מגנזיום- מדוע הוא חשוב ואיך להשיגו

מגנזיום- מדוע הוא חשוב ואיך להשיגו

מגנזיום הינו המינראל הרביעי בשכיחותו בגוף לאחר סידן, אשלגן ונתרן.
כ65% מכלל המגנזיום בגוף מצוי בעצמות, 34% בשרירים ורק 1% מצוי בפלסמה.
רמות המגנזיום בדם מבוקרות ומוסתות עי הכליות והמעי הדק.

המגנזיום מעורב בתהליכים ביוכימיים ופיזיולוגיים התורמים לבריאות הלב, כאשר ישנו מחסור במגנזיום נמצא שיש קשר לתחלואה ותמותה ממחלות לב.
מה הסיבות למחסור במגנזיום:
איבוד מגנזיום ממערכת העיכול: לדוגמא שלשולים או תת ספיגה למשל עקב מחלות קרון או צליאק, דלקות לבלב.
איבוד מגנזיום עקב בעיות כליה: לדוגמא עקב תרופות משתנות
שימוש מופרז באלכוהול
סכרת ועוד
משום שרק ה1% מהמגנזיום מצוי למעשה בסרום, בדיקת דם אינה משקפת את רמות המגנזיום התוך תאיות.
מדינת ישראל הינה מעצמה בתחום התפלת המים דבר הגורם כרגע להפחתה משמעותית בריכוזי המגנזיום במי השתייה (שעמדה על כ 30 מ"ג לליטר) שכן ההתפלה מותירה במים ריכוז מינראלים נמוך וזאת לעומת מים שאנו שותים למשל בבקבוקים המגיעים ממי תהום/מעיינות.
בניתיים עד שימצא פתרון לנושא המגזיום במי השתייה והוספתו גם למים המותפלים הקפידו לצרוך מגנזיום בתזונה ממקורות שונים ומגוונים כגון: ירקות ועלים ירוקים כגון תרד, קטניות (אפונה, שעועית) , אגוזים, זרעים ודגנים מלאים, יש לקחת בחשבון שנוכחות חומצה אוקסלית וסיבים תזונתיים תורמים להפחתת הספיגה מהמזון.

Kolte, D., Vijayaraghavan, K., Khera, S., Sica, D. A., & Frishman, W. H. (2014). Role of magnesium in cardiovascular diseases. Cardiology in review, 22(4), 182-192.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

ירידה במשקל לאחר לידה

ירידה במשקל לאחר לידה

תקופת ההיריון, החל מהניסיון להיכנס להריון, זמן ההיריון ואחרי הלידה מכילה שינויים רבים עבור גוף האישה ומצריכה הכנות תזונתיות לכל אורכה. במאמר זה אתמקד בתקופה

קרא עוד »
מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון?

נושא האכילה לפני\בזמן\לאחר האימון הינו נושא המעסיק מתאמנים מנוסים ומתחילים. ישנם מס' כללים פשוטים שיעזרו לנו לתכנן את האכילה בהתאם לפעילות הגופנית אותה אנו מבצעים.

קרא עוד »
חישוב חילוף חומרים

מחיר אימון אישי

אימוני כושר אישיים או אימונים בקבוצות קטנות תופסים  תאוצה בשנים האחרונות עקב עלייה במודעות לאורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה בריאה נשאלת השאלה כיצד

קרא עוד »
עודף משקל ואכילה בריאה

עודף משקל ואכילה בריאה

בעיית ההשמנה הינה בעיה כלל עולמית שהולכת וגדלה בשנים האחרונות. לכך יש סיבות רבות: התנהגות אכילה לא נכונה, קושי בדחיית סיפוקים, מזון דחוס קלורית, חוסר

קרא עוד »
תזונת ספורטאים

תזונת ספורטאים

המודעות לביצוע של פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי במקביל לתזונה נאותה הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. בהתאם לכך, מידע רב חלקו נכון

קרא עוד »
סגירת תפריט