קפה ובריאות

קפה ובריאות

מחקרים רבים כבר מצאו כי לקפה יתרונות בריאותיים המפחיתים את הסיכון למחלות לב ואף סרטן.
זאת בזכות מרכיבים אנטי דלקתיים ואנטי אוקדינסטים המצויים בו. בנוסף, קפה אף תורם להגברת הרגישות לאינסולין.
אך האם קפה יכול להפחית את הסיכוי למותה ממחלות? שני מחקרים שפורסמו בשנת 2021 טוענים שכן.
המחקר הראשון נערך באיטליה. במחקר לקחו חלק 20,487 גברים ונשים וצריכת הקפה שלהם נבדקו לאורך כ8 שנים.
תוצאות המחקר הראו שצריכה מתונה (3-4 כוסות) של קפה הפחיתה את הסיכון לתמותה באופן כללי וכמו כן את התמותה ממחלות לב.
מחקר האורך השני נערך בספרד. במחקר לקחו חלק 1567 משתתפים (ראוי לציין שכמות זו נחשבת מדגם קטן של אנשים למחקר ארוך טווח) בגילאי 20 + .
המחקר בחן את הרגלי צריכת הקפה של המשתתפים לאורך 18 שנה ואת הקשר לתמותה ממחלות לב וסרטן. בחקר זה נערכה גם כן השוואה בין קפה נטול קפאין וקפה עם קפאין.
תוצאות המחקר הראו שצריכת כוס 1 של קפה המכיל קפאין תרם להפחתה של 27% בתמותה הכללית ממחלות שונות. צריכה של 2-6.5 כוסות תרמה לירידה של 44% בתמותה ממחלות שונות.
בנוסף נמצא שצריכת כוס 1 או יותר של קפה היתה מקושרת עם תמותה מופחתת מסרטן (59%) ביחס לנבדקים שלא צרכו קפה.
עפ"י המחקר הספרדי, צריכה מתונה של קפה ( המחקר הנוכחי הגדיר כוס אספרסו כ 50 מ"ל וקפה טחון כ125-150 מ"ל) המכיל קפאין בכמות של 1-6.5 כוסות ליום היתה קשורה לתמותה מופחתת מסרטן לאחר מעקב ממושך.
במחקר זה אגב, לא נמצא קשר בין צריכת קפה ותמותה ממחלות לב (ייתכן בשל המדגם הקטן)
ההמלצה המעודכנת לשנת 2021 היא שצריכת קפה בכמות של 300-400 מ"ג קפאין (3-4 כוסות קפה) אינה מזיקה ואף תפחית את הסיכון למחלות לב.
Ruggiero, E., Di Castelnuovo, A., Costanzo, S., Persichillo, M., De Curtis, A., Cerletti, C., … & Bonaccio, M. (2021). Daily Coffee Drinking Is Associated with Lower Risks of Cardiovascular and Total Mortality in a General Italian Population: Results from the Moli-sani Study. The Journal of nutrition, 151(2), 395-404.‏
Torres-Collado, L.; Compañ-Gabucio, L.M.; González-Palacios, S.; Notario-Barandiaran, L.; Oncina-Cánovas, A.; Vioque, J.; García-de la Hera, M. Coffee Consumption and All-Cause, Cardiovascular, and Cancer Mortality in an Adult Mediterranean Population. Nutrients 2021, 13, 1241. https://doi.org/10.3390/nu13041241

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

תזונה קטוגנית ואימוני כוח

תזונה קטוגנית ואימוני כח תזונה קטוגנית ואימוני כח. תזונה קטגונית צוברת יותר ויותר תשומת לב בשנים האחרונות הן בקרב הקהל הרחב והן בקרב ספורטאים. תזונה

קרא עוד »

זמינות אנרגטית בקרב מתעמלות

זמינות אנרגטית בקרב מתעמלות את המונח זמינות אנרגטית חשוב להכיר לכל העוסקים בענפי הספורט. זמינות אנרגטית מבטאת את כמות האנרגיה שאנחנו צורכים פחות כמות הקלוריות

קרא עוד »
סיפור ההצלחה של שובל

סיפור ההצלחה של שובל

הוכחה נוספת כאשר משלבים תזונה בהתאמה אישית בשילוב פעילות גופנית מצליחים לשפר נכונה את הרכב, הגוף ע"י הפחתת מסת השומן בצורה נכונה. ישר כח שובל

קרא עוד »
סגירת תפריט