קאזאין לעומת מי גבינה

חלבון הקאזאין הינו החלבון העיקרי בחלב ומהווה כ 80% ממנו בעוד שמי גבינה מהווים 20% .
מה ההבדלים בינהם?

חלבון מי גבינה הינו חלבון איכותי המכיל את כל חומצות אמינו החיוניות כולל BCAA ומכיל בנוסף כמות לאוצין התורמת לסנטזת החלבון בשריר. בנוסף ספיגת החלבון הינה מהירה
לעומת זאת חלבון הקאזאין מתאפיין בספיגה איטית (דבר המהווה יתרון לאורך היום/לפני השינה) ומכיל פחות חומצות אמינו חיוניות BCAA ועל כן תכולת הלאוצין שבו נמוכה יותר.

תזונה הכוללת כמות נאותה של חלבון במקביל לשאר אבות המזון תומכת במסת הגוף הרזה בקרב צעירים ומבוגרים, אך אם בוחרים לתסף ישנו יתרון לתוסף חלבון על בסיס מי גבינה ביחס לקאזאין.

בכל הנוגע לירידה במשקל ולהבטחת ירידה איכותית יש לספק כמות נאותה של חלבון בכמות של 20-40 גר' לארוחה בשילוב פעילות גופנית.

החל מהעשור הרביעי לחיינו מתחילה מסת השריר בגופינו בתהליך של ירידה בקצב של 0.8% בשנה בתהליך שנקרא סרקופניה. ירידה זו מעלה את הסיכון לסכרת , נפילות ,שברים ומחלות לב.
על מנת להתמודד עם תהליך הסרקופניה מומלץ לשלב אימוני התנגדות ביחד עם צריכה של חלבון בכמות של 25-30 גרם לארוחה.

Paddon-Jones, D., & Rasmussen, B. B. (2009). Dietary protein recommendations and the prevention of sarcopenia: protein, amino acid metabolism and therapy. Current opinion in clinical nutrition and metabolic care, 12(1), 86.‏

Devries, M. C., & Phillips, S. M. (2015). Supplemental protein in support of muscle mass and health: advantage whey. Journal of food science, 80(S1), A8-A15.‏

התגובות סגורות