מאזן הנוזלים וצריכת הפחמימות בקרב שחקני כדורגל

מאזן הנוזלים וצריכת הפחמימות בקרב שחקני כדורגל

פעילותם של שחקני כדורגל כוללת אינטרוולים רבים שמובילים לעלייה בטמפרטורת הגוף וכן דלדול במאגרי הפחמימות. שילוב זה במהלך הפעילות יכול להיות מקושר עם עייפות וירידה במרחק הריצה הכולל במהלך המשחק.
בנוסף, למרות שנוזלים זמינים עבור השחקנים במהלך משחק או אימון, לא מעט שחקנים מדווחים או מציגים מחסור בנוזלים בשל אובדן נוזלים בזיעה.
למחסור בנוזלים, שעלול להיות משמעותי יותר בתנאי חום, עלולה להיות השפעה על היכולת הגופנית והטכנית של השחקנים.
מטרת המחקר הנוכחי היה לבחון את מאזן הנוזלים וצריכת הפחמימות של שחקני כדורגל מקצוענים ברמות עצימות שונות ובתנאי מזג אויר משתנים. קבוצת המחקר היתה שחקני קבוצת ברצלונה. בדומה לממצאי עבר כל השחקנים חוו ירידה במשקל הגוף במהלך האימון כתוצאה מאיבוד נוזלים. יחד עם זאת, בשונה ממחקרים קודמים, הממצאים במחקר הנוכחי הראו שהשחקנים ידעו כיצד להתאים את צריכת הנוזלים להם הם זקוקים כך שלא יחוו אובדן של יותר מ2% ממשקל הגוף (אובדן של יותר מ2% הינו מדד לצריכת נוזלים לא מספקת). מבחינת צריכת הפחמימות והזעה לא נמצאו הבדלים משמעותיים בין תנאי חום וקור. חשוב לציין שמשך האימון במחקר הנוכחי עמד על 60 דקות. יכול להיות שמסיבה זו לא נצפתה צריכת נוזלים לא מספקת (ואובדן של מעל 2% ממשקל הגוף) בקרב הספורטאים, זאת בשונה ממחקרים אחרים אשר בהם משך האימון נמשך כ100 דקות ובהם נצפתה ירידה זו.

לסיכום,

בסופו של דבר ישנם מגוון גורמים היכולים להשפיע על ביצועי הספורטאים במהלך אימונים ומשחקים. חלקם לא בשליטתם כמו מזג האויר וחלקם בשליטתם כמו שגרת אימונים, דפוסי שינה, טיפול בלחצים וכמובן תזוונה
כל ספורטאי צריך להקפיד על התאמת התזונה לשגרת האימונים שלו. ההכנה התזונתית לא נעשית רק ביום המשחק אלא בשגרה, בפגרה, בתקופות אימון, ביום המשחק, מהלכו ואחריו. יש לבצע התאמות גם לתנאי מזג האויר המשתנים.
Rollo, Ian, et al. "Fluid Balance, Sweat Na+ Losses, and Carbohydrate Intake of Elite Male Soccer Players in Response to Low and High Training Intensities in Cool and Hot Environments." Nutrients 13.2 (2021): 401.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

תזונה למתאמני קרוספיט

תזונה למתאמני קרוספיט קרוספיט היא שיטת אימון פונקציונלית המבוצעת בעצימות גבוהה ומשלבת יכולות אירוביות ואנאירוביות. בדומה לענפי ספורט אחרים, השילוב של תזונה מותאמת יכול לסייע

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של דינת

סיפור ההצלחה של דינת כל הכבוד  על שינוי איכותי בהרכב הגוף הכלל הפחתה משמעותית במסת השומן וההחקפים לצד שימור מסת השריר. שילב של תזונה מתואמת

קרא עוד »
סגירת תפריט