כיצד מבחינים בין רקמת שומן תקינה למסוכנת?

ישנם מצבים בהם אנחנו צריכים להיות במאזן קלורי חיובי בין אם מטרות עליה במסה, גדילה והתפתחות ועוד. כאשר אנו עושים זאת חשוב לעשות זאת בצורה נכונה ומבוקרת.

מה הסכנות בצריכה לא נכונה של עודף קלורי:

כאשר אנחנו צורכים כמות עודפת של קלוריות באופן לא נכון וצורכים מזון דחוס קלורי ועתיר סוכר ושומן אנו מסתכנים בעליה בשומן הבטני. שומן זה נמצא סביב האיברים הפנימיים שלנו ומעלה יצור של גורמים מעודדי דלקת ולבסוף יצירת שומן אקטופי (שומן המצטבר באיברים הפנימיים כמו הלב והכבד). שומן אקטופי מעלה את הסיכון למחלות לב, יתר לחץ דם ותחלואות נוספות.
כיצד נוכל לבדוק אם יש לנו שומן בטני? נמדוד את היקף הטבור באמצעות סרט מדידה. מעל 88 ס"מ לאישה ו102 ס"מ לגבר מצביעים על שומן בטני.

האם ניתן להיות במאזן קלורי חיובי ללא שומן בטני גבוה? כן!

ניתן להיות במאזן קלורי חיובי אך על מנת למנוע סיכון להשמנה בטנית יש לעשות זאת בצורה מבוקרת להקפיד על בדיקת מדדים.
עבור מי שעלה במשקל מהסיבות הלא נכונות עקב תזונה לא נכונה יש לטפל בכך ע"י שינוי תזונתי, הפחתה במשקל ושילוב פעילות גופנית.
** התמונה לקוחה מתוך המאמר המקורי**

Després, J. P., & Lemieux, I. (2006). Abdominal obesity and metabolic syndrome. Nature, 444(7121), 881.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

התאמת תזונה באופן אישי

התאמת תזונה באופן אישי   בשנים האחרונות צברה הדיאטה הקטוגנית פופולריות גדולה. גישה זו משמשת לטיפול בסכרת, השמנה ואפיליפסיה. בנוסף, אוכלוסיה בריאה ובפרט ספורטאים רבים

קרא עוד »

קצת על NEAT

קצת על NEAT אני שמח לראות שלא מעט אנשים מבינים שאפשר גם אחרת ושלא צריך הרבה בשביל לעשות פעילות גופנית טובה ואיכותית גם בבית, לכן

קרא עוד »
סגירת תפריט