השפעה של תוסף מגנזיום ואופן נטילתו על לחץ דם ויכולת ההתאוששות לאחר אימון כח

תוסף מגנזיום

מגנזיום הינו מינראל חשוב המצוי בקטניות, פיצוחים טבעיים, אבוקדו, דגנים מלאים וירקות עליים ירוקים.

תפקידי המגנזיום:

  1. משתתף בייצור ATP
  2. בקרה על שריר הלב
  3. כיווץ שריר
  4. לחץ דם.

מספר שאלות עולות לגבי צריכת התוסף

  1. האם הוא נחוץ ותורם לאימוני כוח?
  2. מהי השפעתו על לחץ הדם?
  3. כיצד נכון ליטול את התוסף?

שלושת שאלות אלו קיבלו מענה במחקר שנערך לאחרונה במהלכו נבדקו 13 גברים ונשים  מאומנים הנטלו 300 מ"ג מגנזיום אלמנטלי ביום.

אופן הנטילה נחלק לשניים

  1. נטילה ממוקדת- למשך שבוע.
  2. נטילת מתמשכת- למשך 4 שבועות.

לאחר דפוסי הנטילה השונים נבדקו המשתתפים במשך 48 שעות במהלכם ביצעו פעילות מאומצת הכללה 40 ק"מ רכיבה על אופניים ולאחריה תרגיל לחיצת חזה 80% RM1 עד לכישלון.

תוצאות:

  1. נטילת התוסף באופן ממוקד שיפר משמעותית את הביצוע מבחינת הרמת המשקל בתרגיל החזה ב17% ביום הראשון ללא ירידה בביצוע ביום השני ,
  2. נטילת הנוסף באופן מתמשך הובילה לירידה בביצועים של 32%
  3. לחץ הדם הסיסטולי ירד משמעותית ביום השני בשתי הקבוצות שקבלו את תוסף המגנזיום בעוד שלחץ הדם הדיאסטולי ירד משמעותית בקבוצה שקיבלה את התוסף באופן ממוקד ביום השני ללא כל שינוי בקבוצה שקבלה תיסוף מתמשך.

מסקנה– אין יתרון לטווח הארוך בנטילת תוסף מגנזיום בקרב אנשים שצורכים תזונה מאוזנת. לעומת זאת, לקיחת תוסף המגנזיום באופן ממוקד יכולה להוות יתרום לפני התמודדות עם פעילות עצימה.

 

לקוח מתוך המאמר

Kass, Lindsy S., and Filipe Poeira. "The effect of acute vs chronic magnesium supplementation on exercise and recovery on resistance exercise, blood pressure and total peripheral resistance on normotensive adults." Journal of the International Society of Sports Nutrition 12.1 (2015): 19.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

התאמת תזונה באופן אישי

התאמת תזונה באופן אישי   בשנים האחרונות צברה הדיאטה הקטוגנית פופולריות גדולה. גישה זו משמשת לטיפול בסכרת, השמנה ואפיליפסיה. בנוסף, אוכלוסיה בריאה ובפרט ספורטאים רבים

קרא עוד »

קצת על NEAT

קצת על NEAT אני שמח לראות שלא מעט אנשים מבינים שאפשר גם אחרת ושלא צריך הרבה בשביל לעשות פעילות גופנית טובה ואיכותית גם בבית, לכן

קרא עוד »
סגירת תפריט