מחסור בשעות שינה והשמנה

מחסור בשעות שינה והשמנה

מחסור בשעות שינה והשמנה- אורח החיים המודרני מגיע עם נוחיות רבה, אולם דווקא בתחום השינה נראה כי עם הקדמה כמות שעות השינה יורדת. מחקרים מראים כי משנה לשנה חלה ירידה בכמות שעות השינה הממוצעות הן של מבוגרים והן של ילדים. בין הסיבות הגורמות להפחתה בשעות השינה ניתן למצוא אורח חיים עמוס ולחוץ, אילוצי עבודה, שעות מסך מרובות, ושילוב של חיי משפחה וקריירה. בנוסף תחושות של לחץ, מתח וחרדה מונעות מאיתנו הירדמות וכניסה למיטה במצב לא רגועה מבטיחה לנו נדודי שינה רבים. מרבית האנשים מדווחים כי הם ישנים פחות מ6 שעות שינה בלילה. המלצות השינה הן ככ10 שעות שינה לילדים ביסודי, כ8 שעות שינה לילדים בתיכון וכ7 שעות שינה למבוגרים.

אין ספק שאנחנו לא ישנים מספיק, אך מלבד עייפות למחסור בשעות שינה  יכולה להיות השפעה נוספת על הבריאות שלנו- השמנה

מחסור בשעות שינה והשמנה- כיצד מחסור בשעות שינה מעודד השמנה?

קיים קשר בין מחסור בשעות שינה והשמנה. מחקרים מראים כי לשינה יש תפקיד חשוב בשמירה על המשקל והמאזן האנרגטי בגוף, כאשר אנחנו לא ישנים מספיק שעות המשמעת התזונתית שלנו עלולה להיפגע ואנחנו יכולים להימצא בסכנה לעליה במשקל.

לכאורה המשמעות של פחות שעות שינה הינה יותר שעות ערות ועליה בהוצאה האנרגטית ואכן מחקרים מראים כי מחסור בשעות שינה גורם לעליה של כ5% בהוצאה האנרגטית. אך למרות עליה זו ישנה עליה גדולה יותר בצריכת המזון, במיוחד לאחר ארוחת הערב ובעיקר פחמימות. זהו מנגנון ההגנה הפיזיולוגי של הגוף שלנו שנועד לספק לנו אנרכיה לשעות העודפות שבהן אנו ערים.

השפעתם של הורמונים :

חוסר בשעות שינה פוגע בהפרשת המלטונין הורמון השינה ומעלה את הפרשת הורמון הגרלין המעודד תיאבון.

לסיכום, עד כמה שזה קשה עקב העומס בחיי היום יום נסו לישון לפחות 6 שעות אם לא בכל ימות  השבוע אז בחלקם.

 

לקריאת המאמר המלא לחצו כאן

Markwald, R. R., Melanson, E. L., Smith, M. R., Higgins, J., Perreault, L., Eckel, R. H., & Wright, K. P. (2013). Impact of insufficient sleep on total daily energy expenditure, food intake, and weight gain. Proceedings of the National Academy of Sciences, 110(14), 5695-5700.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים:

ירידה במשקל לאחר לידה

ירידה במשקל לאחר לידה

תקופת ההיריון, החל מהניסיון להיכנס להריון, זמן ההיריון ואחרי הלידה מכילה שינויים רבים עבור גוף האישה ומצריכה הכנות תזונתיות לכל אורכה. במאמר זה אתמקד בתקופה

קרא עוד »
מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון?

נושא האכילה לפני\בזמן\לאחר האימון הינו נושא המעסיק מתאמנים מנוסים ומתחילים. ישנם מס' כללים פשוטים שיעזרו לנו לתכנן את האכילה בהתאם לפעילות הגופנית אותה אנו מבצעים.

קרא עוד »
חישוב חילוף חומרים

מחיר אימון אישי

אימוני כושר אישיים או אימונים בקבוצות קטנות תופסים  תאוצה בשנים האחרונות עקב עלייה במודעות לאורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה בריאה נשאלת השאלה כיצד

קרא עוד »
עודף משקל ואכילה בריאה

עודף משקל ואכילה בריאה

בעיית ההשמנה הינה בעיה כלל עולמית שהולכת וגדלה בשנים האחרונות. לכך יש סיבות רבות: התנהגות אכילה לא נכונה, קושי בדחיית סיפוקים, מזון דחוס קלורית, חוסר

קרא עוד »
תזונת ספורטאים

תזונת ספורטאים

המודעות לביצוע של פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי במקביל לתזונה נאותה הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. בהתאם לכך, מידע רב חלקו נכון

קרא עוד »
סגירת תפריט