סוכר הפירות- מה צריך לדעת

סוכר הפירות- מה צריך לדעת

הקיץ הגיע ואיתו פירות הקיץ הטעימים כמו אבטיח ומלון.
פעמים רבות אני שומע מלקוחות שהם נמנעים מלאכול פירות מכיוון והם מכילים תכולת סוכר גבוהה המעודדת השמנה.. האומנם?

למעשה, לפירות דווקא מנגנון המגן מפני השמנה.

על אף שפירות מכילים סוכרים פשוטים הקשורים להשמנה כאשר אנחנו צורכים אתם בצורתם הטבעית, כלומר, מהפרי עצמו, אנחנו נהנים גם מסיבים תזונתיים, ויטמנים ומינרליים המגינים עלינו. כיצד? על ידי עליה בתחושת השובע בשל הסיבים התזונתיים והנוזלים, באמצעות תרומה חיובית לחייידקי המעיים שלנו ובזכות יכולתם לסייע בהפחתה של סטרס חמצוני בשל תכולת נוגדי חימצון רבים.
יחד עם זאת, כאשר אנו צורכים את אותם סוכרים המצויים בפירות שלא בצורתם הטבעית למשל במיצי פירות ממותקים, פירות מיובשים וחטיפים, הדבר פוגע בתחושת השבוע ויכול להוביל לעלייה בצריכה הקלורית, עלייה במסת השומן וברמת השומנים בדם.

לכן תמיד העדיפו לצרוך פירות בצורתם הטבעית תוך שמירה על בקרה קלורית

• התמונות לקוחות מתוך המאמר המקורי:
Sharma, S. P., Chung, H. J., Kim, H. J., & Hong, S. T. (2016). Paradoxical Effects of Fruit on Obesity. Nutrients, 8(10), 633.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של עומר

עומר, השוער של אחי נצרת בכדורגל מהליגה הלאומית הגיעה אלינו על מנת לשפר את הרכב הגוף, ולאורך התהליך השיל 4.5 ק"ג שומן מגופו תוך ירידה

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של א'

הנה דוגמא לשינוי איכותי לצד שינוי הרגלים לטווח הארוך. א' הגיעה אלינו לאחר ניסיונות רבים לירידה במשקל. על בסיס בדיקות הרכב גוף, חילוף חומרים והעדפות

קרא עוד »

תוסף BCAA לסינטזת שריר

תוסף BCAA לסנטזת השריר הגישה היום בכל הנוגע ליחס בין תזונה לתוספים הינה לתת עדיפות למימוש הצרכים התזונתיים באמצעות התזונה. למרות זאת, השימוש בתוספי תזונה

קרא עוד »

מדדים לבדיקת השמנה

מדדים לבדיקת השמנה רקע האם BMI הוא המדד העיקרי אליו אנו צריכים להתייחס בנוגע לקביעת גורמי סיכון עקב השמנה? ארה"ב מייצגת תמונה מדאיגה בנוגע לעלייה

קרא עוד »
סגירת תפריט