פעילות גופנית עצימה ונזקי חמצון

פעילות גופנית עצימה ונזקי חמצון
פעילות גופנית היא דבר בריא ומבורך, אך כאשר אנו מבצעים פעילות עצימה מאוד אנו חשופים לנזקי "סטרס חימצוני" משום שישנה עלייה בצריכת החמצן ולכן ספורטאים חשופים יותר לנזקי חמצון (ROS)
מה זה סטרס חימצוני?
סטרס חימצוני קשור בהתפתחות מחלות לב, יתר לחץ דם, אלצהיימר, פרקינסון, האצת תהליך ההזקנות, דלקת מפרקים שגרונית (rheumatoid arthritis) וטרשת העורקים.
הסטרס החימצוני נוצר עקב ניצול החמצן על מנת לנצל את רכיבי המזון לאנרגיה, אך הסכנה היא בעלייה בחמצון חומצות אמינו ושומנים בלתי רווים, דבר התורם לעלייה ביצור הרדיקלים החופשיים ופגישה בחומצות אמינו וחומצות שומן נוספות.
על מנת לנטרל את גורמי החמצון באופן טבעי הגוף מייצר אנזימים שביחד עם אנטיאוקסידנטים המתקבלים מהמזון מסייעים לנטרל את הגורמים המחמצנים.
מחקר שבדק יעילות של 2 זנים של לקטובצילוס (חיידק) והשפעתם על הסטרס החמצוני בקרב רוכבי אופנים שביצעו פעילות גופנית עצימה במשך 4 שבועות, מצא שמתן פרוביוטיקה או שימוש במזונות המכילים פרוביוטיקה סייע להעלות את רמת נוגדי החמצון בגוף ובכך להפחית את הסטרס החמצוני.
מהיכן ניתן להשיג אנטיאוקסידנטים?? הם נמצאים בעיקר בפירות וירקות!
כמובן שיש להקפיד על שילוב של שעות שינה ,תזונה נכונה ומתאימה לאורך היום ועלייה נכונה בעומס האימון.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

תזונה ושחלות פוליצסטיות

תזונה ושחלות פוליצסטיות תופעה זו הינה נפוצה מאוד בקרב נשים עקב עודף בהורמוני מין זכריים, כאשר עלולה להיות פגיעה במערכת הרבייה, מחלות לב וכן השלכות

קרא עוד »
סגירת תפריט