חלבון מהצומח לעומת חלבון מהחי

חלבון מהצומח לעומת חלבון מהחי

בשנים האחרונות ישנה עלייה במודעות לדיאטות הכוללות תכולת חלבון גבוהה שכן הדבר מסייע לתחושת השובע דבר החשוב בעת ירידה במשקל.
מקור צמחי לחלבון כגון קטניות/ טופו/ דגנים מלאים/ אגוזים טחינה ועוד מכיל גם אבות מזון נוספים כגון ויטאמינים ומנראלים ובנוסף תכולת הסיבים התזונתיים שלהם גדולה יותר.

אך האם חלבון מהצומח יסייע להשגת תחושת השובע בדומה לחלבון מהחי?

במחקר שנערך על מנת לענות על שאלה זו נבדקו 35 גברים שהתבקשו לבחור מבין ארוחות זהות מבחינה קלורית:
1. ארוחה שכללה פול /אפונה (28.5 גר' סיבים תזונתיים)
2. ארוחה הכללה חזיר/עגל או ביצים עם תוספת סיבים תזונתיים (28.5 גר' סיבים תזונתיים)
3. ארוחה שכללה ביצים ללא תוספת סיבים (6 גר).

תוצאות המחקר הראו שלא היה הבדל בין שלושת הקבוצות. כלומר, חלבון מהצומח תרם לתחושת שובע באותה המידה כמו חלבון מהחי המתוסף בסיבים וכמו ארוחת הכוללת ביצים ללא תוספת סיבים.

Nielsen, L. V., Kristensen, M. D., Klingenberg, L., Ritz, C., Belza, A., Astrup, A., & Raben, A. (2018). Protein from Meat or Vegetable Sources in Meals Matched for Fiber Content has Similar Effects on Subjective Appetite Sensations and Energy Intake—A Randomized Acute Cross-Over Meal Test Study. Nutrients, 10(1), 96.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

התאמת תזונה באופן אישי

התאמת תזונה באופן אישי   בשנים האחרונות צברה הדיאטה הקטוגנית פופולריות גדולה. גישה זו משמשת לטיפול בסכרת, השמנה ואפיליפסיה. בנוסף, אוכלוסיה בריאה ובפרט ספורטאים רבים

קרא עוד »

קצת על NEAT

קצת על NEAT אני שמח לראות שלא מעט אנשים מבינים שאפשר גם אחרת ושלא צריך הרבה בשביל לעשות פעילות גופנית טובה ואיכותית גם בבית, לכן

קרא עוד »
סגירת תפריט