האם צום לסירוגין פוגע במסת השריר

האם צם לסירוגין פוגע במסת השריר?

צם לסירוגין מהווה גישה תזונתית אשר מקבלת פרסום רב בתקופה האחרונה.
ישנן מספר שיטות לגישה. אחת הדרכים לבצע צום זה היא הגבלת זמן האכילה לטווח של 8 שעות וצום של 16 שעות.
כמובן צום יכול להתבצע גם מסיבות דתיות כמו צום הרמדאן הכולל 14-15 שעות צום מהזריחה ועד השקיעה ללא אכילה או שתייה.
אחת החששות בזמן הגבלה קלורית שאנו מבצעים הינה אובדן של משקל גוף רזה הכולל בתוכו גם את מסת השריר שלנו שמושפעת מהמאזן הקלורי מבחינת היכולת לסנטז/לפרק חלבונים דבר העלול לפגע במסת הגוף הרזה שלנו.
שמירה על מסת הגוף הרזה הינה חשובה מבחינת ההוצאה הקלורית שלנו במנוחה שכן אובדן של כל 1 ק"ג משקל גוף ניתן לאבד עד 33 קק"ל /ק"ג מההוצאה האנרגטית במנוחה ו 13 קק"ל ליום עבור כל 1 ק"ג משקל גוף רזה.
בסופו של דבר יתכן וירידה בהוצאה האנרגטית עקב ירידה במשקל הגוף הרזה תפגע בתהליך בתהליך הירידה במשקל (יש ליצור גרעון חדש בהינתן), תעלה את הסיכון לסכרת סוג 2 בקרב הסובלים מעודף משקל והשמנה ותעלה את הסבירות לסרקופניה ואובדן מסת העצם במיוחד בקרב מבוגרים.
בסקירת מחקרים שנערכה לאחרונה (2020) על ההשפעה של צום לסירוגין המשולב עם אימוני התנגדות על מסת הגוף הרזה מרבית המחקרים שנכללו מצאו שצום לסירוגין עם הקפדה על צריכת חלבון נאותה בכמות של 1.2-1.9 גר/ק"ג בשילוב אימוני התנגדות סייעו לשמור על משקל הגוף הרזה ולסייע בהפחתת מסת השומן.
ממצא מעניין נוסף מראה אובדן של שומן גם בזמן יצירת מאזן קלורי חיובי בתקופה של צום לסירוגין בשילוב אימוני התנגדות.
אין סיבה לחשוש מצום לסירוגין, זוהי גישה מקבלת שמקבלת מודעות גבוהה יותר לאחרונה, אם כי אינה מתאימה לכל אחד.
במידה ובוחרים בגישה זו חשוב להתאים תזונה נכונה ומאוזנת לזמני האכילה, לבצע פעילות גופנית הכוללת גם אימוני התנגדות ולא רק פעילות אירובית.
Keenan, S., Cooke, M. B., & Belski, R. (2020). The Effects of Intermittent Fasting Combined with Resistance Training on Lean Body Mass: A Systematic Review of Human Studies. Nutrients, 12(8), 2349.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

תזונה למתאמני קרוספיט

תזונה למתאמני קרוספיט קרוספיט היא שיטת אימון פונקציונלית המבוצעת בעצימות גבוהה ומשלבת יכולות אירוביות ואנאירוביות. בדומה לענפי ספורט אחרים, השילוב של תזונה מותאמת יכול לסייע

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של דינת

סיפור ההצלחה של דינת כל הכבוד  על שינוי איכותי בהרכב הגוף הכלל הפחתה משמעותית במסת השומן וההחקפים לצד שימור מסת השריר. שילב של תזונה מתואמת

קרא עוד »
סגירת תפריט