מתי רצוי לצרוך פחמימות במהלך היום?

פחמימות הן נושא אשר מטריד כמעט את כולם, איך, מתי וכמה פחמימות לצרוך במהלך היום הן שאלות נפוצות שעולות במהלך ייעוצי תזונה.

ראשית, בהחלט אפשר לרדת במשקל ולשנות את הרכב הגוף עם אכילת פחמימות כל עוד שומרים על גירעון קלורי.

אבל, הידעתם שיש שעה ביום בה מומלץ ביותר לצרוך את הפחמימות? במחקר שבוצע באוניברסיטה העברית נמצא שניתן ליצור השפעה הורמונלית חיובית על תהליך הירידה במשקל על ידי צריכת פחמימות בערב. נבדקים שצרכו פחמימות בשעות הערב בלבד ושמרו על גירעון קלורי הפחיתו יותר במשקל ובמסת שומן, ירדו בהיקפי מותן ואף הראו שיפור במדדי תנגודת לאינסולין בהשוואה לנבדקים שצרכו פחמימות לאורך כל היום עם שמירה על גירעון קלורי .

איך זה עובד?

תזמון צריכות הפחמימות לשעות הערב יוצר השפעה פיזילוגית על רקמת השומן האחראית בין היתר על הפרשת הורמון התורם לתחושת השובע (לפטין)  לאורך היום ואדיפונקטין המסייע לירידה במשקל.

האם זה מתאים לכולם?? חשוב להבין שכל אחד מאיתנו מגיב שונה למניפולציות תזונתיות ויש לדעת מתי לבצע כל מניפולציה תזונתית ואילו שילובים כדאי לבצע.

לסיכום, הבסיס לכל תוכנית תזונה מוצלחת למטרת ירידה במשקל הוא גירעון קלורי. בהחלט ניתן לצרוך פחמימות בכל שעה ביום למרות תוצאות מחקר זה.

לתיאום ייעוץ תזונתי : 054-5216626

מתוך המאמר:

Sofer, S., Eliraz, A., Kaplan, S., Voet, H., Fink, G., Kima, T., & Madar, Z. (2011). Greater weight loss and hormonal changes after 6 months diet with carbohydrates eaten mostly at dinner. Obesity19(10), 2006-2014.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

ירידה במשקל לאחר לידה

ירידה במשקל לאחר לידה

תקופת ההיריון, החל מהניסיון להיכנס להריון, זמן ההיריון ואחרי הלידה מכילה שינויים רבים עבור גוף האישה ומצריכה הכנות תזונתיות לכל אורכה. במאמר זה אתמקד בתקופה

קרא עוד »
מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון?

נושא האכילה לפני\בזמן\לאחר האימון הינו נושא המעסיק מתאמנים מנוסים ומתחילים. ישנם מס' כללים פשוטים שיעזרו לנו לתכנן את האכילה בהתאם לפעילות הגופנית אותה אנו מבצעים.

קרא עוד »
חישוב חילוף חומרים

מחיר אימון אישי

אימוני כושר אישיים או אימונים בקבוצות קטנות תופסים  תאוצה בשנים האחרונות עקב עלייה במודעות לאורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה בריאה נשאלת השאלה כיצד

קרא עוד »
עודף משקל ואכילה בריאה

עודף משקל ואכילה בריאה

בעיית ההשמנה הינה בעיה כלל עולמית שהולכת וגדלה בשנים האחרונות. לכך יש סיבות רבות: התנהגות אכילה לא נכונה, קושי בדחיית סיפוקים, מזון דחוס קלורית, חוסר

קרא עוד »
תזונת ספורטאים

תזונת ספורטאים

המודעות לביצוע של פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי במקביל לתזונה נאותה הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. בהתאם לכך, מידע רב חלקו נכון

קרא עוד »
סגירת תפריט