סוכר הפירות- מה צריך לדעת

סוכר הפירות- מה צריך לדעת

הקיץ הגיע ואיתו פירות הקיץ הטעימים כמו אבטיח ומלון.
פעמים רבות אני שומע מלקוחות שהם נמנעים מלאכול פירות מכיוון והם מכילים תכולת סוכר גבוהה המעודדת השמנה.. האומנם?

למעשה, לפירות דווקא מנגנון המגן מפני השמנה.

על אף שפירות מכילים סוכרים פשוטים הקשורים להשמנה כאשר אנחנו צורכים אתם בצורתם הטבעית, כלומר, מהפרי עצמו, אנחנו נהנים גם מסיבים תזונתיים, ויטמנים ומינרליים המגינים עלינו. כיצד? על ידי עליה בתחושת השובע בשל הסיבים התזונתיים והנוזלים, באמצעות תרומה חיובית לחייידקי המעיים שלנו ובזכות יכולתם לסייע בהפחתה של סטרס חמצוני בשל תכולת נוגדי חימצון רבים.
יחד עם זאת, כאשר אנו צורכים את אותם סוכרים המצויים בפירות שלא בצורתם הטבעית למשל במיצי פירות ממותקים, פירות מיובשים וחטיפים, הדבר פוגע בתחושת השבוע ויכול להוביל לעלייה בצריכה הקלורית, עלייה במסת השומן וברמת השומנים בדם.

לכן תמיד העדיפו לצרוך פירות בצורתם הטבעית תוך שמירה על בקרה קלורית

• התמונות לקוחות מתוך המאמר המקורי:
Sharma, S. P., Chung, H. J., Kim, H. J., & Hong, S. T. (2016). Paradoxical Effects of Fruit on Obesity. Nutrients, 8(10), 633.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של ע'

ע' פנה אלינו לאחר שהיה תקוע במשקל זמן רב. באמצעות שינוי תזונתי הוא ירד 9.5 קילו מתוכם 8.5 קילו שומן. מבחינת היקפים ירד ע' 14

קרא עוד »

תזונה ים תיכונית

לעיתים אנחנו מחפשים בנרות אחר גיוון בסוגי דיאטות ותפריטים כאשר לעיתים רבות מספיק לשנות הרגלים ופשוט לאכול ולבחור נכון. לכן אני מאוד אוהב את עקרונות

קרא עוד »

אימון גופני בחורף

למי יש כוח לצאת בקור הזה?? כבר חושך בחוץ אחכה שיתחמם. משפטים אלו ועוד אני שומע פעמים רבות מתחילת החורף. מחקר נחמד שבוצע בקרב אנשים אמנם

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של ירדן

תכירו את ירדן שהגיע על מנת לשנות את הרכב הגוף ובבמהלך התהליך השיל כ4 קג של שומן וירדה משמעותית בהיקף הטבור שילוב של תוכנית תזונה

קרא עוד »
סגירת תפריט