כמה אתם זזים במהלך היום?

כמה אתם זזים במהלך היום???
להבדיל משנים עברו, רובנו מבלים את רוב היום בעבודה משרדית הכוללת בעיקר ישיבה מרבית היום. ממצאים חדשים מצאו שאורח חיים זה מעודד עליה במשקל. הסיבה לכך היא הירידה בהוצאה האנרגטית היומית שלנו. פעילות גופנית חשובה מאוד לאורח חיים בריא אך היא מהווה רק כ20% מכלל ההוצאה הקלורית היומית שלנו.
בגרף העמודות ניתן לראות כי משנות ה60 ועד שנת 2010 ההוצאה האנרגטית הממוצעת ליום ירדה מ 1567 קלוריות ל1424 קלוריות. ירידה זאת שנדמת לא משמעותית לוותה בעליה במשקל של כ 13 ק"ג בממוצע לגבר אמריקאי.
בתרשים הJ ניתן לראות כי אנשים שפעילים ברמה גבוהה בעבודתם, צורכים כמות קלוריות רבה אך אינם סובלים מעודף משקל. לעומתם, אנשים שרוב עבודתם היא בישיבה צורכים כמות קלוריות נמוכה מאלו הפעילים אך סובלים מעודף משקל גבוה. מדוע? בגלל ההוצאה האנרגטית הנמוכה שלהם.
כמובן שלא ניתן להאשים רק את ההוצאה האנרגטית מכיוון ועם השנים ישנה עליה בכמות המזון המעובד שנצרך, בגודל המנות ובכלל בכמות הקלוריות אותה אנו צורכים.
כיצד נוכל להגדיל את ההוצאה האנרגטית היומית? חנו במרחק שיאפשר לכם הליכה ברגל לעבודה והשתמשו במדרגות.

  • התמונות לקוחות מהמאמר המקורי

Church, T., & Martin, C. K. (2018). The Obesity Epidemic: A Consequence of Reduced Energy Expenditure and the Uncoupling of Energy Intake?. Obesity, 26(1), 14-16

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

התאמת תזונה באופן אישי

התאמת תזונה באופן אישי   בשנים האחרונות צברה הדיאטה הקטוגנית פופולריות גדולה. גישה זו משמשת לטיפול בסכרת, השמנה ואפיליפסיה. בנוסף, אוכלוסיה בריאה ובפרט ספורטאים רבים

קרא עוד »

קצת על NEAT

קצת על NEAT אני שמח לראות שלא מעט אנשים מבינים שאפשר גם אחרת ושלא צריך הרבה בשביל לעשות פעילות גופנית טובה ואיכותית גם בבית, לכן

קרא עוד »
סגירת תפריט