צריכת חלבון לאחר אימון וכמות החלבון הנחוצה להיפרטרופיה

מדוע ממליצים על צריכה של 20 גר' חלבון לאחר האימון? ומה כמות החלבון המומלצת לצרכי היפרטרופיה (הגדלת נפח השריר ) בעקבות אימוני כח?
רקמת השריר היא רקמה מאוד חיונית מבחינה בריאותית ויש חשיבות גדולה לביצוע אימוני התנגדות בכל גיל כחלק משגרת האימונים, כאשר תהליכי בניה הגורמים לסינטזת חלבון בשריר נקראים -MPS ותהליכי פירוק של חלבון בשריר נקראים –MPB.
כאשר בדקו צריכה של 20 גר' חלבון חלב מהתזונה נמצא שלאחר תהליך העיכול (שבסופו נקבל חומצות אמינו) לא כל החלבון שאנו צורכים מגיע ישירות לשרירים משום שהמעיים והכבד מנצלים כ 50% לצרכים מטבולים ואנרגתיים ו40% נוספים משמשים לתהליכי יצור אוראה ונוירוטרסמיטירים דבר המותיר לנו 10% שהם 2.2 גר' המנוצלים לסנטזת חלבון בשריר.
בסקירה זו הראו שצריכת 20 גר' חלבון לאחר אימון לעומת 10 גר' של חלבון תרמה לעלייה של פי 2 סנטזת החלבון בשריר וצריכת 40 גר' תרמה גם היא לעלייה אך בשיעור של 10% ביחס לצריכת 20 גר' חלבון.
אז מה ההמלצות?
ההמלצות לצריכת חלבון לצורך סנטזת חלבון בשריר נעות בין 20-40 גר' כאשר יש צורך לפרוס את כמות החלבון ל 3-5 ארוחות ביום.
לצרכי היפרטרופיה בעקבות אימוני כח מדובר על טווח צריכה של חלבון בכמות של 1.6-2.2 גר'/קג/יום.
בנוסף ישנו יתרון בצריה של חלבון קאזאין (חלבון החלב) לפני השינה (כ30 גר')
Stokes, Tanner, et al. "Recent perspectives regarding the role of dietary protein for the promotion of muscle hypertrophy with resistance exercise training." Nutrients 10.2 (2018): 180.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

ירידה במשקל לאחר לידה

ירידה במשקל לאחר לידה

תקופת ההיריון, החל מהניסיון להיכנס להריון, זמן ההיריון ואחרי הלידה מכילה שינויים רבים עבור גוף האישה ומצריכה הכנות תזונתיות לכל אורכה. במאמר זה אתמקד בתקופה

קרא עוד »
מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון?

נושא האכילה לפני\בזמן\לאחר האימון הינו נושא המעסיק מתאמנים מנוסים ומתחילים. ישנם מס' כללים פשוטים שיעזרו לנו לתכנן את האכילה בהתאם לפעילות הגופנית אותה אנו מבצעים.

קרא עוד »
חישוב חילוף חומרים

מחיר אימון אישי

אימוני כושר אישיים או אימונים בקבוצות קטנות תופסים  תאוצה בשנים האחרונות עקב עלייה במודעות לאורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה בריאה נשאלת השאלה כיצד

קרא עוד »
עודף משקל ואכילה בריאה

עודף משקל ואכילה בריאה

בעיית ההשמנה הינה בעיה כלל עולמית שהולכת וגדלה בשנים האחרונות. לכך יש סיבות רבות: התנהגות אכילה לא נכונה, קושי בדחיית סיפוקים, מזון דחוס קלורית, חוסר

קרא עוד »
תזונת ספורטאים

תזונת ספורטאים

המודעות לביצוע של פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי במקביל לתזונה נאותה הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. בהתאם לכך, מידע רב חלקו נכון

קרא עוד »
סגירת תפריט