לאכול ירקות כמה שרוצים על מנת לרדת במשקל? תחשבו שוב

לאכול ירקות על מנת לרדת במשקל

לאכול ירקות כמה שרוצים על מנת לרדת במשקל? תחשבו שוב!

אחת ההמלצות הנפוצות כדי לרדת במשקל בקרב האוכלוסיה הוא "ניתן לאכול ירקות ללא הגבלה", "בירקות אין קלוריות", "הניקוד על ירקות הוא נמוך אז אפשר כמה שרוצים" .
המלצה נוספת היא להעלות את צריכת הפירות שכן הם בריאים (בהחלט) ועדיפים על פני חטיפים וממתקים.
המלצות אלו לא נוצרו מעצמן, ומתבססות למשל על המלצות של ארגון הבריאות העולמי- WHO שלצורת מניעת מחלות כרוניות כגון השמנה יש לצרוך 400 גר' ירקות ופירות ביום .
בנוסף המזון כיום מאוד דחוס מבחינה קלוריות ואינו בריא שכן אנו חשופים למזון מהיר ולכן יש נטייה ( בהחלט נכונה) לצרוך יותר ירקות ופירות אשר ממתנים את הצריכה הקלורית העודפת ממזונות עתירי קלוריות.
ירקות ופירות הם בהחלט מזונות בריאים המכילים סיבים תזונתיים,, פיטוכימיקאלים, ויטאמינים ומנראלים המסייעים להפחתת מחלות לב, סרטן וסכרת.
בנוסף ירקות ופירות תורמים לתחושת השובע ע"י מכניזים חושי, קוגנטיבי ומערכת סיגנאלים במערכת העיכול .
למרות הכל, האמרה כי ירקות ופירות מורידים במשקל אינה נכונה בהכרח. הדבר המשמעותי ביותר לצורך ירידה במשקל ובמסת השומן הוא יצירת גרעון קלורי ועל כן צריכה מוגברת של ירקות ( כן יש בהם קלוריות) ופירות שאינה עולה בקנה אחד עם הגרעון הקלורי תגרום למאזן קלורי מאוזן או חיובי ולא תוביל לירידה במשקל.
במטה אנליזה שפורסמה ב American Journal of Clinical Nutrtion הוצגו מחקרים רבים שנמשכו מעל 8 שבועות בקרב אנשים בעלי עודף משקל שצרכו מגוון ירקות ופירות. לא נמצאה כל הוכחה אמפירית שעלייה בצריכת הירקות והפירות בקרב הנבדקים תוביל בהכרח לירידה במשקל.
בנוסף עלייה באכילת ירקות ופירות ללא כל הגבלה קלוריות (המותאמת לכל אדם באופן אישי) אינה מוצדקת לצורך ירידה במשקל.
לסיכום- ירקות ופירות הם מזונות בריאים מאוד התורמים לבריאותנו ויש בהחלט לשלב אותם בתפריט היומי בצורה ניכרת ולהעדיפם על פני מזונות עתירי סוכר או שומן, אך לצורך ירידה במשקל או במסת השומן יש לעשות מאזן פשוט של כמה קלוריות אנחנו מכניסים כולל הקלוריות המגיעות מפירות וירקות וכמה אנו מוציאים וליצור גרעון קלורי הלוקח בחשבון את הדיאטה שבחרנו לעשות תוך התייחסות לכלל אבות המזון אותם אנו צורכים.

לקריאת המאמר המלא לחצו כאן

Kaiser, K. A., Brown, A. W., Brown, M. M. B., Shikany, J. M., Mattes, R. D., & Allison, D. B. (2014). Increased fruit and vegetable intake has no discernible effect on weight loss: a systematic review and meta-analysis. The American journal of clinical nutrition, 100(2), 567-576.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים:

מאמן כושר בחיפה

אימון כושר אישי בחיפה

המודעות בנוגע לחשיבות הרבה של קיום אורח חיים בריא עלתה מאוד במהלך השנים האחרונות, ורבים הם האנשים שמנסים לשנות את ההרגלים הפחות חיוביים בהרגלים טובים

קרא עוד »

צום לסירוגין

צום לסירוגין יום הכיפורים מתקרב ואיתו הצום כאשר ישנם לא מעט אנשים שמנסים או ניסו להשתמש באסטרטגיה זו לצורך הפחתת משקל ושיפור מדדי בריאות. יש

קרא עוד »
מאמן כושר אישי בצפון

מאמן כושר אישי בצפון

הרבה אנשים רוצים להיכנס לכושר ולשפר את איכות חייהם, ואכן, ביצוע פעילות גופנית באופן סדיר הוא חלק בלתי נפרד משמירה על אורח חיים בריא.  יש

קרא עוד »
תזונה מותאמת אישית

תזונה מותאמת אישית

מכל עבר "משוגרות" אלינו המלצות בנושא תזונה ובין היתר דיאטות וטרנדים שונים בתחום האכילה. יום אחד אנו קוראים על דיאטות שאינן כוללות אכילת פחמימות, ביום

קרא עוד »
טיפול באכילה רגשית

טיפול באכילה רגשית

סביר להניח שיצא לכם לראות סרטי דרמה בהם ישנה סצנה שבה אחת הדמויות יושבת על הספה שבביתה, צופה בטלוויזיה כשלגופה פיג'מה ובידיה חטיפים פתוחים או

קרא עוד »
סגירת תפריט