צריכת ביצים ומחלות לב

צריכת ביצים ומחלות לב

צריכת ביצים נתפסת בקרב הציבור כנושא שנוי במחלוקת. רבים טוענים כי צריכת ביצים יומית גורמת לעליה ברמת הכולסטרול ומעלה את הסיכון למחלות לב.
האם יש לכך ביסוס?
ראשית, חשוב לדעת כי ביצה מהווה מקור מצוין לחלבון. בנוסף מכילה הביצה ויטמיני A , D , חומצה פולית, B12, יחד עם זאת הביצה מכילה גם שומן רווי (כמחצית מכמות השומן של הביצה) וכולסטרול (250 מ"ג).
 
מספר איגודים מובילים התייחסו לצריכת ביצים בקרב הסובלים ממחלות לב ואלו הם מסקנותיהם:
**איגוד American Heart Association** אין התייחסות או הגבלה בנוגע לצריכת ביצים ביום. ההתייחסות היחידה הינה להפחתה בתזונה של שומן רווי, שומן טרנס וכולסטרול.
**איגוד British Heart Association** ביצים הן חלק חשוב בתזונה.
**איגוד Australian Heart Foundation** מאפשרים צריכה של עד 6 ביצים בשבוע
**איגוד" European Society of Cardiology** אין המלצה חד משמעית לגבי כמות הביצים שיש לצרוך, אך ישנה המלצה שלא לצרוך יותר מ300 מ"ג כולסטרול ביום, דבר שלא יתאפשר כמובן ללא הגבלה מסוימת של צריכת ביצים.
**איגוד German Heart Association** היחידים שהגבילו את צריכת הביצים ללא יותר מ2 ביצים בשבוע.
 
**בישראל** – ההמלצה לחולי סכרת/ מחלת לב /רמות כולסטרול גבוהות ללא איזון תרופתי היא הגבלת צריכת הביצים ל4 בשבוע.
בקרב אנשים בריאים אין מניעה מצריכה של עד 7 ביצים לשבוע ללא כל חשש למחלות לב.
 
**דבר נוסף** שחשוב לזכור הוא שתורשה, אורח החיים שלנו ופעילות גופנית שאנו מבצעים באופן שוטף משפיעים ברמה משמעותית יותר מהתייחסות ספציפית לביצים כגורם בלעדי למחלות.
 
Geiker, N. R. W., Larsen, M. L., Dyerberg, J., Stender, S., & Astrup, A. (2018). Egg consumption, cardiovascular diseases and type 2 diabetes. European journal of clinical nutrition, 72(1), 44.‏
האיגוד הקרדיולוגי בישראל (2015). המלצות תזונתיות למניעת מחלות קרדיוואסקולריות. מסמך עמדה משותף מטעם: האיגוד הקרדיולוגי בישראל ועמותת עתיד – עמותת הדיאטנים והתזונאים בישראל. ההסתדרות הרפואית בישראל.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

מאמן כושר בחיפה

אימון כושר אישי בחיפה

המודעות בנוגע לחשיבות הרבה של קיום אורח חיים בריא עלתה מאוד במהלך השנים האחרונות, ורבים הם האנשים שמנסים לשנות את ההרגלים הפחות חיוביים בהרגלים טובים

קרא עוד »

צום לסירוגין

צום לסירוגין יום הכיפורים מתקרב ואיתו הצום כאשר ישנם לא מעט אנשים שמנסים או ניסו להשתמש באסטרטגיה זו לצורך הפחתת משקל ושיפור מדדי בריאות. יש

קרא עוד »
מאמן כושר אישי בצפון

מאמן כושר אישי בצפון

הרבה אנשים רוצים להיכנס לכושר ולשפר את איכות חייהם, ואכן, ביצוע פעילות גופנית באופן סדיר הוא חלק בלתי נפרד משמירה על אורח חיים בריא.  יש

קרא עוד »
תזונה מותאמת אישית

תזונה מותאמת אישית

מכל עבר "משוגרות" אלינו המלצות בנושא תזונה ובין היתר דיאטות וטרנדים שונים בתחום האכילה. יום אחד אנו קוראים על דיאטות שאינן כוללות אכילת פחמימות, ביום

קרא עוד »
טיפול באכילה רגשית

טיפול באכילה רגשית

סביר להניח שיצא לכם לראות סרטי דרמה בהם ישנה סצנה שבה אחת הדמויות יושבת על הספה שבביתה, צופה בטלוויזיה כשלגופה פיג'מה ובידיה חטיפים פתוחים או

קרא עוד »
סגירת תפריט