צריכת ביצים ומחלות לב

צריכת ביצים ומחלות לב

צריכת ביצים נתפסת בקרב הציבור כנושא שנוי במחלוקת. רבים טוענים כי צריכת ביצים יומית גורמת לעליה ברמת הכולסטרול ומעלה את הסיכון למחלות לב.
האם יש לכך ביסוס?
ראשית, חשוב לדעת כי ביצה מהווה מקור מצוין לחלבון. בנוסף מכילה הביצה ויטמיני A , D , חומצה פולית, B12, יחד עם זאת הביצה מכילה גם שומן רווי (כמחצית מכמות השומן של הביצה) וכולסטרול (250 מ"ג).
 
מספר איגודים מובילים התייחסו לצריכת ביצים בקרב הסובלים ממחלות לב ואלו הם מסקנותיהם:
**איגוד American Heart Association** אין התייחסות או הגבלה בנוגע לצריכת ביצים ביום. ההתייחסות היחידה הינה להפחתה בתזונה של שומן רווי, שומן טרנס וכולסטרול.
**איגוד British Heart Association** ביצים הן חלק חשוב בתזונה.
**איגוד Australian Heart Foundation** מאפשרים צריכה של עד 6 ביצים בשבוע
**איגוד" European Society of Cardiology** אין המלצה חד משמעית לגבי כמות הביצים שיש לצרוך, אך ישנה המלצה שלא לצרוך יותר מ300 מ"ג כולסטרול ביום, דבר שלא יתאפשר כמובן ללא הגבלה מסוימת של צריכת ביצים.
**איגוד German Heart Association** היחידים שהגבילו את צריכת הביצים ללא יותר מ2 ביצים בשבוע.
 
**בישראל** – ההמלצה לחולי סכרת/ מחלת לב /רמות כולסטרול גבוהות ללא איזון תרופתי היא הגבלת צריכת הביצים ל4 בשבוע.
בקרב אנשים בריאים אין מניעה מצריכה של עד 7 ביצים לשבוע ללא כל חשש למחלות לב.
 
**דבר נוסף** שחשוב לזכור הוא שתורשה, אורח החיים שלנו ופעילות גופנית שאנו מבצעים באופן שוטף משפיעים ברמה משמעותית יותר מהתייחסות ספציפית לביצים כגורם בלעדי למחלות.
 
Geiker, N. R. W., Larsen, M. L., Dyerberg, J., Stender, S., & Astrup, A. (2018). Egg consumption, cardiovascular diseases and type 2 diabetes. European journal of clinical nutrition, 72(1), 44.‏
האיגוד הקרדיולוגי בישראל (2015). המלצות תזונתיות למניעת מחלות קרדיוואסקולריות. מסמך עמדה משותף מטעם: האיגוד הקרדיולוגי בישראל ועמותת עתיד – עמותת הדיאטנים והתזונאים בישראל. ההסתדרות הרפואית בישראל.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

תזונה למתאמני קרוספיט

תזונה למתאמני קרוספיט קרוספיט היא שיטת אימון פונקציונלית המבוצעת בעצימות גבוהה ומשלבת יכולות אירוביות ואנאירוביות. בדומה לענפי ספורט אחרים, השילוב של תזונה מותאמת יכול לסייע

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של דינת

סיפור ההצלחה של דינת כל הכבוד  על שינוי איכותי בהרכב הגוף הכלל הפחתה משמעותית במסת השומן וההחקפים לצד שימור מסת השריר. שילב של תזונה מתואמת

קרא עוד »
סגירת תפריט