השפעה של צריכת חלבון על מסת גוף רזה וכוח מירבי בקרב נשים המתאמנות אימוני התנגדות.

השפעה של צריכת חלבון על מסת גוף רזה וכוח מירבי בקרב נשים המתאמנות אימוני התנגדות.

צריכת חלבון הינה דבר חשוב על מנת לבנות את רקמות הגוף וכן על מנת לסייע בשיפור מסת השריר ולשם כך יש להקפיד על צריכת חלבון נאותה סביב ה1.6 גרם/קג.
בתחום האסטתיקה ופיתוח הגוף מסת שומן נמוכה תוך שמירה על מראה משורטט הינו דבר חשוב בשיפוט בתחרות מסוג זה.
במחקרים בנושאים של צריכת חלבון והשפעתו על הרכב הגוף ההתמקדות לרוב הינה בספורטאים גברים.
לכן, מחקר זה בחר להתמקד בנשים ספורטאיות ולבחון כיצד צריכת חלבון נמוכה לעומת צריכת חלבון גבוהה תשפיע על מסת הגוף הרזה והכח המירבי בקרב קבוצה זו.

שיטות:

המחקר בוצע בקרב 17 נשים אשר חולקו באופן אקראי לקבוצה שקיבלה כמות חלבון גבוהה ולקבוצה שקבלה כמות חלבון נמוכה.
קבוצת החלבון הנמוך צרכו לא יותר מ1.2 גרם חלבון לקג , בעוד קבוצת החלבון הגבוה צרכו 2.4 גרם חלבון לקג ליום לפחות.
הקבוצות ביצעו אימוני התנגדות למשך 8 שבועות ונבדקו במעבדה לפני התהליך ובסופו.
הפרמטרים שנבדקו היו מסת שומן, מסה גוף רזה ואחוזי שומן בנוסף לכח מירבי (על ידי ביצוע של סקווט ודד ליפט) . כמו כן, נבדק חילוף חומרים במנוחה ( RMR)
תוצאות המחקר הציגו הבדל בהרכב הגוף ללא הבדל בכוח המירבי בין בקבוצות.
מבחינת הרכב הגוף, נמצא שהקבוצה שצרכה כמות חלבון גדולה יותר איבדה באופן משמעותי יותר ממסת השומן (2 קג לעומת 1 ק"ג בקבוצה עם החלבון הנמוך)
ועלתה באופן משמעותי ביותר במשקל הגוף הרזה (2.1 ק"ג לעומת 0.6 ק"ג בקבוצת החלבון הנמוך).
מסקנה, בקרב נשים המתאמנות אימוני התנגדות צריכה גבוה של חלבון עדיפה על פני תזונה דלה בחלבון על מנת להעלות את מסת הגוף הרזה.
כמו כל מחקר חשוב להבין שיש מספר חולשות שיש לקחת בחשבון בניתוח ופרשנות הממצאים.
ראשית, ההבדלים בין בקבוצות מבחינת צריכת החלבון היו גבוהים מאוד, ייתכן ומספיקה כמות נמוכה יותר מ2.4 אך גבוה מ1.2 כדי לראות שיפור בהרכב הגוך.
כמו כן, לא היתה כל התייחסות לשלב בו נשים נמצאות במחזור החודשי שלהן, דבר הידוע שיכול להשפיע על מאזן הנוזלים בגוף והערכת מסת הגוף הרזה כתוצאה מכך.
הבדלים נוספים בין הקבוצות היו באופן צריכת החלבון.
הקבוצה שצרכה כמות גדולה של חלבון צרכה 25 גר חלבון איכותי לפני ולאחר האימון דבר שעומד בהמלצות לפיזור וצריכת חלבון ויכול להשפיע לחיוב על הרכב הגוף ומסת הגוף הרזה בעוד שהקבוצה שקיבלה מעט חלבון צרכה רק 5 גר לפני ואחרי האימון. על כן נכון להשוות את אותה כמות חלבון לפני ואחרי האימון (כמובן תוך שמירה על כמות החלבון הכלליות שנקבעו לאורך היום) על מנת ליצור תנאים שווים.
לבסוף, היה הבדל בצריכה הקלורית היומית כאשר הקבוצה שצרכה יותר חלבון גם צרכה יותר קלוריות (כ400 יותר ביחס לקבוצה שצרכה פחות חלבון) ולא היתה התייחסות לחלוקה של שומנים ופחמימות.
אלו יכולים להשפיע על תוצאות הרכב הגוף ללא תלות בכמות החלבון הנצרכת.
Campbell, B. I., Aguilar, D., Conlin, L., Vargas, A., Schoenfeld, B. J., Corson, A., … & Couvillion, K. (2018). Effects of high versus low protein intake on body composition and maximal strength in aspiring female physique athletes engaging in an 8-week resistance training program. International journal of sport nutrition and exercise metabolism, 28(6), 580-585.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

תזונה למתאמני קרוספיט

תזונה למתאמני קרוספיט קרוספיט היא שיטת אימון פונקציונלית המבוצעת בעצימות גבוהה ומשלבת יכולות אירוביות ואנאירוביות. בדומה לענפי ספורט אחרים, השילוב של תזונה מותאמת יכול לסייע

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של דינת

סיפור ההצלחה של דינת כל הכבוד  על שינוי איכותי בהרכב הגוף הכלל הפחתה משמעותית במסת השומן וההחקפים לצד שימור מסת השריר. שילב של תזונה מתואמת

קרא עוד »
סגירת תפריט