כיצד מבחינים בין רקמת שומן תקינה למסוכנת?

ישנם מצבים בהם אנחנו צריכים להיות במאזן קלורי חיובי בין אם מטרות עליה במסה, גדילה והתפתחות ועוד. כאשר אנו עושים זאת חשוב לעשות זאת בצורה נכונה ומבוקרת.

מה הסכנות בצריכה לא נכונה של עודף קלורי:

כאשר אנחנו צורכים כמות עודפת של קלוריות באופן לא נכון וצורכים מזון דחוס קלורי ועתיר סוכר ושומן אנו מסתכנים בעליה בשומן הבטני. שומן זה נמצא סביב האיברים הפנימיים שלנו ומעלה יצור של גורמים מעודדי דלקת ולבסוף יצירת שומן אקטופי (שומן המצטבר באיברים הפנימיים כמו הלב והכבד). שומן אקטופי מעלה את הסיכון למחלות לב, יתר לחץ דם ותחלואות נוספות.
כיצד נוכל לבדוק אם יש לנו שומן בטני? נמדוד את היקף הטבור באמצעות סרט מדידה. מעל 88 ס"מ לאישה ו102 ס"מ לגבר מצביעים על שומן בטני.

האם ניתן להיות במאזן קלורי חיובי ללא שומן בטני גבוה? כן!

ניתן להיות במאזן קלורי חיובי אך על מנת למנוע סיכון להשמנה בטנית יש לעשות זאת בצורה מבוקרת להקפיד על בדיקת מדדים.
עבור מי שעלה במשקל מהסיבות הלא נכונות עקב תזונה לא נכונה יש לטפל בכך ע"י שינוי תזונתי, הפחתה במשקל ושילוב פעילות גופנית.
** התמונה לקוחה מתוך המאמר המקורי**

Després, J. P., & Lemieux, I. (2006). Abdominal obesity and metabolic syndrome. Nature, 444(7121), 881.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

ירידה במשקל לאחר לידה

ירידה במשקל לאחר לידה

תקופת ההיריון, החל מהניסיון להיכנס להריון, זמן ההיריון ואחרי הלידה מכילה שינויים רבים עבור גוף האישה ומצריכה הכנות תזונתיות לכל אורכה. במאמר זה אתמקד בתקופה

קרא עוד »
מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון?

נושא האכילה לפני\בזמן\לאחר האימון הינו נושא המעסיק מתאמנים מנוסים ומתחילים. ישנם מס' כללים פשוטים שיעזרו לנו לתכנן את האכילה בהתאם לפעילות הגופנית אותה אנו מבצעים.

קרא עוד »
חישוב חילוף חומרים

מחיר אימון אישי

אימוני כושר אישיים או אימונים בקבוצות קטנות תופסים  תאוצה בשנים האחרונות עקב עלייה במודעות לאורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה בריאה נשאלת השאלה כיצד

קרא עוד »
עודף משקל ואכילה בריאה

עודף משקל ואכילה בריאה

בעיית ההשמנה הינה בעיה כלל עולמית שהולכת וגדלה בשנים האחרונות. לכך יש סיבות רבות: התנהגות אכילה לא נכונה, קושי בדחיית סיפוקים, מזון דחוס קלורית, חוסר

קרא עוד »
תזונת ספורטאים

תזונת ספורטאים

המודעות לביצוע של פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי במקביל לתזונה נאותה הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. בהתאם לכך, מידע רב חלקו נכון

קרא עוד »
סגירת תפריט