טיפול באכילה רגשית

טיפול באכילה רגשית

סביר להניח שיצא לכם לראות סרטי דרמה בהם ישנה סצנה שבה אחת הדמויות יושבת על הספה שבביתה, צופה בטלוויזיה כשלגופה פיג'מה ובידיה חטיפים פתוחים או קופסת גלידה ענקית. ברוב המקרים אותה דמות חשה עצב כבד ומתנחמת באכילה. 

הסצנה הזו לקוחה מחיינו ואנשים רבים מוצאים נחמה באכילה ברגעים קשים, כאשר ברוב המקרים לא מדובר על סלט ירקות עם גבינה לבנה של 5%, אלא על מאכלים שמכילים הרבה פחמימות וסוכר. התנהגות זו, שהיא בעצם בריחה לאכילה לא מבוקרת, היא אכילה רגשית,.

אכילה רגשית הינה למעשה אכילה שאינה למטרת הרגעת פיזיולוגי אלא הרגעה של רעב רגשי. 

אכילה זו גורמת לנו לרגיעה לטווח הקצר אך  בטווח הארוך תוביל אותנו לדיכאון, עצבות, רגשות אשמה, בעיות בריאותיות ורגשיות

חשוב לציין שאכילה רגשית לא מלווה אותנו רק ברגעי עצב, אנחנו אוכלים גם כאשר אנחנו משועממים ועייפים. בנוסף, גם את הרגעים המאושרים בחיינו כמו ימי הולדת, חתונות, חגים וכדומה אנחנו אוהבים לציין בליווי מאכלים אהובים.

לא תמיד האדם שסובל מהאכילה הרגשית מזהה שהוא אכן סובל מהבעיה, כך שהדבר הראשון שיש לעשות כדי לטפל בבעיה הוא לזהות שהיא קיימת. לאחר מכן, יהיה ניתן להתחיל לטפל בבעיה ולהתחיל לאכול בצורה נכונה, מבוקרת ומאוזנת.

איך יודעים שיש בעיה? כיצד ניתן לדעת שבאמת מדובר על אכילה רגשית?

העניין הוא שהרבה אנשים, למעשה כמעט כולם אוכלים לפעמים מתוך מניעים רגשיים , לכן, לא תמיד קל להצביע על כך שישנה באמת בעיה, שכן מעידות קטנות אינן זהות לדפוס התנהגות קבוע.

 כדי לדעת האם האדם סובל מאכילה רגשית, עליו לבחון את עצמו על ידי שאילת שאלות שונות ומתן תשובות כנות. חשוב להבין  בין היתר האם האוכל מהווה כלי להימנעות מריבים, האם האכילה מתבצעת כשהאדם נמצא לבד או בחברה, האם ניתן או לא ניתן לשלוט בכמויות של המזון, האם כל נושא האכילה מעורר תחושת תסכול, האם ישנם מצבים בהם האכילה מתבצעת ללא תשומת לב לכך, האם ישנו עיסוק אובססיבי באכילה והאם האוכל מהווה מעין פיצוי לאחר יום קשה. התשובות לשאלות הללו ולאחרות יכולות לסייע לאדם להבין האם הוא אכן סובל מאכילה רגשית. על מנת לאבחן ולטפל באכילה רגשית רצוי מאוד לפנות לבעל מקצוע שמתמחה בתחום כדי לקבל ממנו חוות דעת מקצועית.

ההשלכות הנפשיות והפיזיות של אכילה רגשית

ברוב המקרים מעוררת אכילה רגשית תחושות קשות, ביניהן: אשמה, כעס, תסכול, חוסר שליטה, תחושת בדידות ותחושת ריקנות. באמצעות טיפול מתאים ניתן לדעת כיצד למתן, לשלוט באכילה הנובעת ממניעים רגשיים ולהגיע לשורש הגורמים שמובילים אותנו לאכול במצבים רגשיים. 

אכילה רגשית עלולה לפגוע במצב הבריאותי של האדם ועלולה להוביל ללחץ דם גבוה, סוכרת ובעיות אחרות. האכילה הופכת לתחושה של התמכרות, וקשה לסובלים להבחין בין הרגשות שהם חשים ובין הצורך הפיזי לאכול.

במידה שאתם סובלים מאכילה רגשית או חושדים בכך שאתם סובלים מאכילה רגשית, אתם מוזמנים לפנות אלינו – אל מרכז אלעד שביט, מרכז לתזונה, כושר ורגש ולקבל ייעוץ מקצועי ממומחים בתחום אכילה רגשית.

הצוות המקצועי שלנו יסייע לכם להבין מהן הסיבות שגורמות לאכילה הרגשית שלכם וכיצד ניתן לטפל בבעיה על ידי ביצוע שינויים שייטיבו אתכם.

אתם מוזמנים לפנות אלינו ולקבל ייעוץ מקצועי ואמין.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור הצלחה של א'

עוד מקרה יפה של איכות מול כמות, משום שמה שחשוב זה לא כמה ירדתם אל איך ירדתם (גרעון קלורי, אימוני התנגדות וכמות מספקת של חלבון

קרא עוד »

סיפור הצלחה אחרי שנה

מאוד משמח לדעת שאפילו שהתהליך נגמר לפני שנה , ההרגלים שהוטמעו נשארים ונשמרים ועוזרים לשמור על אורח חיים הכולל תזונה ופעילות גופנית  

קרא עוד »

סיפור הצלחה לטווח הארוך

כמה פעמים נתקלתם באנשים שעושים שינוי עבור אירוע נקודתי אך לא לטווח הרחוק? לשמחתי, זה לא המקרה וגם אחרי שהתהליך שכלל שינוי בהרכב הגוף הסתיים

קרא עוד »

המטרה- הפחתת רמות הסוכר בדם

המטרה- הפחתת רמות הסוכר בדם האמצעים – תוכנית תזונה מותאמת אישית, אימוני כח ופעילות אירובית התוצאה – הפחתה של 10% ממשקל הגוף בעיקר משומן, צמצום

קרא עוד »
סגירת תפריט