השמנת ילדים בסופ"ש

השמנת ילדים בסופ"ש

זהירות סופ"ש לפניך!
שיעורי ההשמנה בקרב ילדים נמצאים בעליה מתמדת. הסיבות לכך נובעות מהרגלי בריאות לקויים הכוללים מעט שעות שינה, צריכה קלורית גבוהה, מזונות לא בריאים והעדר פעילות גופנית.
קיים הבדל ניכר בהתנהגות של ילדים ושל מבוגרים בין אמצע השבוע לסוף השבוע כאשר בסוף השבוע אוכלים יותר ומתאמנים פחות.
במחקר שנערך בקרב ילדים בגילאים 8-11 נמצאו הבדלים משמעותיים בקרב מדדים שונים בין יום שני ליום שישי:
1.רמות השומנים בדם (TG) היו גבוהות יותר ב28% ביום שישי בהשוואה ליום שני.
2.רמות הלפטין (אחראי על תחושת השובע ומנגנון הגנה של הגוף מפני השמנה) היו גבוהים יותר ב33% ורמות הגרלין (הורמון הרעב) היו נמוכות יותר ב7% ביום שני לעומת יום שישי.
3.מדד HOMA המעיד על תנגודת לאינסולין היה גבוה ב35% ביום שני ביחס ליום שישי.
אין הדבר אומר שיש להימנע מארוחת השבת,ממאכלים שאוהבים או מיציאות עם חברים אך יש לשים לב לכמות ולאיכות המזון לשלב פעילות גופנית גם בסופ"ש תוך הקפדה על שעות שינה.

** בתמונה ברק נהנה באננס בסופש **

Hjorth, M. F., Damsgaard, C. T., Michaelsen, K. F., Astrup, A., & Sjödin, A. (2015). Markers of metabolic health in children differ between weekdays—the result of unhealthier weekend behavior. Obesity, 23(4), 733-736.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

התאמת תזונה באופן אישי

התאמת תזונה באופן אישי   בשנים האחרונות צברה הדיאטה הקטוגנית פופולריות גדולה. גישה זו משמשת לטיפול בסכרת, השמנה ואפיליפסיה. בנוסף, אוכלוסיה בריאה ובפרט ספורטאים רבים

קרא עוד »

קצת על NEAT

קצת על NEAT אני שמח לראות שלא מעט אנשים מבינים שאפשר גם אחרת ושלא צריך הרבה בשביל לעשות פעילות גופנית טובה ואיכותית גם בבית, לכן

קרא עוד »
סגירת תפריט