לאכול ירקות כמה שרוצים על מנת לרדת במשקל? תחשבו שוב

לאכול ירקות על מנת לרדת במשקל

לאכול ירקות כמה שרוצים על מנת לרדת במשקל? תחשבו שוב!

אחת ההמלצות הנפוצות כדי לרדת במשקל בקרב האוכלוסיה הוא "ניתן לאכול ירקות ללא הגבלה", "בירקות אין קלוריות", "הניקוד על ירקות הוא נמוך אז אפשר כמה שרוצים" .
המלצה נוספת היא להעלות את צריכת הפירות שכן הם בריאים (בהחלט) ועדיפים על פני חטיפים וממתקים.
המלצות אלו לא נוצרו מעצמן, ומתבססות למשל על המלצות של ארגון הבריאות העולמי- WHO שלצורת מניעת מחלות כרוניות כגון השמנה יש לצרוך 400 גר' ירקות ופירות ביום .
בנוסף המזון כיום מאוד דחוס מבחינה קלוריות ואינו בריא שכן אנו חשופים למזון מהיר ולכן יש נטייה ( בהחלט נכונה) לצרוך יותר ירקות ופירות אשר ממתנים את הצריכה הקלורית העודפת ממזונות עתירי קלוריות.
ירקות ופירות הם בהחלט מזונות בריאים המכילים סיבים תזונתיים,, פיטוכימיקאלים, ויטאמינים ומנראלים המסייעים להפחתת מחלות לב, סרטן וסכרת.
בנוסף ירקות ופירות תורמים לתחושת השובע ע"י מכניזים חושי, קוגנטיבי ומערכת סיגנאלים במערכת העיכול .
למרות הכל, האמרה כי ירקות ופירות מורידים במשקל אינה נכונה בהכרח. הדבר המשמעותי ביותר לצורך ירידה במשקל ובמסת השומן הוא יצירת גרעון קלורי ועל כן צריכה מוגברת של ירקות ( כן יש בהם קלוריות) ופירות שאינה עולה בקנה אחד עם הגרעון הקלורי תגרום למאזן קלורי מאוזן או חיובי ולא תוביל לירידה במשקל.
במטה אנליזה שפורסמה ב American Journal of Clinical Nutrtion הוצגו מחקרים רבים שנמשכו מעל 8 שבועות בקרב אנשים בעלי עודף משקל שצרכו מגוון ירקות ופירות. לא נמצאה כל הוכחה אמפירית שעלייה בצריכת הירקות והפירות בקרב הנבדקים תוביל בהכרח לירידה במשקל.
בנוסף עלייה באכילת ירקות ופירות ללא כל הגבלה קלוריות (המותאמת לכל אדם באופן אישי) אינה מוצדקת לצורך ירידה במשקל.
לסיכום- ירקות ופירות הם מזונות בריאים מאוד התורמים לבריאותנו ויש בהחלט לשלב אותם בתפריט היומי בצורה ניכרת ולהעדיפם על פני מזונות עתירי סוכר או שומן, אך לצורך ירידה במשקל או במסת השומן יש לעשות מאזן פשוט של כמה קלוריות אנחנו מכניסים כולל הקלוריות המגיעות מפירות וירקות וכמה אנו מוציאים וליצור גרעון קלורי הלוקח בחשבון את הדיאטה שבחרנו לעשות תוך התייחסות לכלל אבות המזון אותם אנו צורכים.

לקריאת המאמר המלא לחצו כאן

Kaiser, K. A., Brown, A. W., Brown, M. M. B., Shikany, J. M., Mattes, R. D., & Allison, D. B. (2014). Increased fruit and vegetable intake has no discernible effect on weight loss: a systematic review and meta-analysis. The American journal of clinical nutrition, 100(2), 567-576.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים:

ירידה במשקל לאחר לידה

ירידה במשקל לאחר לידה

תקופת ההיריון, החל מהניסיון להיכנס להריון, זמן ההיריון ואחרי הלידה מכילה שינויים רבים עבור גוף האישה ומצריכה הכנות תזונתיות לכל אורכה. במאמר זה אתמקד בתקופה

קרא עוד »
מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון?

נושא האכילה לפני\בזמן\לאחר האימון הינו נושא המעסיק מתאמנים מנוסים ומתחילים. ישנם מס' כללים פשוטים שיעזרו לנו לתכנן את האכילה בהתאם לפעילות הגופנית אותה אנו מבצעים.

קרא עוד »
חישוב חילוף חומרים

מחיר אימון אישי

אימוני כושר אישיים או אימונים בקבוצות קטנות תופסים  תאוצה בשנים האחרונות עקב עלייה במודעות לאורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה בריאה נשאלת השאלה כיצד

קרא עוד »
עודף משקל ואכילה בריאה

עודף משקל ואכילה בריאה

בעיית ההשמנה הינה בעיה כלל עולמית שהולכת וגדלה בשנים האחרונות. לכך יש סיבות רבות: התנהגות אכילה לא נכונה, קושי בדחיית סיפוקים, מזון דחוס קלורית, חוסר

קרא עוד »
תזונת ספורטאים

תזונת ספורטאים

המודעות לביצוע של פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי במקביל לתזונה נאותה הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. בהתאם לכך, מידע רב חלקו נכון

קרא עוד »
סגירת תפריט