מדוע שתייה ממותקת עלולה להיות מסוכנת?

מדוע שתייה ממותקת עלולה להיות מסוכנת?

מדוע שתייה ממותקת עלולה להיות מסוכנת?

צריכת מזונות עתירי סוכר והוספת סוכר, פרוקטוז (מדובר על הוספת פרוקטוז למזונות ולא לפרוקטוז המצוי בפירות) וסירופ תירס עשיר בפרוקטוז (HCFS) עלתה מאוד בשנים האחרונות.
מזונות אלו כוללים בין היתר מיצי פירות, משקאות ספורט וחלבון, משקאות אנרגיה, חטיפים ומאפים.
צריכה מוגברת של מזונת אלו לצד הפחתה בפעילות הגופנית מעלה את הסיכון לתנגודת לאינסולין, להשמנה, כבד שומני, סכרת סוג 2 ,גאוט ועלייה ברמות TG וכולסטרול.

המלצות כלליות:
1.העדיפו שתיית מים, תה, קפה לא ממותק על פני משקאות ממותקים
2.העדיפו לאכול פירות וירקות מאשר לשתות משקאות בטעם פירות.
3.כולנו קונים בתקציב מסוים. נכון שלעיתים (ושלא בצדק) מזון מעובד המכיל יותר סוכר מצוי במחיר ובכמות אטרקטיבית ביחס לירקות, פירות או אגוזים מסוימים. חשבו מראש על מה עדיף לוותר. בקבוק שתיה ממותקת וחבילת מתוקים או על אבוקדו?

Bray, G. A., & Popkin, B. M. (2014). Dietary sugar and body weight: have we reached a crisis in the epidemic of obesity and diabetes?: health be damned! Pour on the sugar. Diabetes care, 37(4), 950-956.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

תזונה קטוגנית ואימוני כוח

תזונה קטוגנית ואימוני כח תזונה קטוגנית ואימוני כח. תזונה קטגונית צוברת יותר ויותר תשומת לב בשנים האחרונות הן בקרב הקהל הרחב והן בקרב ספורטאים. תזונה

קרא עוד »

זמינות אנרגטית בקרב מתעמלות

זמינות אנרגטית בקרב מתעמלות את המונח זמינות אנרגטית חשוב להכיר לכל העוסקים בענפי הספורט. זמינות אנרגטית מבטאת את כמות האנרגיה שאנחנו צורכים פחות כמות הקלוריות

קרא עוד »
סיפור ההצלחה של שובל

סיפור ההצלחה של שובל

הוכחה נוספת כאשר משלבים תזונה בהתאמה אישית בשילוב פעילות גופנית מצליחים לשפר נכונה את הרכב, הגוף ע"י הפחתת מסת השומן בצורה נכונה. ישר כח שובל

קרא עוד »
סגירת תפריט