כמות קלוריות מספקת ופעילות גופנית

כמות קלוריות מספקת ופעילות גופנית

לא פעם ספורטאים בדגש על ספורטאיות מפחיתים בצורה משמעותית מהצריכה הקלורית שלהם על מנת לשנות את משקל גופם לצרכי פעילות/ תחרות.
גרעון קלורי והפחתת כמות מזון היא מפתח חשוב על מנת לבצע שינוי במסת הגוף אך ישנו מונח חשוב שיש להכיר והוא זמניות אנרגטית.
זמינות אנרגטית מחושבת ע"י כמות הקלוריות אותה צרכנו פחות ההוצאה הקלורית לפעילות נתונה חלקי משקל הגוף הרזה.

ערכים מעל 45 קק"ל/ק"ג/משקל גוף רזה/יום הם אופטימאליים
ערכים בין 30-45 קק"ל/ק"ג/משקל גוף רזה/יום הם טווח הביניים
ערכים מתחת ל30 קק"ל/ק"ג/משקל גוף רזה/יום נחשבים לנמוכים ומובלים לזמינות אנרגטית נמוכה אשר עלולות להוביל לסכנות כגון ירידה בתכולת המינראלים בעצם, הפרעה במחזור החודשי, פגיעה קוגנטיבית, אי נוחות במערכת העיכול, פגיעה בבריאות הלב וכלי הדם ופגיעה ביכולת החיסונית.
בנוסף אנו מסתכנים בירידה ביכולת ביצוע המאמץ הגופני , ירידה בכח השריר, עלייה בסיכון לפציעות ולירידה בהסתגלות שלנו למאמץ גופני נתון.

לסיכום צריכה אנרגטית מספקת הינה חשובה בטח כאשר מדובר בספורטאים וזאת על מנת להתאים את תוכנית התזונה לצרכים האנרגטיים של הספורטאים ולכן יש להפעיל שיקול דעת בהתאם לתקופת ועומס האימונים

Egger, T.; Flueck, J.L. Energy Availability in Male and Female Elite Wheelchair Athletes over Seven Consecutive Training Days. Nutrients 2020, 12, 3262

Mountjoy, M., Sundgot-Borgen, J., Burke, L., Carter, S., Constantini, N., Lebrun, C., … & Ljungqvist, A. (2014). The IOC consensus statement: beyond the female athlete triad—relative energy deficiency in sport (RED-S). British journal of sports medicine, 48(7), 491-49

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של אורי

תזונת ספורטאים צעירים היא דבר חשוב בעלת ערך בטח בתקופת קורונה. אורי שחקן כדורגל שיפר את הרכב גופו ע"י הפחתת מסת השומן ושמירה על מסת

קרא עוד »
סגירת תפריט