תזונה ושחלות פוליצסטיות

תזונה ושחלות פוליצסטיות
תופעה זו הינה נפוצה מאוד בקרב נשים עקב עודף בהורמוני מין זכריים, כאשר עלולה להיות פגיעה במערכת הרבייה, מחלות לב וכן השלכות מבחינה פסיכולוגית והפרעות מטבוליות.
נשים בעלות התסמונת הזו עלולות לסבול מתנגודת לאינסולין ובמקרים רבים גם ממשקל עודף דבר העלול לגרום ליתר לחץ דם, חוסר איזון ברמות השומנים בדם, הפרעות הקשורות למשקל עודף והשמנה.
הטיפול התזונתי לצד שיפור בהרכב הגוף יכולים לשפר את הרגישות לאינסולין ולהשפיע על תסמונת השחלות הפוליצסטיות
תוכנית תזונתית לטיפול ביתר לחץ דם הכוללת ירקות, פירות, דגנים מלאים וקטניות , וכן מזונות הדלים בשומן כולסטרול ונתרן. יכולה לסייע להפחתת התנגודת לאינסולין, היקף הבטן בקו הטבור, משקל הגוף, רמות השומנים בדם ורמות ה LDL.
בנוסף נמצא שנשים שצרכו את עיקר הקלוריות שלהן בשעות הבוקר לעומת שעות הערב השיגו הפחתה גדולה יותר ברמות הסוכר והאינסולין, הפחתה ברמות הטסטוסטרון ועליה ברמות ה SHBG
(חלבון המשמש כנשא של הורמוני המין בעיקר טסטסטורון ואסטרדיול ומשמש לזיהוי רמות הטסטסטורון החופשי בדם.) כך חל שיפור בתפקוד השחלות.
בנוסף נמצא שדיאטות עשירות בחלבון סייעו להפחת תחושת דיכאון ושיפור הערכה העצמית.
נמצא ששילוב סויה בתזונה יכולה לסייעה לשפר את רמות הסוכר בצם, כמות הטסטסטורון הכללית, תנגודת לאינסולין ורמות השומנים בדם.
ויטמין D
אמנם יש צורך במחקרים נוספים אך מחקרים שבחנו מתן תיסוף של ויטמין D מצאו שמתן תוסף של ויטמין D במינון של 4000 יחב"ל למשך 3 חודשים הביאו לירידה ברמות הטסטוסטרון, הפחתה של מדדי דלקת, עלייה בכמות האנטיאוקסדנטים ועלייה ברמות הSHBG , וזאת ביחס לקבוצה שצרכה 1000 יחב"ל של הויטמין או פלסבו.
בנוסף נמצא השפעה חיובית על רמות האינסולין, רמות השומנים בדם ולחץ הדם כשר ניתן תוסף של ויטמין D
שינוי ושיפור התזונה בהחלט יכולים לסייע להתמודד עם תסמונת זו
Afrin, Sadia, et al. "Diet and Nutrition in Gynecological Disorders: A Focus on Clinical Studies." Nutrients 13.6 (2021): 1747.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של אוהד

סיפור ההצלחה של אוהד עוד תהליך של שיפור הרכב הגוף והפעם של אוהד בן עמי שהפחית משמעותית במסת השומן ובשומן הבטני וכל זאת ע"י תזונה

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של ע'

סיפור ההצלחה של ע' שינוי משמעותי בהרכב הגוף שעשה ע' המטופל אצלנו כאשר לצד הפחתה משמעותית במסת השומן והשומן הבטני שיפר בנוסף את מסת השריר

קרא עוד »

מחקרים שנעשו על הקשר שבין צריכת בטא-אלנין וביצועים כתלות בעצימות ומשך האימון מצאו קשר חיובי בפעילויות שנמשכות בין 30 שניות ל10 דקות.

מחקרים שנעשו על הקשר שבין צריכת בטא-אלנין וביצועים כתלות בעצימות ומשך האימון מצאו קשר חיובי בפעילויות שנמשכות בין 30 שניות ל10 דקות. השאלה שנותרת פתוחה

קרא עוד »

אחד השאלות הבוערות ביותר בפגישות עם מטופלים היא "למה?" – "למה נתקעתי?", "למה לא ירדתי?", "למה מה שאנחנו עושים כבר לא עובד?"

אחד השאלות הבוערות ביותר בפגישות עם מטופלים היא "למה?" – "למה נתקעתי?", "למה לא ירדתי?", "למה מה שאנחנו עושים כבר לא עובד?" להלן מספר סיבות

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של ערן להב

סיפור ההצלחה של ערן להב "בשנת 2019 התחלתי לעשות שינוי בהרגלי התזונה שלי. התזונאי מספר אחד Elad Shavit בנה לי תפריט. בשנת 2021 קצת זייפתי

קרא עוד »
סגירת תפריט