עליה במשקל בגילאי הבגרות

בשנים האחרונות המודעות לאורח חיים בריא עולה, יחד עם זאת עולה גם מגפת ההשמנה, יותר ויותר אנשים מוגדרים בעלי עודף משקל והשמנה. בנוסף הגיל בו אנו מתחילים לראות את הבעייתיות של התנהלות בריאות לא נכונה יורד.

חשוב לקחת שבכל גיל השמנה יכולה להוות בעיה שיכולה לגבות מחיר בריאותי יחד עם זאת חשוב לציין שלא כל אדם שמן הוא חולה, כמו שלא כל אדם רזה הוא בריא.

מחקר שנערך בקרב 80 אלף אנשים ובדק כיצד עלייה במשקל עלולה להשפיע על הבריאות שלנו בין גילאי 40-59. המחקר הראה שעלייה במשקל בתחילת החיים הבוגרים לעומת אמצע החיים הבוגרים גרמה לעליה בסיכון למחלות לב , לחץ דם, כבד שומני וסכרת .יש לקחת בחשבון שישנן מספר בעיות עם המחקר, לדוגמא, לחלק מהאנשים בתחילת התהליך לא נמדד אלה הסתמך על דיווח עצמי מבחינת נתוני המשקל.

מה כן ניתן לקחת ממחקר זה? כפי שאנו כבר יודעים החשיבות לשמירה על אורח חיים בריאה צריכה ללוות אותנו לכל תקופת חיינו. אפיזודות חולפות של "דיאטות כאסח" או "אימוני קריעה" ללא המשכיות לא ייתנו לנו את הבריאות לה אנו מייחלים.

זכרו , עדיף לעשות מעט מלא לעשות כלום.

פעמים רבות המעט שאנו מצליחים לעשות בהתחלה יוצר מוטיבציה להגביר פעילות בהמשך. לעומת זאת דווקא כשאנחנו מתחילים במשהו מעבר ליכולות שלנו, בין אם זה להתנזר לחלוטין ממזון שאנו אוהבים או להתחיל פעילות גופנית מעבר לרמה שלנו יוצרים אצלנו תסכול שמעורר אחר כך נפילה ורתיעה.

בסופו של דבר אין חדש תחת השמש והמסר העיקרי הוא שעלייה במשקל והשמנה עקב אורח חיים לא נכון מבחינה תזונתית ומבחינת העדר פעילות גופנית עלולה לא להטיב איתנו מבחינה בריאותית , לכן תמיד תקפידו לאכול באופן מסודר מזין ובריא ולהיות פעילים גופנית.

Jia, Guochong, et al. "Association of Adult Weight Gain With Major Health Outcomes Among Middle-aged Chinese Persons With Low Body Weight in Early Adulthood." JAMA Network Open 2.12 (2019): e1917371-e1917371.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

תזונה למתאמני קרוספיט

תזונה למתאמני קרוספיט קרוספיט היא שיטת אימון פונקציונלית המבוצעת בעצימות גבוהה ומשלבת יכולות אירוביות ואנאירוביות. בדומה לענפי ספורט אחרים, השילוב של תזונה מותאמת יכול לסייע

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של דינת

סיפור ההצלחה של דינת כל הכבוד  על שינוי איכותי בהרכב הגוף הכלל הפחתה משמעותית במסת השומן וההחקפים לצד שימור מסת השריר. שילב של תזונה מתואמת

קרא עוד »
סגירת תפריט