חלבון מהצומח לעומת חלבון מהחי

חלבון מהצומח לעומת חלבון מהחי

בשנים האחרונות ישנה עלייה במודעות לדיאטות הכוללות תכולת חלבון גבוהה שכן הדבר מסייע לתחושת השובע דבר החשוב בעת ירידה במשקל.
מקור צמחי לחלבון כגון קטניות/ טופו/ דגנים מלאים/ אגוזים טחינה ועוד מכיל גם אבות מזון נוספים כגון ויטאמינים ומנראלים ובנוסף תכולת הסיבים התזונתיים שלהם גדולה יותר.

אך האם חלבון מהצומח יסייע להשגת תחושת השובע בדומה לחלבון מהחי?

במחקר שנערך על מנת לענות על שאלה זו נבדקו 35 גברים שהתבקשו לבחור מבין ארוחות זהות מבחינה קלורית:
1. ארוחה שכללה פול /אפונה (28.5 גר' סיבים תזונתיים)
2. ארוחה הכללה חזיר/עגל או ביצים עם תוספת סיבים תזונתיים (28.5 גר' סיבים תזונתיים)
3. ארוחה שכללה ביצים ללא תוספת סיבים (6 גר).

תוצאות המחקר הראו שלא היה הבדל בין שלושת הקבוצות. כלומר, חלבון מהצומח תרם לתחושת שובע באותה המידה כמו חלבון מהחי המתוסף בסיבים וכמו ארוחת הכוללת ביצים ללא תוספת סיבים.

Nielsen, L. V., Kristensen, M. D., Klingenberg, L., Ritz, C., Belza, A., Astrup, A., & Raben, A. (2018). Protein from Meat or Vegetable Sources in Meals Matched for Fiber Content has Similar Effects on Subjective Appetite Sensations and Energy Intake—A Randomized Acute Cross-Over Meal Test Study. Nutrients, 10(1), 96.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

תזונה קטוגנית ואימוני כוח

תזונה קטוגנית ואימוני כח תזונה קטוגנית ואימוני כח. תזונה קטגונית צוברת יותר ויותר תשומת לב בשנים האחרונות הן בקרב הקהל הרחב והן בקרב ספורטאים. תזונה

קרא עוד »

זמינות אנרגטית בקרב מתעמלות

זמינות אנרגטית בקרב מתעמלות את המונח זמינות אנרגטית חשוב להכיר לכל העוסקים בענפי הספורט. זמינות אנרגטית מבטאת את כמות האנרגיה שאנחנו צורכים פחות כמות הקלוריות

קרא עוד »
סיפור ההצלחה של שובל

סיפור ההצלחה של שובל

הוכחה נוספת כאשר משלבים תזונה בהתאמה אישית בשילוב פעילות גופנית מצליחים לשפר נכונה את הרכב, הגוף ע"י הפחתת מסת השומן בצורה נכונה. ישר כח שובל

קרא עוד »
סגירת תפריט