פעילות גופנית בתנאי חום

מזג האוויר  השמשי והנעים גורם למתאמנים רבים שהדירו את רגליהם ממסלולי הריצה בטבע לחזור ולבצע פעילות גופנית בחוץ.

יש לקחת בחשבון שמזג האוויר רק הולך ומתחמם ככל שמתקרבים לקיץ ושילוב של פעילות גופנית בתנאי חום עלול לפגוע ביכולת הגופניות שלנו בעת ביצוע המאמץ.

כאשר מבצעים פעילות גופנית בתנאי חום זרימת הדם וקצב ההזעה הולכים וגדלים, ולמרות שגופנו יכול להתאים את עצמו למצב זה אנו חשופים לסכנה של התייבשות במהלך הפעילות הגופנית דבר הפוגע ביכולות האירוביות שלנו בעת מאמץ.

כיצד ניתן להתמודד עם אימון גופני בתנאי חום:

  1. אקלימיזציה- כאשר מעוניינים להתחיל להתאמן בתנאי חום יש להרגיל לכך את הגוף באופן הדרגתי:
מתי? משך תנאים
לפני העונה 1-2 שבועות אימון בתנאי חום רגילים/ מלאכותיים
חודש לפני תחרות 2 שבועות אימון בתנאי החום הדומים למועד התחרות
סמוך למועד התחרות 1-2 שבועות תנאים כמו בתחרות
  1. התייבשות ותזונה:
  • לפני אימון או תחרות בתנאי חום יש לשתות 6 מ"ל נוזלים/ק"ג כל 3 שעות
  • יש להפחית את אובדן הנוזלים ממשקל הגוף בזמן פעילות עד כמה שניתן על מנת לשמור על רמת ביצוע נאותה
  • הדרישה לנתרן עולה בקרב אנשים המתאמנים בחום לכן ניתן לשלב במהלך פעילות ממושכת בתנאי חום כדורי מלח או בייגלה מלוח.
  • יש לשים לב למשקל לפני ולאחר הפעילות, במידה ואיבדתם יותר מ2% ממשקל גופכם סימן שהתייבשתם.
  • שימו לב לצבע השתן והקפידו על שתייה מספקת

 

  • לאחר פעילות גופנית יש לשלב שתיית מים לצורך החזרת מלחים ונוזלים ושילוב פחמימות כגון פרות ובשלב מתקדם יותר דגנים מלאים כגון: לחם מחיטה מלאה/ אורז/ קינואה/ בטטה תפוחי אדמה וחלבון: כגון גבינה/ ביצה/ חזה עוף/ אבקת  חלבון
  1. ביגוד:

הקפידו על ביגוד נעים, קל ונח

לסיכום, חשוב להקפיד על פעילות גופנית בכל ימות השנה אך יש לשים לב לתנאי מזג האויר ולהתאים את האימון כך שלא נגרום לעצמנו נזק.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

ירידה במשקל לאחר לידה

ירידה במשקל לאחר לידה

תקופת ההיריון, החל מהניסיון להיכנס להריון, זמן ההיריון ואחרי הלידה מכילה שינויים רבים עבור גוף האישה ומצריכה הכנות תזונתיות לכל אורכה. במאמר זה אתמקד בתקופה

קרא עוד »
מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון?

נושא האכילה לפני\בזמן\לאחר האימון הינו נושא המעסיק מתאמנים מנוסים ומתחילים. ישנם מס' כללים פשוטים שיעזרו לנו לתכנן את האכילה בהתאם לפעילות הגופנית אותה אנו מבצעים.

קרא עוד »
חישוב חילוף חומרים

מחיר אימון אישי

אימוני כושר אישיים או אימונים בקבוצות קטנות תופסים  תאוצה בשנים האחרונות עקב עלייה במודעות לאורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה בריאה נשאלת השאלה כיצד

קרא עוד »
עודף משקל ואכילה בריאה

עודף משקל ואכילה בריאה

בעיית ההשמנה הינה בעיה כלל עולמית שהולכת וגדלה בשנים האחרונות. לכך יש סיבות רבות: התנהגות אכילה לא נכונה, קושי בדחיית סיפוקים, מזון דחוס קלורית, חוסר

קרא עוד »
תזונת ספורטאים

תזונת ספורטאים

המודעות לביצוע של פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי במקביל לתזונה נאותה הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. בהתאם לכך, מידע רב חלקו נכון

קרא עוד »
סגירת תפריט