צום לסירוגין

צום לסירוגין

יום הכיפורים מתקרב ואיתו הצום כאשר ישנם
לא מעט אנשים שמנסים או ניסו להשתמש באסטרטגיה זו לצורך הפחתת משקל ושיפור מדדי בריאות. יש לציין שזו אסטרטגיה מקובלת, בסופו של דבר מדובר בעוד שיטה המסייעת ליצור גרעון קלורי.
ישנן מספר שיטות (פופולריות) לבצע צום לסרוגין אך אתייחס בעיקר לצום המבוצע ע"י תחימה של שעות האכילה ביחס לשעות צום מוגדרות כגון 16/8 (16 שעות צום ו 8 שעות אכילה, כאשר ישנן אסטרטגיות נוספות).

האם צום מסייע לבריאות הלב?
כאשר אנו אוכלים לאורך היום רמות הסוכר עולות ולאחר מכן רמות הסוכר חוזרות לרמתן טרם הארוחה, אך כאשר אנו מבצעים צם לסרוגין רמות הסוכר אכן עולות לאחר ארוחה אך לאחר 16 שעות של צם רמות הסוכר נשארות נמוכות ועל כן הגוף משתמש בשומנים וגופי קטון על מנת לספק אנרגיה לתאים וכך ישנה הפחתה במסת הגוף דבר התורם להשפעה חיוביות ולהפחתה ברמות הTG כולסטרול וLDL.

טרשת העורקים:
במחלה זו נגרמת הצרות של העורקים עקב הצטברות פלאק טרשתי כאשר תהלכים וגורמים מעודדי דלקת תורמים ליצירת הפלאק התרשתי.
צם לסרוגין מסייע לעכב את התפתחות הפלאק הטרשתי ע"י הפחתה של גורמים מעודדי דלקת כגון IL6 ו CRP , רסטזין ולפטין ומנגד תורמת לעלייה של גורמים המפחיתים את התהליך הדלקתי כגון אדיפונקטין (רמותו עולה ככל שמשקל הגוף יורד)
לחץ דם :
מוגדר כערך מעל 140/90 ממ"כ. צם לסרוגין מסייע להפחית את לחץ הדם עקב הפרשה של נוירונים (BDNF) הגורמים להפרשת אצטילכולין ולירידה בלחץ הדם.
בנוסף נוירונים אלו (BDNF) גורמים לעלייה בהפרשת נוירואפנפרין מהכליה ולשיפור הרגישות לאינסולין.

משקל הגוף:
צם לסרוגין משמש כאסטרטגיה להפחתת משקל ,שיפור הרגישות לאינסולין ושיפור מטבוליזים הגלוקוז בגוף.
לסיכום צם לסרוגין (הכולל תזונה נכונה ומגוון של אבות המזון) מהווה אסטרטגיה שניתן להשתמש בה על מנת ליצור גרעון קלורי ולהפחית במשקל וזאת לצד ראיות המעידות ששיטה זו בטוחה ובעלת יתרונות מטבוליים ככל הנראה.

למרות שצם לסרוגין המבוצע נכונה לא פגע בבריאות הלב, יש לזכור שגם דיאטות אחרות שלא כוללות צם אך ישנה הקפדה בהן על צריכת ירקות, פירות, דגנים מלאים, שומנים צמחיים, הפחתת מזון מעובד ואולטרה מעובד, לצד שילוב פעילות גופנית והפחתת עישון גם הן תורמות לבריאות הלב וזאת לצד צמצום מימדי ההשמנה ולכן בחרו סוג דיאטה המתאימה לכם משום שצם לסרוגין לא מתאים לכל אחד.
בנוסף יש לזכור שיש לנהוג במשנה זהירות כאשר מתייחסים לחולי סכרת ,אנשים הסובלים מחוסר איזון הורמונאלי, נשים בהריון ונשים מניקות, BMI נמוך בכל הקשור לצם לסרוגין ולנהגות בשיטות ואסטרטגיות טיפול אחרות.
שיהיה צם קל וחתימה טובה

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

התאמת תזונה באופן אישי

התאמת תזונה באופן אישי   בשנים האחרונות צברה הדיאטה הקטוגנית פופולריות גדולה. גישה זו משמשת לטיפול בסכרת, השמנה ואפיליפסיה. בנוסף, אוכלוסיה בריאה ובפרט ספורטאים רבים

קרא עוד »

קצת על NEAT

קצת על NEAT אני שמח לראות שלא מעט אנשים מבינים שאפשר גם אחרת ושלא צריך הרבה בשביל לעשות פעילות גופנית טובה ואיכותית גם בבית, לכן

קרא עוד »
סגירת תפריט