פעילות גופנית בקרב ילדים

פעילות גופנית מהווה את אחת הדרכים להילחם בתופעת ההשמנה.
מחקרים רבים מתייחסים להשפעה החיובית של פעילות אירובית כדוגמת ריצה, הליכה או רכיבה על אופניים על הרכב הגוף.
יחד עם זאת, ילדים רבים מבצעים את פעילות הגופנית שלהם כחלק מחוגים, חוג נפוץ שכזה הוא כדורגל.
השאלת הנשאלת היא, האם פעילות גופנית מכדורגל יכולה להיות יעילה כמו פעילות אירובית "קלאסית"
על מנת לענות על שאלה זו חולקו 64 בני נוער לאחת משלוש קבוצות (באופן רנדומלי) והתאמנו בהן 3 פעמים בשבוע למשך 12 שבועות.
1. קבוצת כדורגל שביצעה משחקונים בקבוצות קטנות במשך 60
דקות.
2. קבוצת ריצה שביצעה ריצה מתונה במשך 60 דקות.
3. קבוצת ביקורת שלא ביצע כל פעילות גופנית.
תוצאות המחקר הראו כי שתי הקבוצות שהתאמנו הראו שיפור בהרכב הגוף. בנוסף, לא נמצאו הבדלים בין קבוצות האימון. כלומר, אימון הכדורגל ואימון הריצה היו דומים בתרומתם להרכב הגוף.
לסיכום,
כיום ידוע עד כמה מהותי לילדים ובני נוער לבצע פעילות גופנית.
חשוב לדעת שהאפשרויות לפעילות רבות ומגוונות. תנו לילדכם לבצע את האימון שאליו הוא מתחבר על מנת לשפר סיכויי התמדה שלו ולפתח אורח חיים בריא לאורך זמן.

Milanović, Z., Pantelić, S., Kostić, R., Trajković, N., & Sporiš, G. (2015). Soccer vs. running training effects in young adult men: which programme is more effective in improvement of body composition? Randomized controlled trial. Biology of sport, 32(4), 301.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

התאמת תזונה באופן אישי

התאמת תזונה באופן אישי   בשנים האחרונות צברה הדיאטה הקטוגנית פופולריות גדולה. גישה זו משמשת לטיפול בסכרת, השמנה ואפיליפסיה. בנוסף, אוכלוסיה בריאה ובפרט ספורטאים רבים

קרא עוד »

קצת על NEAT

קצת על NEAT אני שמח לראות שלא מעט אנשים מבינים שאפשר גם אחרת ושלא צריך הרבה בשביל לעשות פעילות גופנית טובה ואיכותית גם בבית, לכן

קרא עוד »
סגירת תפריט