פעילות גופנית עצימה ונזקי חמצון

פעילות גופנית עצימה ונזקי חמצון
פעילות גופנית היא דבר בריא ומבורך, אך כאשר אנו מבצעים פעילות עצימה מאוד אנו חשופים לנזקי "סטרס חימצוני" משום שישנה עלייה בצריכת החמצן ולכן ספורטאים חשופים יותר לנזקי חמצון (ROS)
מה זה סטרס חימצוני?
סטרס חימצוני קשור בהתפתחות מחלות לב, יתר לחץ דם, אלצהיימר, פרקינסון, האצת תהליך ההזקנות, דלקת מפרקים שגרונית (rheumatoid arthritis) וטרשת העורקים.
הסטרס החימצוני נוצר עקב ניצול החמצן על מנת לנצל את רכיבי המזון לאנרגיה, אך הסכנה היא בעלייה בחמצון חומצות אמינו ושומנים בלתי רווים, דבר התורם לעלייה ביצור הרדיקלים החופשיים ופגישה בחומצות אמינו וחומצות שומן נוספות.
על מנת לנטרל את גורמי החמצון באופן טבעי הגוף מייצר אנזימים שביחד עם אנטיאוקסידנטים המתקבלים מהמזון מסייעים לנטרל את הגורמים המחמצנים.
מחקר שבדק יעילות של 2 זנים של לקטובצילוס (חיידק) והשפעתם על הסטרס החמצוני בקרב רוכבי אופנים שביצעו פעילות גופנית עצימה במשך 4 שבועות, מצא שמתן פרוביוטיקה או שימוש במזונות המכילים פרוביוטיקה סייע להעלות את רמת נוגדי החמצון בגוף ובכך להפחית את הסטרס החמצוני.
מהיכן ניתן להשיג אנטיאוקסידנטים?? הם נמצאים בעיקר בפירות וירקות!
כמובן שיש להקפיד על שילוב של שעות שינה ,תזונה נכונה ומתאימה לאורך היום ועלייה נכונה בעומס האימון.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של ע'

ע' פנה אלינו לאחר שהיה תקוע במשקל זמן רב. באמצעות שינוי תזונתי הוא ירד 9.5 קילו מתוכם 8.5 קילו שומן. מבחינת היקפים ירד ע' 14

קרא עוד »

תזונה ים תיכונית

לעיתים אנחנו מחפשים בנרות אחר גיוון בסוגי דיאטות ותפריטים כאשר לעיתים רבות מספיק לשנות הרגלים ופשוט לאכול ולבחור נכון. לכן אני מאוד אוהב את עקרונות

קרא עוד »

אימון גופני בחורף

למי יש כוח לצאת בקור הזה?? כבר חושך בחוץ אחכה שיתחמם. משפטים אלו ועוד אני שומע פעמים רבות מתחילת החורף. מחקר נחמד שבוצע בקרב אנשים אמנם

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של ירדן

תכירו את ירדן שהגיע על מנת לשנות את הרכב הגוף ובבמהלך התהליך השיל כ4 קג של שומן וירדה משמעותית בהיקף הטבור שילוב של תוכנית תזונה

קרא עוד »
סגירת תפריט