מחקרים שנעשו על הקשר שבין צריכת בטא-אלנין וביצועים כתלות בעצימות ומשך האימון מצאו קשר חיובי בפעילויות שנמשכות בין 30 שניות ל10 דקות.

מחקרים שנעשו על הקשר שבין צריכת בטא-אלנין וביצועים כתלות בעצימות ומשך האימון מצאו קשר חיובי בפעילויות שנמשכות בין 30 שניות ל10 דקות.

השאלה שנותרת פתוחה עוסקת בהשפעה של בטא-אלנין על שיפור ביצועים באימונים ארוכים יותר ולמרחקים גדולים יותר, למשל ריצות ארוכות.
מחקרים קודמים הראו שבטא אלנין יכול לסייע בהפחתת ריכוזי הלקטט במהלך אימוני ריצה. לכן המחקר הנוכחי בחן השפעת בטא- אלנין על זמן הריצה של ריצת 10 קמ וריכוזי הלקטט בקרב מבוגרים פעילים.
במחקר לקחו חלק 16 ספורטאים בתחום הריצה אשר חולקו לשתי קבוצות. קבוצת הביקורת קיבלה 6 גר פלסבו (עמילן עמיד) וקבוצת הניסוי קיבלה קיבלה 5 גר בטא אלנין +1 גר עמילן עמיד למשך 23 ימים.
2 הקבוצות נבדקו מבחינת רמות הלקטט וזמן ביצוע 10 קמ לפני נטילת התוסף ולאחר 23 ימי תיסוף.
זמן הביצוע של ריצת 10 קמ ירד באופן משמעותי בקרב חברי הקבוצה שנטלו בטא-אלנין.
בנוסף, קבוצה שצרכה ביתה אלנין הציגה רמות לקטט נמוכות יותר משמעותית בעוד קבוצת הפלסבו לא הראתה כל שיפור בעקבות תוכנית ההתערבות.
כותבי המחקר סבורים שהשיפור הנצפה בביצועים בריצת ה10 קמ והירידה ברמות הלקטט נובע עקב העליה בויסות החומציות בשריר ע"י יוני המימן מה שמפחית את הדרישה לגליקוליזה אנאירובית, דבר המסייע לרמות לקטט נמוכות יותר.
הסבר נוסף הוא שהעלייה ברמות הקרנוזין עקב נטילת בטא- אלנין שיפרה את הרגישות ליוני סידן ובכך שקרנוזין מתפקד כמפחית רדיקאלים חופשיים ופועל כגורם אנטיאוקסיאדיבי (נוגד חימצון).
יש כמובן להמשיך לחקור השפעת בטא אלנין גם על מרחקי ריצה נוספים ובאוכלוסיות ספורטאים שונות.
לסיכום בטא אלנין שיפר את זמני הריצה והפחית את ריכוזי הללקטט באופן משמעותי בקרב מבוגרים פעילים גופנית בעת ריצה ממושכת של 10 קמ.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של אוהד

סיפור ההצלחה של אוהד עוד תהליך של שיפור הרכב הגוף והפעם של אוהד בן עמי שהפחית משמעותית במסת השומן ובשומן הבטני וכל זאת ע"י תזונה

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של ע'

סיפור ההצלחה של ע' שינוי משמעותי בהרכב הגוף שעשה ע' המטופל אצלנו כאשר לצד הפחתה משמעותית במסת השומן והשומן הבטני שיפר בנוסף את מסת השריר

קרא עוד »

מחקרים שנעשו על הקשר שבין צריכת בטא-אלנין וביצועים כתלות בעצימות ומשך האימון מצאו קשר חיובי בפעילויות שנמשכות בין 30 שניות ל10 דקות.

מחקרים שנעשו על הקשר שבין צריכת בטא-אלנין וביצועים כתלות בעצימות ומשך האימון מצאו קשר חיובי בפעילויות שנמשכות בין 30 שניות ל10 דקות. השאלה שנותרת פתוחה

קרא עוד »

אחד השאלות הבוערות ביותר בפגישות עם מטופלים היא "למה?" – "למה נתקעתי?", "למה לא ירדתי?", "למה מה שאנחנו עושים כבר לא עובד?"

אחד השאלות הבוערות ביותר בפגישות עם מטופלים היא "למה?" – "למה נתקעתי?", "למה לא ירדתי?", "למה מה שאנחנו עושים כבר לא עובד?" להלן מספר סיבות

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של ערן להב

סיפור ההצלחה של ערן להב "בשנת 2019 התחלתי לעשות שינוי בהרגלי התזונה שלי. התזונאי מספר אחד Elad Shavit בנה לי תפריט. בשנת 2021 קצת זייפתי

קרא עוד »
סגירת תפריט