מגנזיום- מדוע הוא חשוב ואיך להשיגו

מגנזיום- מדוע הוא חשוב ואיך להשיגו

מגנזיום הינו המינראל הרביעי בשכיחותו בגוף לאחר סידן, אשלגן ונתרן.
כ65% מכלל המגנזיום בגוף מצוי בעצמות, 34% בשרירים ורק 1% מצוי בפלסמה.
רמות המגנזיום בדם מבוקרות ומוסתות עי הכליות והמעי הדק.

המגנזיום מעורב בתהליכים ביוכימיים ופיזיולוגיים התורמים לבריאות הלב, כאשר ישנו מחסור במגנזיום נמצא שיש קשר לתחלואה ותמותה ממחלות לב.
מה הסיבות למחסור במגנזיום:
איבוד מגנזיום ממערכת העיכול: לדוגמא שלשולים או תת ספיגה למשל עקב מחלות קרון או צליאק, דלקות לבלב.
איבוד מגנזיום עקב בעיות כליה: לדוגמא עקב תרופות משתנות
שימוש מופרז באלכוהול
סכרת ועוד
משום שרק ה1% מהמגנזיום מצוי למעשה בסרום, בדיקת דם אינה משקפת את רמות המגנזיום התוך תאיות.
מדינת ישראל הינה מעצמה בתחום התפלת המים דבר הגורם כרגע להפחתה משמעותית בריכוזי המגנזיום במי השתייה (שעמדה על כ 30 מ"ג לליטר) שכן ההתפלה מותירה במים ריכוז מינראלים נמוך וזאת לעומת מים שאנו שותים למשל בבקבוקים המגיעים ממי תהום/מעיינות.
בניתיים עד שימצא פתרון לנושא המגזיום במי השתייה והוספתו גם למים המותפלים הקפידו לצרוך מגנזיום בתזונה ממקורות שונים ומגוונים כגון: ירקות ועלים ירוקים כגון תרד, קטניות (אפונה, שעועית) , אגוזים, זרעים ודגנים מלאים, יש לקחת בחשבון שנוכחות חומצה אוקסלית וסיבים תזונתיים תורמים להפחתת הספיגה מהמזון.

Kolte, D., Vijayaraghavan, K., Khera, S., Sica, D. A., & Frishman, W. H. (2014). Role of magnesium in cardiovascular diseases. Cardiology in review, 22(4), 182-192.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

התאמת תזונה באופן אישי

התאמת תזונה באופן אישי   בשנים האחרונות צברה הדיאטה הקטוגנית פופולריות גדולה. גישה זו משמשת לטיפול בסכרת, השמנה ואפיליפסיה. בנוסף, אוכלוסיה בריאה ובפרט ספורטאים רבים

קרא עוד »

קצת על NEAT

קצת על NEAT אני שמח לראות שלא מעט אנשים מבינים שאפשר גם אחרת ושלא צריך הרבה בשביל לעשות פעילות גופנית טובה ואיכותית גם בבית, לכן

קרא עוד »
סגירת תפריט