תזונה בקרב ספורטאי עילית

תזונה בקרב ספורטאי עילית

ספורטאי עלית מוציאים קלוריות רבות בזמן הפעילות שלהם, אך גם הם זקוקים פעמים רבות לשיפור הרכב הגוף.
שינוי זה כולל ירידה בכמות הקלוריות היומית על מנת להפחית בעיקר במסת השומן, מצד שני יש לדאוג שבתהליך הירידה הספורטאי לא יאבד מסת גוף רזה ברמה משמעותית מכיוון והיא חיונית לתפקודים מטבולים שונים ולשיפור הביצועים הגופניים.
על מנת להפחית במסת השומן ולמתן את הירידה במסת הגוף הרזה נדרשים:
א. אימוני התנגדות המסייעים למתן את הירידה במסת הגוף הרזה
ב. כמות חלבון מספקת שתתרום לתחושת השובע
ג. הקפדה על שעות שינה – לפחות 8 שעות.

שימוש בתוספים נוספים כגון BCAA או HMB — האם הם נחוצים?

ההמלצה לצריכת חלבון בקרב ספורטאי עלית בתקופה של גרעון קלורי הינה 1.6-2.4 גר'/קג כאשר הדבר תלוי בסוג האימון וקצב הירידה.
לגבי תוספים כגון BCAA ו HMB אין כרגע מספיק ראיות בנוגע לנחיצותן לתהליך ההפחתה במשקל.
אבקת מי גבינה WHEY יכולה לשפר את סנטזת החלבון ולסייע להגיע לכמות החלבון הרצויה ולסייע להתאוששות במקביל לצריכה מהמזון.

המאמר המקורי:

Hector, A. J., & Phillips, S. M. (2018). Protein recommendations for weight loss in elite athletes: A focus on body composition and performance. International journal of sport nutrition and exercise metabolism, 28(2), 170-177.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

התאמת תזונה באופן אישי

התאמת תזונה באופן אישי   בשנים האחרונות צברה הדיאטה הקטוגנית פופולריות גדולה. גישה זו משמשת לטיפול בסכרת, השמנה ואפיליפסיה. בנוסף, אוכלוסיה בריאה ובפרט ספורטאים רבים

קרא עוד »

קצת על NEAT

קצת על NEAT אני שמח לראות שלא מעט אנשים מבינים שאפשר גם אחרת ושלא צריך הרבה בשביל לעשות פעילות גופנית טובה ואיכותית גם בבית, לכן

קרא עוד »
סגירת תפריט