משקאות דיאט וירידה במשקל

צריכת הקלוריות עלתה רבות בעשורים האחרונים עקב "כניסה" לשוק של משקאות המכילים סוכרים דבר המעלה את הסיכון למחלות לב וכמובן להשמנה.

אנשים רבים הסובלים מעודף משקל והשמנת יתר מאמינים שצריכת משקאות דיאט ( ללא קלוריות או כמות קלורית נמוכה)  תסייע להם לרדת במשקל ביתר קלות ואף מעדיפים משקאות אלו על פני שתיית מים.

משקאות דיאט אומנם לא יעלו אותנו במשקל אבל צריכת הנוזלים העיקרית שלנו צריכה להגיע משתיית מים.

מים הם אב מזון חיוני אך רבים נמנעים או כמעט ולא שותים מים בשל חשיפה למשקאות דיאט (עם או ללא ערך קלורי) דבר שלעצמו פוגע בירידה במשקל בצורה נאותה.

במחקר הבדק 71 נשים הסבלו מעודף משקל והשמנה וביצעו הפחתת קלוריות חולקו הנבדקות ל2 קבוצות:

  1. שתיית מים לאחר ארוחת צהריים בנוסף לגרעון קלורי יומי
  2. שתיית משקאות דיאט לאחר ארוחת הצהרים בנוסף לגרעון קלורי יומי

נמצא שלמרות ששתי הקבוצות  היו במאזן קלורי שלילי, הקבוצה ששתתה מים לאורך היום ירדה במשקל לאחר 24 שבועות 9 ק"ג לעומת 7 ק"ג בקבוצה ששתתה משקאות דיאט. ההבדל בירידה במשקל בין שתי הקבוצות לא היה משמעותי.

בנוסף רמות האינסולין ומדד HOMA מעיד על התנגודת לאינסולין היו נמוכים באופן משמעותי בקבוצה ששתה מים.

לסיכום:

ניתן לרדת במשקל כאשר מבצעים גרעון קלורי גם כאשר שותים משקאות דיאט, אך הירידה במשקל גדולה יותר כאשר שותים מים. בנוסף רמות האינסולין נמוכות יותר כאשר מעדיפים לשתות מים דבר המסייע להפחית סיכון למחלות מטבוליות.

העדיפו שתיית מים וצמצמו משקאות דיאט על סוגיהם השונים דבר היעזור לירידה גדולה יותר במשקל ולהפחתת סיכונים מטבוליים.

מקורות:

Madjd, Ameneh, et al. "Effects on weight loss in adults of replacing diet beverages with water during a hypoenergetic diet: a randomized, 24-wk clinical trial." The American journal of clinical nutrition 102.6 (2015): 1305-1312.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

ירידה במשקל לאחר לידה

ירידה במשקל לאחר לידה

תקופת ההיריון, החל מהניסיון להיכנס להריון, זמן ההיריון ואחרי הלידה מכילה שינויים רבים עבור גוף האישה ומצריכה הכנות תזונתיות לכל אורכה. במאמר זה אתמקד בתקופה

קרא עוד »
מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון?

נושא האכילה לפני\בזמן\לאחר האימון הינו נושא המעסיק מתאמנים מנוסים ומתחילים. ישנם מס' כללים פשוטים שיעזרו לנו לתכנן את האכילה בהתאם לפעילות הגופנית אותה אנו מבצעים.

קרא עוד »
חישוב חילוף חומרים

מחיר אימון אישי

אימוני כושר אישיים או אימונים בקבוצות קטנות תופסים  תאוצה בשנים האחרונות עקב עלייה במודעות לאורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה בריאה נשאלת השאלה כיצד

קרא עוד »
עודף משקל ואכילה בריאה

עודף משקל ואכילה בריאה

בעיית ההשמנה הינה בעיה כלל עולמית שהולכת וגדלה בשנים האחרונות. לכך יש סיבות רבות: התנהגות אכילה לא נכונה, קושי בדחיית סיפוקים, מזון דחוס קלורית, חוסר

קרא עוד »
תזונת ספורטאים

תזונת ספורטאים

המודעות לביצוע של פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי במקביל לתזונה נאותה הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. בהתאם לכך, מידע רב חלקו נכון

קרא עוד »
סגירת תפריט