פעילות גופנית בתנאי חום

מזג האוויר  השמשי והנעים גורם למתאמנים רבים שהדירו את רגליהם ממסלולי הריצה בטבע לחזור ולבצע פעילות גופנית בחוץ.

יש לקחת בחשבון שמזג האוויר רק הולך ומתחמם ככל שמתקרבים לקיץ ושילוב של פעילות גופנית בתנאי חום עלול לפגוע ביכולת הגופניות שלנו בעת ביצוע המאמץ.

כאשר מבצעים פעילות גופנית בתנאי חום זרימת הדם וקצב ההזעה הולכים וגדלים, ולמרות שגופנו יכול להתאים את עצמו למצב זה אנו חשופים לסכנה של התייבשות במהלך הפעילות הגופנית דבר הפוגע ביכולות האירוביות שלנו בעת מאמץ.

כיצד ניתן להתמודד עם אימון גופני בתנאי חום:

  1. אקלימיזציה- כאשר מעוניינים להתחיל להתאמן בתנאי חום יש להרגיל לכך את הגוף באופן הדרגתי:
מתי? משך תנאים
לפני העונה 1-2 שבועות אימון בתנאי חום רגילים/ מלאכותיים
חודש לפני תחרות 2 שבועות אימון בתנאי החום הדומים למועד התחרות
סמוך למועד התחרות 1-2 שבועות תנאים כמו בתחרות
  1. התייבשות ותזונה:
  • לפני אימון או תחרות בתנאי חום יש לשתות 6 מ"ל נוזלים/ק"ג כל 3 שעות
  • יש להפחית את אובדן הנוזלים ממשקל הגוף בזמן פעילות עד כמה שניתן על מנת לשמור על רמת ביצוע נאותה
  • הדרישה לנתרן עולה בקרב אנשים המתאמנים בחום לכן ניתן לשלב במהלך פעילות ממושכת בתנאי חום כדורי מלח או בייגלה מלוח.
  • יש לשים לב למשקל לפני ולאחר הפעילות, במידה ואיבדתם יותר מ2% ממשקל גופכם סימן שהתייבשתם.
  • שימו לב לצבע השתן והקפידו על שתייה מספקת

 

  • לאחר פעילות גופנית יש לשלב שתיית מים לצורך החזרת מלחים ונוזלים ושילוב פחמימות כגון פרות ובשלב מתקדם יותר דגנים מלאים כגון: לחם מחיטה מלאה/ אורז/ קינואה/ בטטה תפוחי אדמה וחלבון: כגון גבינה/ ביצה/ חזה עוף/ אבקת  חלבון
  1. ביגוד:

הקפידו על ביגוד נעים, קל ונח

לסיכום, חשוב להקפיד על פעילות גופנית בכל ימות השנה אך יש לשים לב לתנאי מזג האויר ולהתאים את האימון כך שלא נגרום לעצמנו נזק.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של עומר

עומר, השוער של אחי נצרת בכדורגל מהליגה הלאומית הגיעה אלינו על מנת לשפר את הרכב הגוף, ולאורך התהליך השיל 4.5 ק"ג שומן מגופו תוך ירידה

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של א'

הנה דוגמא לשינוי איכותי לצד שינוי הרגלים לטווח הארוך. א' הגיעה אלינו לאחר ניסיונות רבים לירידה במשקל. על בסיס בדיקות הרכב גוף, חילוף חומרים והעדפות

קרא עוד »

תוסף BCAA לסינטזת שריר

תוסף BCAA לסנטזת השריר הגישה היום בכל הנוגע ליחס בין תזונה לתוספים הינה לתת עדיפות למימוש הצרכים התזונתיים באמצעות התזונה. למרות זאת, השימוש בתוספי תזונה

קרא עוד »

מדדים לבדיקת השמנה

מדדים לבדיקת השמנה רקע האם BMI הוא המדד העיקרי אליו אנו צריכים להתייחס בנוגע לקביעת גורמי סיכון עקב השמנה? ארה"ב מייצגת תמונה מדאיגה בנוגע לעלייה

קרא עוד »
סגירת תפריט