השפעה של תוסף מגנזיום ואופן נטילתו על לחץ דם ויכולת ההתאוששות לאחר אימון כח

תוסף מגנזיום

מגנזיום הינו מינראל חשוב המצוי בקטניות, פיצוחים טבעיים, אבוקדו, דגנים מלאים וירקות עליים ירוקים.

תפקידי המגנזיום:

  1. משתתף בייצור ATP
  2. בקרה על שריר הלב
  3. כיווץ שריר
  4. לחץ דם.

מספר שאלות עולות לגבי צריכת התוסף

  1. האם הוא נחוץ ותורם לאימוני כוח?
  2. מהי השפעתו על לחץ הדם?
  3. כיצד נכון ליטול את התוסף?

שלושת שאלות אלו קיבלו מענה במחקר שנערך לאחרונה במהלכו נבדקו 13 גברים ונשים  מאומנים הנטלו 300 מ"ג מגנזיום אלמנטלי ביום.

אופן הנטילה נחלק לשניים

  1. נטילה ממוקדת- למשך שבוע.
  2. נטילת מתמשכת- למשך 4 שבועות.

לאחר דפוסי הנטילה השונים נבדקו המשתתפים במשך 48 שעות במהלכם ביצעו פעילות מאומצת הכללה 40 ק"מ רכיבה על אופניים ולאחריה תרגיל לחיצת חזה 80% RM1 עד לכישלון.

תוצאות:

  1. נטילת התוסף באופן ממוקד שיפר משמעותית את הביצוע מבחינת הרמת המשקל בתרגיל החזה ב17% ביום הראשון ללא ירידה בביצוע ביום השני ,
  2. נטילת הנוסף באופן מתמשך הובילה לירידה בביצועים של 32%
  3. לחץ הדם הסיסטולי ירד משמעותית ביום השני בשתי הקבוצות שקבלו את תוסף המגנזיום בעוד שלחץ הדם הדיאסטולי ירד משמעותית בקבוצה שקיבלה את התוסף באופן ממוקד ביום השני ללא כל שינוי בקבוצה שקבלה תיסוף מתמשך.

מסקנה– אין יתרון לטווח הארוך בנטילת תוסף מגנזיום בקרב אנשים שצורכים תזונה מאוזנת. לעומת זאת, לקיחת תוסף המגנזיום באופן ממוקד יכולה להוות יתרום לפני התמודדות עם פעילות עצימה.

 

לקוח מתוך המאמר

Kass, Lindsy S., and Filipe Poeira. "The effect of acute vs chronic magnesium supplementation on exercise and recovery on resistance exercise, blood pressure and total peripheral resistance on normotensive adults." Journal of the International Society of Sports Nutrition 12.1 (2015): 19.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של ע'

ע' פנה אלינו לאחר שהיה תקוע במשקל זמן רב. באמצעות שינוי תזונתי הוא ירד 9.5 קילו מתוכם 8.5 קילו שומן. מבחינת היקפים ירד ע' 14

קרא עוד »

תזונה ים תיכונית

לעיתים אנחנו מחפשים בנרות אחר גיוון בסוגי דיאטות ותפריטים כאשר לעיתים רבות מספיק לשנות הרגלים ופשוט לאכול ולבחור נכון. לכן אני מאוד אוהב את עקרונות

קרא עוד »

אימון גופני בחורף

למי יש כוח לצאת בקור הזה?? כבר חושך בחוץ אחכה שיתחמם. משפטים אלו ועוד אני שומע פעמים רבות מתחילת החורף. מחקר נחמד שבוצע בקרב אנשים אמנם

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של ירדן

תכירו את ירדן שהגיע על מנת לשנות את הרכב הגוף ובבמהלך התהליך השיל כ4 קג של שומן וירדה משמעותית בהיקף הטבור שילוב של תוכנית תזונה

קרא עוד »
סגירת תפריט