חשיבות ארוחת בוקר בקרב ילדים ומתבגרים

חשיבות ארוחת הבוקר בקרב ילדים ומתבגרים.

ארוחת הבוקר מתויגת רבות כ"ארוחה הכי חשובה ביום", אבל האם ישנם נתונים מחקריים שמציגים את תרומה של ארוחת הבוקר בקרב ילדים? מסתבר שכן.

מטה אנליזה שנערכה על 47 מחקרים הראתה כי צריכה של ארוחת בוקר עם ערכים תזונתיים ראויים תרמה לפרופיל תזונתי טוב יותר בקרב ילדים שצרכו ארוחת בוקר לעומת ילדים שדילגו עליה.

בנוסף, ילדים שאכלו ארוחת בוקר צרכו יותר קלוריות ביממה לעומת ילדים שלא אכלו ארוחת בוקר, יחד עם זאת הם היו בעלי פחות נטייה להשמנה (למרות שלא בכל המחקרים נמצא קשר בין דילוג על ארוחת הבוקר והשמנה). חלק מהמחקרים מצאו שצריכה של ארוחת בוקר תרמה ליכולת קוגניטיביות הקשורות לזיכרון, לציון במבחנים ולנוכחות בבית ספר.

ממצאי מחקרים אלו עולה החשיבות של אכילה של ארוחת בוקר. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שלא כל הילדים רעבים בשעות הבוקר המוקדמות. במקרה כזה ניתן להתחיל את היום עם משהו קטן כמו 10 שקדים או כוס חלב ולאכול את ארוחת הבוקר בהפסקת ה10 אבל חשוב שהיא תהיה מגוונת ובעלת ערכים תזונתיים מתאימים. למשל כריך מלחם מלא עם חלבון רזה כגון ביצה/ גבינה / ממרח עדשים ולשלב מנת שומן כגון טחינה / זיתים ואבוקדו בשילוב ירקות ופירות.
Breakfast Habits, Nutritional Status, Body Weight, and Academic
Performance in Children and Adolescents

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

התאמת תזונה באופן אישי

התאמת תזונה באופן אישי   בשנים האחרונות צברה הדיאטה הקטוגנית פופולריות גדולה. גישה זו משמשת לטיפול בסכרת, השמנה ואפיליפסיה. בנוסף, אוכלוסיה בריאה ובפרט ספורטאים רבים

קרא עוד »

קצת על NEAT

קצת על NEAT אני שמח לראות שלא מעט אנשים מבינים שאפשר גם אחרת ושלא צריך הרבה בשביל לעשות פעילות גופנית טובה ואיכותית גם בבית, לכן

קרא עוד »
סגירת תפריט