צריכת חלבון מהצומח לצורך עליה מסת שריר

המודעות לצריכת חלבון גוברת בשנים האחרונות, כאשר צריכת חלבון נאותה מקושרת עם עיכוב בתהליך הסרקופניה ומסייעת לתחושת השובע.
סויה מהווה מקור מצויין לחלבון , כאשר איכות החלבון של הסויה גבוהה ביחס למקורות חלבוניים אחרים מהצומח, אך הגישה הרווחת היא שחלבון מהחי יעיל יותר על מנת להעלות את סנטזת החלבון בשריר לאחר אימוני התנגדות.
הסיבה לכך הינה תכולת לאוצין (אחת מ3 חומוצות האמינו המסועפות BCAA) גבוהה המאפיינת חלבונים מהחי המסייעת לסנטזת החלבון בשריר .
ההמלצה לצריכת לאוצין ע"י הISSN לאחר האימון הינה 3 גר' על מנת למקסם סנטזת חלבון בשריר אך יכולה להיות שונות בדרישה הכמותית בין מבוגרים בגיל השלישי (שיצטרכו יותר) ביחס לצעירים.
על מנת לקבל 3 גר' של לאוצין מסויה נצטרך לצרוך 38 גר' של חלבון סויה דבר שלא בהכרח פרקטי.
למרות זאת במטה אנליזה משנת 2018 נמצא שלא היה הבדל בין חלבון סויה לאבקות חלבון WHEY ביכולת לפתח כח ובעלייה במסת הגוף הרזה בתגובה לאימוני התנגדות.
על פי החוקרים נמצא שמוצרי סויה ותוספי חלבון על בסיס סויה יכולים לשמש מקור הולם לבנית כוח ולהגדלת המסה הרזה כתגובה לאימוני התנגדות.
ניתן בהחלט לשלב בתזונה השבועית שלנו חלבון סויה על מנת להגיע לתוצאות רצויות בעקבות אימוני כוח
Messina, Mark, et al. "No difference between the effects of supplementing with soy protein versus animal protein on gains in muscle mass and strength in response to resistance exercise." International journal of sport nutrition and exercise metabolism(2018): 1-36.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

תזונה למתאמני קרוספיט

תזונה למתאמני קרוספיט קרוספיט היא שיטת אימון פונקציונלית המבוצעת בעצימות גבוהה ומשלבת יכולות אירוביות ואנאירוביות. בדומה לענפי ספורט אחרים, השילוב של תזונה מותאמת יכול לסייע

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של דינת

סיפור ההצלחה של דינת כל הכבוד  על שינוי איכותי בהרכב הגוף הכלל הפחתה משמעותית במסת השומן וההחקפים לצד שימור מסת השריר. שילב של תזונה מתואמת

קרא עוד »
סגירת תפריט