מתי רצוי לצרוך פחמימות במהלך היום?

פחמימות הן נושא אשר מטריד כמעט את כולם, איך, מתי וכמה פחמימות לצרוך במהלך היום הן שאלות נפוצות שעולות במהלך ייעוצי תזונה.

ראשית, בהחלט אפשר לרדת במשקל ולשנות את הרכב הגוף עם אכילת פחמימות כל עוד שומרים על גירעון קלורי.

אבל, הידעתם שיש שעה ביום בה מומלץ ביותר לצרוך את הפחמימות? במחקר שבוצע באוניברסיטה העברית נמצא שניתן ליצור השפעה הורמונלית חיובית על תהליך הירידה במשקל על ידי צריכת פחמימות בערב. נבדקים שצרכו פחמימות בשעות הערב בלבד ושמרו על גירעון קלורי הפחיתו יותר במשקל ובמסת שומן, ירדו בהיקפי מותן ואף הראו שיפור במדדי תנגודת לאינסולין בהשוואה לנבדקים שצרכו פחמימות לאורך כל היום עם שמירה על גירעון קלורי .

איך זה עובד?

תזמון צריכות הפחמימות לשעות הערב יוצר השפעה פיזילוגית על רקמת השומן האחראית בין היתר על הפרשת הורמון התורם לתחושת השובע (לפטין)  לאורך היום ואדיפונקטין המסייע לירידה במשקל.

האם זה מתאים לכולם?? חשוב להבין שכל אחד מאיתנו מגיב שונה למניפולציות תזונתיות ויש לדעת מתי לבצע כל מניפולציה תזונתית ואילו שילובים כדאי לבצע.

לסיכום, הבסיס לכל תוכנית תזונה מוצלחת למטרת ירידה במשקל הוא גירעון קלורי. בהחלט ניתן לצרוך פחמימות בכל שעה ביום למרות תוצאות מחקר זה.

לתיאום ייעוץ תזונתי : 054-5216626

מתוך המאמר:

Sofer, S., Eliraz, A., Kaplan, S., Voet, H., Fink, G., Kima, T., & Madar, Z. (2011). Greater weight loss and hormonal changes after 6 months diet with carbohydrates eaten mostly at dinner. Obesity19(10), 2006-2014.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

התאמת תזונה באופן אישי

התאמת תזונה באופן אישי   בשנים האחרונות צברה הדיאטה הקטוגנית פופולריות גדולה. גישה זו משמשת לטיפול בסכרת, השמנה ואפיליפסיה. בנוסף, אוכלוסיה בריאה ובפרט ספורטאים רבים

קרא עוד »

קצת על NEAT

קצת על NEAT אני שמח לראות שלא מעט אנשים מבינים שאפשר גם אחרת ושלא צריך הרבה בשביל לעשות פעילות גופנית טובה ואיכותית גם בבית, לכן

קרא עוד »
סגירת תפריט