ההשפעה של שעת היום על התיאבון והרצון לאכול מזונות עתירי שומן וסוכר.

ההשפעה של שעת היום על התיאבון והרצון לאכול מזונות עתירי שומן וסוכר.

במהלך היום השעון הביולוגי שלנו משפיע על עייפות, ריכוז, הורמונים, טמפרטורת גוף, קיבלת ריאות ועל תחושת הערב שלנו.
אנשים נבדלים אחד מהשני בשעון הביולוגי שלהם, לא סתם אנחנו אוהבים לקטלג את עצמנו ל"טיפוסי בוקר" או "טיפוסי ערב" . הכוונה היא לזמן שבו אנחנו מרגישים יותר אנרגטיים.
לשעון הביולוגי יש השפעה על תחושת הרעב ועל סגנון האוכל שאנחנו אוהבים לאכול. במחקר שנערך לאחרונה נמצא שאותה ארוחה יוצרת תחושת שובע גבוהה יותר בבוקר מאשר בערב (ועוד יותר בקרב טיפוסי בוקר בהשוואה לטיפוסי ערב). בנוסף בשעות בוקר יש פחות חיבה וחשק ולמאכלים דחוסי קלוריות (עוד יותר בקרב טיפוסי ערב).
פעמים רבות אני שומע תלונות על תחושת רעב בשעות הערב, פחות תחושה שליטה, ובחירה של מזונות עתירי שומן. כאשר בונים תוכנית תזונה אין ספק כי יש צורך להתייחס גם לאספקט הזה. מה שיותר חשוב ממה "מומלץ לאכול בערב" הוא מה אתם מרגישים שאתם צריכים בערב ולהתאים לכך את התוכנית התזונתית לצד עבודה על הרגלים.

Beaulieu, K.; Oustric, P.; Alkahtani, S.; Alhussain, M.; Pedersen, H.; Salling Quist, J.; Færch, K.; Finlayson, G. Impact of Meal Timing and Chronotype on Food Reward and Appetite Control in Young Adults. Nutrients 2020, 12(5), 1506; https://doi.org/10.3390/nu12051506.
https://www.mdpi.com/2072-6643/12/5/1506

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור הצלחה של א'

עוד מקרה יפה של איכות מול כמות, משום שמה שחשוב זה לא כמה ירדתם אל איך ירדתם (גרעון קלורי, אימוני התנגדות וכמות מספקת של חלבון

קרא עוד »

סיפור הצלחה אחרי שנה

מאוד משמח לדעת שאפילו שהתהליך נגמר לפני שנה , ההרגלים שהוטמעו נשארים ונשמרים ועוזרים לשמור על אורח חיים הכולל תזונה ופעילות גופנית  

קרא עוד »

סיפור הצלחה לטווח הארוך

כמה פעמים נתקלתם באנשים שעושים שינוי עבור אירוע נקודתי אך לא לטווח הרחוק? לשמחתי, זה לא המקרה וגם אחרי שהתהליך שכלל שינוי בהרכב הגוף הסתיים

קרא עוד »

המטרה- הפחתת רמות הסוכר בדם

המטרה- הפחתת רמות הסוכר בדם האמצעים – תוכנית תזונה מותאמת אישית, אימוני כח ופעילות אירובית התוצאה – הפחתה של 10% ממשקל הגוף בעיקר משומן, צמצום

קרא עוד »
סגירת תפריט