מדוע שתייה ממותקת עלולה להיות מסוכנת?

מדוע שתייה ממותקת עלולה להיות מסוכנת?

מדוע שתייה ממותקת עלולה להיות מסוכנת?

צריכת מזונות עתירי סוכר והוספת סוכר, פרוקטוז (מדובר על הוספת פרוקטוז למזונות ולא לפרוקטוז המצוי בפירות) וסירופ תירס עשיר בפרוקטוז (HCFS) עלתה מאוד בשנים האחרונות.
מזונות אלו כוללים בין היתר מיצי פירות, משקאות ספורט וחלבון, משקאות אנרגיה, חטיפים ומאפים.
צריכה מוגברת של מזונת אלו לצד הפחתה בפעילות הגופנית מעלה את הסיכון לתנגודת לאינסולין, להשמנה, כבד שומני, סכרת סוג 2 ,גאוט ועלייה ברמות TG וכולסטרול.

המלצות כלליות:
1.העדיפו שתיית מים, תה, קפה לא ממותק על פני משקאות ממותקים
2.העדיפו לאכול פירות וירקות מאשר לשתות משקאות בטעם פירות.
3.כולנו קונים בתקציב מסוים. נכון שלעיתים (ושלא בצדק) מזון מעובד המכיל יותר סוכר מצוי במחיר ובכמות אטרקטיבית ביחס לירקות, פירות או אגוזים מסוימים. חשבו מראש על מה עדיף לוותר. בקבוק שתיה ממותקת וחבילת מתוקים או על אבוקדו?

Bray, G. A., & Popkin, B. M. (2014). Dietary sugar and body weight: have we reached a crisis in the epidemic of obesity and diabetes?: health be damned! Pour on the sugar. Diabetes care, 37(4), 950-956.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

התאמת תזונה באופן אישי

התאמת תזונה באופן אישי   בשנים האחרונות צברה הדיאטה הקטוגנית פופולריות גדולה. גישה זו משמשת לטיפול בסכרת, השמנה ואפיליפסיה. בנוסף, אוכלוסיה בריאה ובפרט ספורטאים רבים

קרא עוד »

קצת על NEAT

קצת על NEAT אני שמח לראות שלא מעט אנשים מבינים שאפשר גם אחרת ושלא צריך הרבה בשביל לעשות פעילות גופנית טובה ואיכותית גם בבית, לכן

קרא עוד »
סגירת תפריט