השפעה של תוסף מגנזיום ואופן נטילתו על לחץ דם ויכולת ההתאוששות לאחר אימון כח

תוסף מגנזיום

מגנזיום הינו מינראל חשוב המצוי בקטניות, פיצוחים טבעיים, אבוקדו, דגנים מלאים וירקות עליים ירוקים.

תפקידי המגנזיום:

  1. משתתף בייצור ATP
  2. בקרה על שריר הלב
  3. כיווץ שריר
  4. לחץ דם.

מספר שאלות עולות לגבי צריכת התוסף

  1. האם הוא נחוץ ותורם לאימוני כוח?
  2. מהי השפעתו על לחץ הדם?
  3. כיצד נכון ליטול את התוסף?

שלושת שאלות אלו קיבלו מענה במחקר שנערך לאחרונה במהלכו נבדקו 13 גברים ונשים  מאומנים הנטלו 300 מ"ג מגנזיום אלמנטלי ביום.

אופן הנטילה נחלק לשניים

  1. נטילה ממוקדת- למשך שבוע.
  2. נטילת מתמשכת- למשך 4 שבועות.

לאחר דפוסי הנטילה השונים נבדקו המשתתפים במשך 48 שעות במהלכם ביצעו פעילות מאומצת הכללה 40 ק"מ רכיבה על אופניים ולאחריה תרגיל לחיצת חזה 80% RM1 עד לכישלון.

תוצאות:

  1. נטילת התוסף באופן ממוקד שיפר משמעותית את הביצוע מבחינת הרמת המשקל בתרגיל החזה ב17% ביום הראשון ללא ירידה בביצוע ביום השני ,
  2. נטילת הנוסף באופן מתמשך הובילה לירידה בביצועים של 32%
  3. לחץ הדם הסיסטולי ירד משמעותית ביום השני בשתי הקבוצות שקבלו את תוסף המגנזיום בעוד שלחץ הדם הדיאסטולי ירד משמעותית בקבוצה שקיבלה את התוסף באופן ממוקד ביום השני ללא כל שינוי בקבוצה שקבלה תיסוף מתמשך.

מסקנה– אין יתרון לטווח הארוך בנטילת תוסף מגנזיום בקרב אנשים שצורכים תזונה מאוזנת. לעומת זאת, לקיחת תוסף המגנזיום באופן ממוקד יכולה להוות יתרום לפני התמודדות עם פעילות עצימה.

 

לקוח מתוך המאמר

Kass, Lindsy S., and Filipe Poeira. "The effect of acute vs chronic magnesium supplementation on exercise and recovery on resistance exercise, blood pressure and total peripheral resistance on normotensive adults." Journal of the International Society of Sports Nutrition 12.1 (2015): 19.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

ירידה במשקל לאחר לידה

ירידה במשקל לאחר לידה

תקופת ההיריון, החל מהניסיון להיכנס להריון, זמן ההיריון ואחרי הלידה מכילה שינויים רבים עבור גוף האישה ומצריכה הכנות תזונתיות לכל אורכה. במאמר זה אתמקד בתקופה

קרא עוד »
מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון?

נושא האכילה לפני\בזמן\לאחר האימון הינו נושא המעסיק מתאמנים מנוסים ומתחילים. ישנם מס' כללים פשוטים שיעזרו לנו לתכנן את האכילה בהתאם לפעילות הגופנית אותה אנו מבצעים.

קרא עוד »
חישוב חילוף חומרים

מחיר אימון אישי

אימוני כושר אישיים או אימונים בקבוצות קטנות תופסים  תאוצה בשנים האחרונות עקב עלייה במודעות לאורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה בריאה נשאלת השאלה כיצד

קרא עוד »
עודף משקל ואכילה בריאה

עודף משקל ואכילה בריאה

בעיית ההשמנה הינה בעיה כלל עולמית שהולכת וגדלה בשנים האחרונות. לכך יש סיבות רבות: התנהגות אכילה לא נכונה, קושי בדחיית סיפוקים, מזון דחוס קלורית, חוסר

קרא עוד »
תזונת ספורטאים

תזונת ספורטאים

המודעות לביצוע של פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי במקביל לתזונה נאותה הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. בהתאם לכך, מידע רב חלקו נכון

קרא עוד »
סגירת תפריט