שמן ענבים- כדאי או לא

שמן ענבים- כדאי או לא

צריכת שמנים צמחיים ממקורות שונים הינה נפוצה מאוד כיום.
אחד מהשמנים הפופולאריים הינו שמן ענבים. מה מכיל שמן ענבים?
שמן ענבים מכיל טוקופרולים, פלבנואידים, פיטוסטרולים (מסייעים בהורדת רמות כולסטרול), ויטמין E שהוא אנטיאוקסידנט וכן חומצות שומן רב בלתי רוויות (85%-90%) בעיקר לינולנית (חומצת שומן חיונית) המהווה מקור לאומגה 6 ומעודדת תהליכי דלקת בגוף ופרופיל בריאותי שלילי.
כיום התזונה שלנו עשירה יותר באומגה 6 ביחס לאומגה 3, ובהחלט יש להפחית יחס זה, אך אין זה אומר שלא ניתן להשתמש בשמנים אחרים כגון שמן הענבים שאמנם עשיר בחומצת השומן החיונית לינולאית המהווה מקור לאומגה 6 ומעודדת תהליכי דלקת, אך נוכחות גורמים מגנים בשמן (סיטוסטרול, טוקופרולים וויטמין E) מסיעים להפחתת התהליך הדלקתי, הפחתת חמצון הLDL והפחתת לחץ דם עפ"י מחקרים שונים, דבר שעלול להיות בעל השלכות בריאותיות חיוביות.
יש להבין, שכאשר בוחרים שמנים שונים, כמות הקלוריות אולי זהה, אך הרכב השמן משתנה למשל שמן זית עשיר יותר בחומצת השומן לינולנית (מהווה מקור לאומגה 3), שמן קוקוס (מכיל חומצות שומן רוויות בינונית שרשרת) ושמן הענבים מכיל כאמור חומצת שומן לינולאית המהווה מקור לאומגה 6 .
מבחינת תיבול וטיגון בשמן ענבים, רצוי לתבל עימו מאשר לטגן בשל חימצון מהיר של השמן.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים:

התאמת תזונה באופן אישי

התאמת תזונה באופן אישי   בשנים האחרונות צברה הדיאטה הקטוגנית פופולריות גדולה. גישה זו משמשת לטיפול בסכרת, השמנה ואפיליפסיה. בנוסף, אוכלוסיה בריאה ובפרט ספורטאים רבים

קרא עוד »

קצת על NEAT

קצת על NEAT אני שמח לראות שלא מעט אנשים מבינים שאפשר גם אחרת ושלא צריך הרבה בשביל לעשות פעילות גופנית טובה ואיכותית גם בבית, לכן

קרא עוד »
סגירת תפריט