מיץ סלק טוב לבריאות

NO ( ניטריק אוקסיד- מצוי בסלק)  היא מולקולה הנוצרת מחומצת האמינו L ארגינין ובעלת מס' תפקידים בגוף האדם:
א. בקרה על זרימת הדם
ב. הומאוסטזיס של משק הגלוקוז והסידן
ג. התכווצות שרירים
ד. נשימה מיטוכנדראלית.
ניתן לספק NO לגוף האדם מהתזונה העשירה בירקות כגון סלק, חסה, תרד ועלי חרדל.
מבחינת אימונים גופניים NO נחשב לתוסף משפר ביצוע ומחקרים מראים שצריכת מיץ סלק או סודיום ניטראט מסייעים לצורך שיפור ההישגים.
בנוסף NO מסייע להפחתת לחץ הדם במנוחה וצריכת מיץ סלק אף מסייעת למערכת הקארדיו-וסקולרית במהלך הפעילות.
מיץ סלק המכיל NO מסייע לשיפור במדדים הבאים:
א. הפחתת לחץ הדם הסיסטולי
ב. הפחתת לחץ הדם הדיאסטולי
ג. הפחתת הלחץ בעורקים
ד. שיפור בתפקוד תאי האנדותל העוטפים את כלי הדם
ה. שיפור תפוקת הלב
במחקר הבדק 14 גברים שקיבלו במשך כל בוקר במשך 15 ימים 70 מ"ל/יום מיץ סלק או תוסף מדולל במיץ סלק נמצא שמיץ הסלק העשיר בNO היה יעיל יותר לעומת התוסף המדולל במיץ סלק וסייע רבות להפחתת לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי, עלייה בתפוקת הלב, ירידה בלחץ הפרפיראלי וירידה בלחץ העורקי.
לסיכום, מיץ הסלק הוא תוסף משפר ביצוע המסייע בהפחתת העומס ופעילות הלב וכך ניתן לבצע פעילות ארוכה יותר טרם הגעה לתשישות.

כמו כן מיץ הסלק יכול להתאים לאנשים הסובלים מיתר לחץ דם, כשל לבבי ואיסכמיה.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

ירידה במשקל לאחר לידה

ירידה במשקל לאחר לידה

תקופת ההיריון, החל מהניסיון להיכנס להריון, זמן ההיריון ואחרי הלידה מכילה שינויים רבים עבור גוף האישה ומצריכה הכנות תזונתיות לכל אורכה. במאמר זה אתמקד בתקופה

קרא עוד »
מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון?

נושא האכילה לפני\בזמן\לאחר האימון הינו נושא המעסיק מתאמנים מנוסים ומתחילים. ישנם מס' כללים פשוטים שיעזרו לנו לתכנן את האכילה בהתאם לפעילות הגופנית אותה אנו מבצעים.

קרא עוד »
חישוב חילוף חומרים

מחיר אימון אישי

אימוני כושר אישיים או אימונים בקבוצות קטנות תופסים  תאוצה בשנים האחרונות עקב עלייה במודעות לאורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה בריאה נשאלת השאלה כיצד

קרא עוד »
עודף משקל ואכילה בריאה

עודף משקל ואכילה בריאה

בעיית ההשמנה הינה בעיה כלל עולמית שהולכת וגדלה בשנים האחרונות. לכך יש סיבות רבות: התנהגות אכילה לא נכונה, קושי בדחיית סיפוקים, מזון דחוס קלורית, חוסר

קרא עוד »
תזונת ספורטאים

תזונת ספורטאים

המודעות לביצוע של פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי במקביל לתזונה נאותה הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. בהתאם לכך, מידע רב חלקו נכון

קרא עוד »
סגירת תפריט