תזונת ילדים

תזונת ילדים

לא פעם אנו אנשי המקצוע חוזרים ואומרים שיש לחנך את הילדים שלנו גם מבחינה תזונתית ושתזונת ילדים צריכה להיות הולמת מבחינת צריכת ירקות, פירות, דגנים מלאים ושומנים איכותיים. אין הדבר אומר שאסור לתת לילדים ממתקים, ציפס או שניצל אך חייבים לקבוע הרגלים ולסגל גם הרגלי תזונה נכונים ופעילות גופנית במרבית הזמן שכן נתוני השמנה בכלל והשמנת ילדים בפרט מדאיגים ויש לזכור עודף משקל והשמנה כבר בגיל צעיר ידוע כתורם לעלייה בסיכון ליתר לחץ דם, סכרת מחלות לב ויתר שומנים בדם.
מחקר אורך שבוצע בעניין תזונת ילדים בקרב ילדים בני 7-13 במשך 3 שנים ובדק הרגלי תזונה וצריכה של מזונות הקשורים להשמנה הראה דבר פשוט שצריכה של בשרים מעובדים, חמאה, מזונות מטוגנים כגון תפוחי צ'יפס, משקאות ממותקים תורמים יותר לעלייה במשקל.
בואו ניקח לדוגמא תפוח אדמה (מזון בריא ומעולה), אך כאשר אנו מטגנים אותו (פרט לשחרור תרכובות קרצנוגיות כגון אקריל אמיד) כמות הקלוריות היא 383-574 קקל ל100 גר' כאשר התרומה לתחושת השובע הינה נמוכה, בעוד שצריכה של אותו תפוח אדמה רק בצורה אפויה הכילה 104 קקל ל100 גר' והיתה קשורה עם תחושת שובע גדולה יותר.
העדיפו צריכה של ירקות ,פירות, סיבים תזונתיים ושלבו שומנים מהצומח וחלבונים איכותיים בתזונה במקביל לשיטות בישול המפחיתות את הצפיפות הקלוריות.

Dong, D., Bilger, M., van Dam, R. M., & Finkelstein, E. A. (2015). Consumption of specific foods and beverages and excess weight gain among children and adolescents. Health Affairs, 34(11), 1940-1948

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

ירידה במשקל לאחר לידה

ירידה במשקל לאחר לידה

תקופת ההיריון, החל מהניסיון להיכנס להריון, זמן ההיריון ואחרי הלידה מכילה שינויים רבים עבור גוף האישה ומצריכה הכנות תזונתיות לכל אורכה. במאמר זה אתמקד בתקופה

קרא עוד »
מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון?

נושא האכילה לפני\בזמן\לאחר האימון הינו נושא המעסיק מתאמנים מנוסים ומתחילים. ישנם מס' כללים פשוטים שיעזרו לנו לתכנן את האכילה בהתאם לפעילות הגופנית אותה אנו מבצעים.

קרא עוד »
חישוב חילוף חומרים

מחיר אימון אישי

אימוני כושר אישיים או אימונים בקבוצות קטנות תופסים  תאוצה בשנים האחרונות עקב עלייה במודעות לאורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה בריאה נשאלת השאלה כיצד

קרא עוד »
עודף משקל ואכילה בריאה

עודף משקל ואכילה בריאה

בעיית ההשמנה הינה בעיה כלל עולמית שהולכת וגדלה בשנים האחרונות. לכך יש סיבות רבות: התנהגות אכילה לא נכונה, קושי בדחיית סיפוקים, מזון דחוס קלורית, חוסר

קרא עוד »
תזונת ספורטאים

תזונת ספורטאים

המודעות לביצוע של פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי במקביל לתזונה נאותה הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. בהתאם לכך, מידע רב חלקו נכון

קרא עוד »
סגירת תפריט