שמן ענבים- כדאי או לא

שמן ענבים- כדאי או לא

צריכת שמנים צמחיים ממקורות שונים הינה נפוצה מאוד כיום.
אחד מהשמנים הפופולאריים הינו שמן ענבים. מה מכיל שמן ענבים?
שמן ענבים מכיל טוקופרולים, פלבנואידים, פיטוסטרולים (מסייעים בהורדת רמות כולסטרול), ויטמין E שהוא אנטיאוקסידנט וכן חומצות שומן רב בלתי רוויות (85%-90%) בעיקר לינולנית (חומצת שומן חיונית) המהווה מקור לאומגה 6 ומעודדת תהליכי דלקת בגוף ופרופיל בריאותי שלילי.
כיום התזונה שלנו עשירה יותר באומגה 6 ביחס לאומגה 3, ובהחלט יש להפחית יחס זה, אך אין זה אומר שלא ניתן להשתמש בשמנים אחרים כגון שמן הענבים שאמנם עשיר בחומצת השומן החיונית לינולאית המהווה מקור לאומגה 6 ומעודדת תהליכי דלקת, אך נוכחות גורמים מגנים בשמן (סיטוסטרול, טוקופרולים וויטמין E) מסיעים להפחתת התהליך הדלקתי, הפחתת חמצון הLDL והפחתת לחץ דם עפ"י מחקרים שונים, דבר שעלול להיות בעל השלכות בריאותיות חיוביות.
יש להבין, שכאשר בוחרים שמנים שונים, כמות הקלוריות אולי זהה, אך הרכב השמן משתנה למשל שמן זית עשיר יותר בחומצת השומן לינולנית (מהווה מקור לאומגה 3), שמן קוקוס (מכיל חומצות שומן רוויות בינונית שרשרת) ושמן הענבים מכיל כאמור חומצת שומן לינולאית המהווה מקור לאומגה 6 .
מבחינת תיבול וטיגון בשמן ענבים, רצוי לתבל עימו מאשר לטגן בשל חימצון מהיר של השמן.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של ונינה

מי שמוכן לשנות הרגלים בתזונה מצליח לעשות שינוי לאורך זמן . ונינה הגיעה אלינו על מנת לשפר את הרכב גופה ולאחר התאמת תוכנית תזונה מותאמת

קרא עוד »

התאמת תוספים לסוג הפעילות

התאמת תוספים לסוג הפעילות הגופנית כאשר בוחרים להשתמש בתוסף לשיפור ביצועים עבור פעילות גופנית צריך לבחון מספר דברים. ראשית יש לוודא כי התוסף אכן הוכח

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של ע'

ע' פנה אלינו לאחר שהיה תקוע במשקל זמן רב. באמצעות שינוי תזונתי הוא ירד 9.5 קילו מתוכם 8.5 קילו שומן. מבחינת היקפים ירד ע' 14

קרא עוד »

תזונה ים תיכונית

לעיתים אנחנו מחפשים בנרות אחר גיוון בסוגי דיאטות ותפריטים כאשר לעיתים רבות מספיק לשנות הרגלים ופשוט לאכול ולבחור נכון. לכן אני מאוד אוהב את עקרונות

קרא עוד »
סגירת תפריט