השפעה של תוסף מגנזיום ואופן נטילתו על לחץ דם ויכולת ההתאוששות לאחר אימון כח

תוסף מגנזיום

מגנזיום הינו מינראל חשוב המצוי בקטניות, פיצוחים טבעיים, אבוקדו, דגנים מלאים וירקות עליים ירוקים.

תפקידי המגנזיום:

  1. משתתף בייצור ATP
  2. בקרה על שריר הלב
  3. כיווץ שריר
  4. לחץ דם.

מספר שאלות עולות לגבי צריכת התוסף

  1. האם הוא נחוץ ותורם לאימוני כוח?
  2. מהי השפעתו על לחץ הדם?
  3. כיצד נכון ליטול את התוסף?

שלושת שאלות אלו קיבלו מענה במחקר שנערך לאחרונה במהלכו נבדקו 13 גברים ונשים  מאומנים הנטלו 300 מ"ג מגנזיום אלמנטלי ביום.

אופן הנטילה נחלק לשניים

  1. נטילה ממוקדת- למשך שבוע.
  2. נטילת מתמשכת- למשך 4 שבועות.

לאחר דפוסי הנטילה השונים נבדקו המשתתפים במשך 48 שעות במהלכם ביצעו פעילות מאומצת הכללה 40 ק"מ רכיבה על אופניים ולאחריה תרגיל לחיצת חזה 80% RM1 עד לכישלון.

תוצאות:

  1. נטילת התוסף באופן ממוקד שיפר משמעותית את הביצוע מבחינת הרמת המשקל בתרגיל החזה ב17% ביום הראשון ללא ירידה בביצוע ביום השני ,
  2. נטילת הנוסף באופן מתמשך הובילה לירידה בביצועים של 32%
  3. לחץ הדם הסיסטולי ירד משמעותית ביום השני בשתי הקבוצות שקבלו את תוסף המגנזיום בעוד שלחץ הדם הדיאסטולי ירד משמעותית בקבוצה שקיבלה את התוסף באופן ממוקד ביום השני ללא כל שינוי בקבוצה שקבלה תיסוף מתמשך.

מסקנה– אין יתרון לטווח הארוך בנטילת תוסף מגנזיום בקרב אנשים שצורכים תזונה מאוזנת. לעומת זאת, לקיחת תוסף המגנזיום באופן ממוקד יכולה להוות יתרום לפני התמודדות עם פעילות עצימה.

 

לקוח מתוך המאמר

Kass, Lindsy S., and Filipe Poeira. "The effect of acute vs chronic magnesium supplementation on exercise and recovery on resistance exercise, blood pressure and total peripheral resistance on normotensive adults." Journal of the International Society of Sports Nutrition 12.1 (2015): 19.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של עומר

עומר, השוער של אחי נצרת בכדורגל מהליגה הלאומית הגיעה אלינו על מנת לשפר את הרכב הגוף, ולאורך התהליך השיל 4.5 ק"ג שומן מגופו תוך ירידה

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של א'

הנה דוגמא לשינוי איכותי לצד שינוי הרגלים לטווח הארוך. א' הגיעה אלינו לאחר ניסיונות רבים לירידה במשקל. על בסיס בדיקות הרכב גוף, חילוף חומרים והעדפות

קרא עוד »

תוסף BCAA לסינטזת שריר

תוסף BCAA לסנטזת השריר הגישה היום בכל הנוגע ליחס בין תזונה לתוספים הינה לתת עדיפות למימוש הצרכים התזונתיים באמצעות התזונה. למרות זאת, השימוש בתוספי תזונה

קרא עוד »

מדדים לבדיקת השמנה

מדדים לבדיקת השמנה רקע האם BMI הוא המדד העיקרי אליו אנו צריכים להתייחס בנוגע לקביעת גורמי סיכון עקב השמנה? ארה"ב מייצגת תמונה מדאיגה בנוגע לעלייה

קרא עוד »
סגירת תפריט