חלבון מהצומח לעומת חלבון מהחי

חלבון מהצומח לעומת חלבון מהחי

בשנים האחרונות ישנה עלייה במודעות לדיאטות הכוללות תכולת חלבון גבוהה שכן הדבר מסייע לתחושת השובע דבר החשוב בעת ירידה במשקל.
מקור צמחי לחלבון כגון קטניות/ טופו/ דגנים מלאים/ אגוזים טחינה ועוד מכיל גם אבות מזון נוספים כגון ויטאמינים ומנראלים ובנוסף תכולת הסיבים התזונתיים שלהם גדולה יותר.

אך האם חלבון מהצומח יסייע להשגת תחושת השובע בדומה לחלבון מהחי?

במחקר שנערך על מנת לענות על שאלה זו נבדקו 35 גברים שהתבקשו לבחור מבין ארוחות זהות מבחינה קלורית:
1. ארוחה שכללה פול /אפונה (28.5 גר' סיבים תזונתיים)
2. ארוחה הכללה חזיר/עגל או ביצים עם תוספת סיבים תזונתיים (28.5 גר' סיבים תזונתיים)
3. ארוחה שכללה ביצים ללא תוספת סיבים (6 גר).

תוצאות המחקר הראו שלא היה הבדל בין שלושת הקבוצות. כלומר, חלבון מהצומח תרם לתחושת שובע באותה המידה כמו חלבון מהחי המתוסף בסיבים וכמו ארוחת הכוללת ביצים ללא תוספת סיבים.

Nielsen, L. V., Kristensen, M. D., Klingenberg, L., Ritz, C., Belza, A., Astrup, A., & Raben, A. (2018). Protein from Meat or Vegetable Sources in Meals Matched for Fiber Content has Similar Effects on Subjective Appetite Sensations and Energy Intake—A Randomized Acute Cross-Over Meal Test Study. Nutrients, 10(1), 96.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של ע'

ע' פנה אלינו לאחר שהיה תקוע במשקל זמן רב. באמצעות שינוי תזונתי הוא ירד 9.5 קילו מתוכם 8.5 קילו שומן. מבחינת היקפים ירד ע' 14

קרא עוד »

תזונה ים תיכונית

לעיתים אנחנו מחפשים בנרות אחר גיוון בסוגי דיאטות ותפריטים כאשר לעיתים רבות מספיק לשנות הרגלים ופשוט לאכול ולבחור נכון. לכן אני מאוד אוהב את עקרונות

קרא עוד »

אימון גופני בחורף

למי יש כוח לצאת בקור הזה?? כבר חושך בחוץ אחכה שיתחמם. משפטים אלו ועוד אני שומע פעמים רבות מתחילת החורף. מחקר נחמד שבוצע בקרב אנשים אמנם

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של ירדן

תכירו את ירדן שהגיע על מנת לשנות את הרכב הגוף ובבמהלך התהליך השיל כ4 קג של שומן וירדה משמעותית בהיקף הטבור שילוב של תוכנית תזונה

קרא עוד »
סגירת תפריט