תזונה בקרב ספורטאי עילית

תזונה בקרב ספורטאי עילית

ספורטאי עלית מוציאים קלוריות רבות בזמן הפעילות שלהם, אך גם הם זקוקים פעמים רבות לשיפור הרכב הגוף.
שינוי זה כולל ירידה בכמות הקלוריות היומית על מנת להפחית בעיקר במסת השומן, מצד שני יש לדאוג שבתהליך הירידה הספורטאי לא יאבד מסת גוף רזה ברמה משמעותית מכיוון והיא חיונית לתפקודים מטבולים שונים ולשיפור הביצועים הגופניים.
על מנת להפחית במסת השומן ולמתן את הירידה במסת הגוף הרזה נדרשים:
א. אימוני התנגדות המסייעים למתן את הירידה במסת הגוף הרזה
ב. כמות חלבון מספקת שתתרום לתחושת השובע
ג. הקפדה על שעות שינה – לפחות 8 שעות.

שימוש בתוספים נוספים כגון BCAA או HMB — האם הם נחוצים?

ההמלצה לצריכת חלבון בקרב ספורטאי עלית בתקופה של גרעון קלורי הינה 1.6-2.4 גר'/קג כאשר הדבר תלוי בסוג האימון וקצב הירידה.
לגבי תוספים כגון BCAA ו HMB אין כרגע מספיק ראיות בנוגע לנחיצותן לתהליך ההפחתה במשקל.
אבקת מי גבינה WHEY יכולה לשפר את סנטזת החלבון ולסייע להגיע לכמות החלבון הרצויה ולסייע להתאוששות במקביל לצריכה מהמזון.

המאמר המקורי:

Hector, A. J., & Phillips, S. M. (2018). Protein recommendations for weight loss in elite athletes: A focus on body composition and performance. International journal of sport nutrition and exercise metabolism, 28(2), 170-177.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

ירידה במשקל לאחר לידה

ירידה במשקל לאחר לידה

תקופת ההיריון, החל מהניסיון להיכנס להריון, זמן ההיריון ואחרי הלידה מכילה שינויים רבים עבור גוף האישה ומצריכה הכנות תזונתיות לכל אורכה. במאמר זה אתמקד בתקופה

קרא עוד »
מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון?

נושא האכילה לפני\בזמן\לאחר האימון הינו נושא המעסיק מתאמנים מנוסים ומתחילים. ישנם מס' כללים פשוטים שיעזרו לנו לתכנן את האכילה בהתאם לפעילות הגופנית אותה אנו מבצעים.

קרא עוד »
חישוב חילוף חומרים

מחיר אימון אישי

אימוני כושר אישיים או אימונים בקבוצות קטנות תופסים  תאוצה בשנים האחרונות עקב עלייה במודעות לאורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה בריאה נשאלת השאלה כיצד

קרא עוד »
עודף משקל ואכילה בריאה

עודף משקל ואכילה בריאה

בעיית ההשמנה הינה בעיה כלל עולמית שהולכת וגדלה בשנים האחרונות. לכך יש סיבות רבות: התנהגות אכילה לא נכונה, קושי בדחיית סיפוקים, מזון דחוס קלורית, חוסר

קרא עוד »
תזונת ספורטאים

תזונת ספורטאים

המודעות לביצוע של פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי במקביל לתזונה נאותה הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. בהתאם לכך, מידע רב חלקו נכון

קרא עוד »
סגירת תפריט