תוסף HMB והתאוששות מאימוני כוח עצימים

תוסף HMB הינו תוצר של חומצת האמינו החיונית לאוצין, אך בשל כמויות גדולות מאוד של חלבון שיש לצרוך מהתזונה על מנת לקבל 3 גר' HMB יש לצרוך אותו כתוסף המצוי ב- 2 צורות עיקריות  HMB-CA (צורה קשורה לסידן) אוHMB-FA    (צורה חופשית) כאשר הצורה החופשית נספגת מהר יותר וזו גם הצורה המועדפת של נטילת התוסף. HMB

תוסף HMB בטוח לשימוש בבני אדם בכמות של 3 גר'/יום ותורם להתאוששות מאימוני כוח ע"י הפחתת CK  LDH ,IL6 (מעידים על עייפות ופירוק שריר), הפחתת כאבי שרירים והפחתת פירוק החלבון ע"י הפחתה של פעילות פרוטאוזום Ubiquitin ועלייה בסנטזת חלבון ע"י הפעלת mTOR

השפעת תוסף  HMB על ההתאוששות מאימוני כוח עצימים.

נמצא ש 1 גר של HMB  כ30 דקות לפני האימון תרם לעלייה בהורומנים GH ו- IGF1 התורמים לתגובה האנבולית. בנוסף נמצא ש- HMB לבדו בכמות של 1 גר' , מחליש את ייצור

TNF- α  (ציטוקין אשר קשור לתהליכי דלקת ולתנגודת לאינסולין) לאחר אימון התנגדות עצים ומפחית את ביטוי הרצפטור TNFR1  (הרצפטור של(  TNF- α  בבני אדם 30 דק' לאחר אימון כוח עצים בצורה מיטבית בהשוואה לשימוש במים קרים.

כמו כן נמצא שתוספת HMB ופחמימה מורכבת לאבקת חלבון מי גבינה תורמת יותר להתאוששות לאחר אימון כוח עצים , דבר המתבטא בהפחתת רמות ה- CK ,IL6 ,הפחתת כאבי השרירים ושיפור ביצועים חוזרים בקרב הנבדקים.

מאידך גיסה מחקר הבדק שילוב אבקת חלבון מי גבינה isolate ו- HMB לא תרם לשלב ההתאוששות מבחינת הפחתת רמות ה CK ,LDH לאחר אימון אקסנטרי עצים, אך למחקר זה היו חולשות רבות כגון רמות BCAA נמוכות.

לסיכום ייתכן  שHMB הינו תוסף המסוגל לשפר ביצוע בתחום אימוני ההתנגדות ע"י תרומה רבה לשלב ההתאוששות והפחתת מרקרים המעידים על נזק לשרירים וזאת תוך תרומה אנבולית חשובה ע"י עלייה בסינטזת החלבון והפחתה בפירוקו אל עדיין אין דיי ראיות התומכות בשימוש בו.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

ירידה במשקל לאחר לידה

ירידה במשקל לאחר לידה

תקופת ההיריון, החל מהניסיון להיכנס להריון, זמן ההיריון ואחרי הלידה מכילה שינויים רבים עבור גוף האישה ומצריכה הכנות תזונתיות לכל אורכה. במאמר זה אתמקד בתקופה

קרא עוד »
מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון?

נושא האכילה לפני\בזמן\לאחר האימון הינו נושא המעסיק מתאמנים מנוסים ומתחילים. ישנם מס' כללים פשוטים שיעזרו לנו לתכנן את האכילה בהתאם לפעילות הגופנית אותה אנו מבצעים.

קרא עוד »
חישוב חילוף חומרים

מחיר אימון אישי

אימוני כושר אישיים או אימונים בקבוצות קטנות תופסים  תאוצה בשנים האחרונות עקב עלייה במודעות לאורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה בריאה נשאלת השאלה כיצד

קרא עוד »
עודף משקל ואכילה בריאה

עודף משקל ואכילה בריאה

בעיית ההשמנה הינה בעיה כלל עולמית שהולכת וגדלה בשנים האחרונות. לכך יש סיבות רבות: התנהגות אכילה לא נכונה, קושי בדחיית סיפוקים, מזון דחוס קלורית, חוסר

קרא עוד »
תזונת ספורטאים

תזונת ספורטאים

המודעות לביצוע של פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי במקביל לתזונה נאותה הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. בהתאם לכך, מידע רב חלקו נכון

קרא עוד »
סגירת תפריט