רזה כלפי חוץ ושמן מבפנים

רזה כלפי חוץ ושמן מבפנים

כיצד מעריכים השמנה?

נהוג לסווג ולקבע השמנה עפ"י מדד ה BMI (יחס בין משקל לגובה בריבוע), אך חשוב לא פחות לסווג אדם עפ"י סוג ההשמנה גם עפ"י הרכב גופו, מסת השומן ופיזורה בגוף.
המונח TOFI – Thin Outside, Fat Inside משמש להגדרת אנשים שכלפי חוץ נראים במשקל תקין, אבל הרכב גוף מצביע על אחוזי שומן גבוהים ברמה ששמה אותם בסיכון למחלות לב וסכרת.
המונח MNOW – Metabolic Obesity, Normal Weight מתאר אדם עם BMI תקין אך עם מסת שומן גבוהה (מעל 23.5% בקרב גברים ו29.2% בקרב נשים ).
אדם זה עלול לסבול ממספר בעיות מטבוליות נלוות כגון: כמות גדולה של מסת שומן ושומן בטני למרות ה BMI הנמוך, מסת גוף רזה נמוכה, רגישות נמוכה לאינסולין, ורמה גבוה של שומנים בדם .
אנשים אלו הינם בעלי יחס שומן בטני /שומן תת עורי גבוה דבר. דבר המוביל לעלייה במדדי דלקת ומעיד על הקשר בין השמנה בטנית גם בקרב אנשים רזים לתנגודת לאינסולין ומחלות לב.
על כן ישנה חשיבות גדולה כאשר מחליטים על טיפול תזונתי ועל המלצות לפעילות גופנית בקרב מטופלים לתת תשומת לב ניכרת לא רק למשקל ולגבוה אלה גם להרכב הגוף ולבדיקות הדם.
בתמונות המצורפות ניתן לראות חלוקה למבני הגוף השונים על בסיס מגוון מדדים כמו BMI אחוזי שומן, היקף מותניים ועוד בקרב גברים ונשים
De Lorenzo, Antonino, et al. "New obesity classification criteria as a tool for bariatric surgery indication." World journal of gastroenterology 22.2 (2016): 681

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

תזונה למתאמני קרוספיט

תזונה למתאמני קרוספיט קרוספיט היא שיטת אימון פונקציונלית המבוצעת בעצימות גבוהה ומשלבת יכולות אירוביות ואנאירוביות. בדומה לענפי ספורט אחרים, השילוב של תזונה מותאמת יכול לסייע

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של דינת

סיפור ההצלחה של דינת כל הכבוד  על שינוי איכותי בהרכב הגוף הכלל הפחתה משמעותית במסת השומן וההחקפים לצד שימור מסת השריר. שילב של תזונה מתואמת

קרא עוד »
סגירת תפריט