כיצד מבחינים בין רקמת שומן תקינה למסוכנת?

ישנם מצבים בהם אנחנו צריכים להיות במאזן קלורי חיובי בין אם מטרות עליה במסה, גדילה והתפתחות ועוד. כאשר אנו עושים זאת חשוב לעשות זאת בצורה נכונה ומבוקרת.

מה הסכנות בצריכה לא נכונה של עודף קלורי:

כאשר אנחנו צורכים כמות עודפת של קלוריות באופן לא נכון וצורכים מזון דחוס קלורי ועתיר סוכר ושומן אנו מסתכנים בעליה בשומן הבטני. שומן זה נמצא סביב האיברים הפנימיים שלנו ומעלה יצור של גורמים מעודדי דלקת ולבסוף יצירת שומן אקטופי (שומן המצטבר באיברים הפנימיים כמו הלב והכבד). שומן אקטופי מעלה את הסיכון למחלות לב, יתר לחץ דם ותחלואות נוספות.
כיצד נוכל לבדוק אם יש לנו שומן בטני? נמדוד את היקף הטבור באמצעות סרט מדידה. מעל 88 ס"מ לאישה ו102 ס"מ לגבר מצביעים על שומן בטני.

האם ניתן להיות במאזן קלורי חיובי ללא שומן בטני גבוה? כן!

ניתן להיות במאזן קלורי חיובי אך על מנת למנוע סיכון להשמנה בטנית יש לעשות זאת בצורה מבוקרת להקפיד על בדיקת מדדים.
עבור מי שעלה במשקל מהסיבות הלא נכונות עקב תזונה לא נכונה יש לטפל בכך ע"י שינוי תזונתי, הפחתה במשקל ושילוב פעילות גופנית.
** התמונה לקוחה מתוך המאמר המקורי**

Després, J. P., & Lemieux, I. (2006). Abdominal obesity and metabolic syndrome. Nature, 444(7121), 881.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של ע'

ע' פנה אלינו לאחר שהיה תקוע במשקל זמן רב. באמצעות שינוי תזונתי הוא ירד 9.5 קילו מתוכם 8.5 קילו שומן. מבחינת היקפים ירד ע' 14

קרא עוד »

תזונה ים תיכונית

לעיתים אנחנו מחפשים בנרות אחר גיוון בסוגי דיאטות ותפריטים כאשר לעיתים רבות מספיק לשנות הרגלים ופשוט לאכול ולבחור נכון. לכן אני מאוד אוהב את עקרונות

קרא עוד »

אימון גופני בחורף

למי יש כוח לצאת בקור הזה?? כבר חושך בחוץ אחכה שיתחמם. משפטים אלו ועוד אני שומע פעמים רבות מתחילת החורף. מחקר נחמד שבוצע בקרב אנשים אמנם

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של ירדן

תכירו את ירדן שהגיע על מנת לשנות את הרכב הגוף ובבמהלך התהליך השיל כ4 קג של שומן וירדה משמעותית בהיקף הטבור שילוב של תוכנית תזונה

קרא עוד »
סגירת תפריט