השפעת תוסף כורכום על מדדי דלקת לאחר פעילות אירובית ממושכת.

פעילות אירובית ממושכת עלולה לעורר עלייה של גורמי דלקת כגון: IL-1β , IL-6, IL-8
IL-10 ו- IL1-RA בתקופה שלאחר האימון.
IL-6 גורם דלקתי המשפיע על פעולות תאים ומערכות רבות בגוף. בין השפעותיו ניתן למנות את שחרורו בעקיפין של הורמון הקורטיזול (שהינו הורמון קטבולי) הגורם בסופו של דבר לשחרור חלבונים ופירוק של גליקוגן לגלוקוז בכבד. דבר זה גורם לדלדול במאגרי האנרגיה. תהליך זה תלוי כמובן בזמינותן של פחמימות.
כורכום (turmeric) הינו תבלין נפוץ המכיל תרכובות פוליפנוליות המהוות את הרכיב הפעיל כרומנואידים ובהם גם הרכיב הידוע כורכומין.
בנוסף הכורכומין הינו חומר אנטיאוקסידנטי ואנטי דלקתי המפחית שעתוק של חלבונים
(NF-κB and activator protein 1) המסייעים ליצירת גורמי הדלקת.

לכורכום סגולות רפואיות רבות, אך האם כורכום כתוסף יכול להפחית ייצור גורמי דלקת?

מחקר שנועד לבדוק מטרה זו בחן את השפעת תוסף הכורכום לאחר אימון גופני הכולל רכיבה של שעתיים במצב שבו מאגרי הגליקוגן מרוקנים.
במחקר הבדק 11 אתלטים הצרכו דיאטה דלה בפחמימות ( 2.3 גר'/ ק"ג/ יום) , הנבדקים התבקשו לצרוך לאורך 4 ימי הניסוי:
1. תוסף כורכום (500 מ"ג שהם 5 טבליות בארוחת הצהרים 3 ימים לפני התחרות
ללא תוסף ו500 מ"ג לפני התחרות)
2. פלסבו- תוסף תזונה שאינו כורכומין.
3. ללא תוסף
תוצאות הניסוי הראו כי לא נמצאו הבדלים בין הקבוצות מבחינת מדדי הדלקת.
ייתכן ויש צורך במחקר נוסף שבו מספר המשתתפים יהיה גדול יותר וכן יש לבחון מינוני תיסוף נוספים ולקחת בחשבון את נושא עצימות האימון.
למרות ממצא זה חשוב להבין כי אין ספק שלכורכום יתרונות בריאותיים רבים, אך בהקשר של אימון גופני לאוך זמן יש צורך במחקרים נוסף על מנת לאשש את יתרונות הכורכום.

המאמר המלא:
Sciberras, Joseph N., et al. "The effect of turmeric (Curcumin) supplementation on cytokine and inflammatory marker responses following 2 hours of endurance cycling." Journal of the International Society of Sports Nutrition 12.1 (2015): 5.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

ירידה במשקל לאחר לידה

ירידה במשקל לאחר לידה

תקופת ההיריון, החל מהניסיון להיכנס להריון, זמן ההיריון ואחרי הלידה מכילה שינויים רבים עבור גוף האישה ומצריכה הכנות תזונתיות לכל אורכה. במאמר זה אתמקד בתקופה

קרא עוד »
מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון?

נושא האכילה לפני\בזמן\לאחר האימון הינו נושא המעסיק מתאמנים מנוסים ומתחילים. ישנם מס' כללים פשוטים שיעזרו לנו לתכנן את האכילה בהתאם לפעילות הגופנית אותה אנו מבצעים.

קרא עוד »
חישוב חילוף חומרים

מחיר אימון אישי

אימוני כושר אישיים או אימונים בקבוצות קטנות תופסים  תאוצה בשנים האחרונות עקב עלייה במודעות לאורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה בריאה נשאלת השאלה כיצד

קרא עוד »
עודף משקל ואכילה בריאה

עודף משקל ואכילה בריאה

בעיית ההשמנה הינה בעיה כלל עולמית שהולכת וגדלה בשנים האחרונות. לכך יש סיבות רבות: התנהגות אכילה לא נכונה, קושי בדחיית סיפוקים, מזון דחוס קלורית, חוסר

קרא עוד »
תזונת ספורטאים

תזונת ספורטאים

המודעות לביצוע של פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי במקביל לתזונה נאותה הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. בהתאם לכך, מידע רב חלקו נכון

קרא עוד »
סגירת תפריט