תוסף HMB והתאוששות מאימוני כוח עצימים

תוסף HMB הינו תוצר של חומצת האמינו החיונית לאוצין, אך בשל כמויות גדולות מאוד של חלבון שיש לצרוך מהתזונה על מנת לקבל 3 גר' HMB יש לצרוך אותו כתוסף המצוי ב- 2 צורות עיקריות  HMB-CA (צורה קשורה לסידן) אוHMB-FA    (צורה חופשית) כאשר הצורה החופשית נספגת מהר יותר וזו גם הצורה המועדפת של נטילת התוסף. HMB

תוסף HMB בטוח לשימוש בבני אדם בכמות של 3 גר'/יום ותורם להתאוששות מאימוני כוח ע"י הפחתת CK  LDH ,IL6 (מעידים על עייפות ופירוק שריר), הפחתת כאבי שרירים והפחתת פירוק החלבון ע"י הפחתה של פעילות פרוטאוזום Ubiquitin ועלייה בסנטזת חלבון ע"י הפעלת mTOR

השפעת תוסף  HMB על ההתאוששות מאימוני כוח עצימים.

נמצא ש 1 גר של HMB  כ30 דקות לפני האימון תרם לעלייה בהורומנים GH ו- IGF1 התורמים לתגובה האנבולית. בנוסף נמצא ש- HMB לבדו בכמות של 1 גר' , מחליש את ייצור

TNF- α  (ציטוקין אשר קשור לתהליכי דלקת ולתנגודת לאינסולין) לאחר אימון התנגדות עצים ומפחית את ביטוי הרצפטור TNFR1  (הרצפטור של(  TNF- α  בבני אדם 30 דק' לאחר אימון כוח עצים בצורה מיטבית בהשוואה לשימוש במים קרים.

כמו כן נמצא שתוספת HMB ופחמימה מורכבת לאבקת חלבון מי גבינה תורמת יותר להתאוששות לאחר אימון כוח עצים , דבר המתבטא בהפחתת רמות ה- CK ,IL6 ,הפחתת כאבי השרירים ושיפור ביצועים חוזרים בקרב הנבדקים.

מאידך גיסה מחקר הבדק שילוב אבקת חלבון מי גבינה isolate ו- HMB לא תרם לשלב ההתאוששות מבחינת הפחתת רמות ה CK ,LDH לאחר אימון אקסנטרי עצים, אך למחקר זה היו חולשות רבות כגון רמות BCAA נמוכות.

לסיכום ייתכן  שHMB הינו תוסף המסוגל לשפר ביצוע בתחום אימוני ההתנגדות ע"י תרומה רבה לשלב ההתאוששות והפחתת מרקרים המעידים על נזק לשרירים וזאת תוך תרומה אנבולית חשובה ע"י עלייה בסינטזת החלבון והפחתה בפירוקו אל עדיין אין דיי ראיות התומכות בשימוש בו.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של אוהד

סיפור ההצלחה של אוהד עוד תהליך של שיפור הרכב הגוף והפעם של אוהד בן עמי שהפחית משמעותית במסת השומן ובשומן הבטני וכל זאת ע"י תזונה

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של ע'

סיפור ההצלחה של ע' שינוי משמעותי בהרכב הגוף שעשה ע' המטופל אצלנו כאשר לצד הפחתה משמעותית במסת השומן והשומן הבטני שיפר בנוסף את מסת השריר

קרא עוד »

מחקרים שנעשו על הקשר שבין צריכת בטא-אלנין וביצועים כתלות בעצימות ומשך האימון מצאו קשר חיובי בפעילויות שנמשכות בין 30 שניות ל10 דקות.

מחקרים שנעשו על הקשר שבין צריכת בטא-אלנין וביצועים כתלות בעצימות ומשך האימון מצאו קשר חיובי בפעילויות שנמשכות בין 30 שניות ל10 דקות. השאלה שנותרת פתוחה

קרא עוד »

אחד השאלות הבוערות ביותר בפגישות עם מטופלים היא "למה?" – "למה נתקעתי?", "למה לא ירדתי?", "למה מה שאנחנו עושים כבר לא עובד?"

אחד השאלות הבוערות ביותר בפגישות עם מטופלים היא "למה?" – "למה נתקעתי?", "למה לא ירדתי?", "למה מה שאנחנו עושים כבר לא עובד?" להלן מספר סיבות

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של ערן להב

סיפור ההצלחה של ערן להב "בשנת 2019 התחלתי לעשות שינוי בהרגלי התזונה שלי. התזונאי מספר אחד Elad Shavit בנה לי תפריט. בשנת 2021 קצת זייפתי

קרא עוד »
סגירת תפריט