תזונה מותאמת אישית

תזונה מותאמת אישית

מכל עבר "משוגרות" אלינו המלצות בנושא תזונה ובין היתר דיאטות וטרנדים שונים בתחום האכילה. יום אחד אנו קוראים על דיאטות שאינן כוללות אכילת פחמימות, ביום אחר אנו שומעים על חבר שהפסיק לשתות חלב ומרגיש נפלא, שבוע לאחר מכן מתפרסם מחקר נגד שתיית קפה ונראה שכמעט כל הסובבים עוסקים באילו מאכלים נכונים להם ומאילו מאכלים יש להיזהר. כל המידע הזה עשוי לבלבל מאוד ולגרום לאנשים שמעוניינים לרדת במשקל ולשנות הרגלים להרגיש שהם מוצפים וכבר לא יודעים מה בריא ומה לא בריא. בחלק מהמקרים מפתחים האנשים אובססיה בנושא התזונה והאובססיה מחריפה ופוגעת בחייהם במגוון מישורים.

מאכלים שונים משפיעים באופן שונה על בני האדם

אם המלצה מסוימת הייתה טובה לכולם, היו נחסכות מהרבה אנשים בעיות שונות, אך העניין הוא שלמרות שאנו בני אדם ושיש לנו הרבה מאפיינים דומים, עדיין, לכל אדם יש מאפיינים אישיים שלו, גם בתחום התזונה. מכאן ניתן להסיק שמה שנכון לאדם מסוים יכול לפגוע באדם אחר. אדם אחד יכול למשל לאכול מזון מסוים וליהנות ממנו בעוד שעבור אדם אחר אותו המזון יכול ליצור תחושת אי נעימות . כדי לדעת איזו תזונה נכונה לכל אדם, יש להתחשב במצב הבריאותי, בהעדפות האישיות, בקצב החיים ובגורמים נוספים. במילים אחרות: יש להתאים את התזונה באופן אישי.

איך מתאימים את התזונה באופן אישי?

כדי להתאים את התזונה באופן אישי יש לבדוק את המצב הקיים, להבין לאיזה מצב מעוניינים להגיע ולהציב יעדים כדי להגיע למטרה. שינוי תזונתי והתאמת האכילה לצרכים האישיים דורשים מהאדם לעבור תהליך של שינוי בהרגלי האכילה. למשל, אדם שהיה רגיל לאכול כמות גדולה של ממתקים או מזונות דחוסים קלורית ועתירי שומן יצטרך להפחית בכמותם. שינוי זה אינו קל אבל בהחלט אפשרי אם מבצעים את הדברים נכונה ובהדרגה על מנת לא לגרום לתחושת תסכול, ירידה ברמת המוטיבציה והרמת ידיים.

מעבר לביצוע השינוי באופן הדרגתי, חשוב להתאים את התזונה ללוח הזמנים ולאילוצים. אם למשל מדובר על אם עסוקה שאינה נוהגת להכין לעצמה אוכל לעבודה ולכן מוצאת את עצמה אוכלת עוגיות וחטיפים, היא תוכל להקציב לעצמה מספר דקות מדי יום כדי להכין קופסה עם ירקות ופירות טריים או סנדוויץ' מזין. 

כמו כן, יש להתחשב במזג האוויר, לדוגמה: יש אנשים שקר להם יותר בחורף ולכן יתאים להם לאכול מאכלים מחממים, כמובן שיש לבדוק מהי הסיבה לרגישות לקור במקרה זה.

מעבר לזאת, יש להתאים את התזונה לבדיקות הדם, לגיל, למין, לרמת הפעילות הגופנית ולמצבה של מערכת העיכול. קבלת סיוע מבעל מקצוע יכולה לסייע מאוד בכך. 

נושא נוסף בו יש להתחשב הוא האידיאולוגיה של האדם. במידה שהאדם צמחוני או טבעוני למשל, יש להתאים לו תפריט שיספק לגופו את כל הרכיבים החסרים. היום באמצעות מכשור מתקדם בו אנו עושים שימוש ניתן לבדוק את הרכב הגוף וההוצאה האנרגטית של כל אדם ולעשות שימוש בנתונים אלו בנוסף להעדפות תזונתיות ומצב בריאותי על מנת לבנות תוכנית תזונתית אישית ומדויקת עבור כל אדם בהתאם למטרתו האישית.  

במידה שאתם מעוניינים לבנות תפריט תזונה מותאמת אישית, אתם מוזמנים לפנות אל המרכז שלנו – מרכז אלעד שביט ולקבל ייעוץ מאנשי מקצוע מנוסים שנעזרים בין היתר במכשור חדיש. הידע, הטכנולוגיה והניסיון מאפשרים לנו לבנות לכל אדם תוכנית תזונתית אישית. 

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור הצלחה של א'

עוד מקרה יפה של איכות מול כמות, משום שמה שחשוב זה לא כמה ירדתם אל איך ירדתם (גרעון קלורי, אימוני התנגדות וכמות מספקת של חלבון

קרא עוד »

סיפור הצלחה אחרי שנה

מאוד משמח לדעת שאפילו שהתהליך נגמר לפני שנה , ההרגלים שהוטמעו נשארים ונשמרים ועוזרים לשמור על אורח חיים הכולל תזונה ופעילות גופנית  

קרא עוד »

סיפור הצלחה לטווח הארוך

כמה פעמים נתקלתם באנשים שעושים שינוי עבור אירוע נקודתי אך לא לטווח הרחוק? לשמחתי, זה לא המקרה וגם אחרי שהתהליך שכלל שינוי בהרכב הגוף הסתיים

קרא עוד »

המטרה- הפחתת רמות הסוכר בדם

המטרה- הפחתת רמות הסוכר בדם האמצעים – תוכנית תזונה מותאמת אישית, אימוני כח ופעילות אירובית התוצאה – הפחתה של 10% ממשקל הגוף בעיקר משומן, צמצום

קרא עוד »
סגירת תפריט