ההשפעה של כח השרירים שלנו על אריכות ימים

ההשפעה של כח השרירים שלנו על אריכות ימים

מדוע אנחנו צריכים לחשוב על העתיד הרחוק? ומה ההשפעה של כח השרירים שלנו על אריכות ימים?

פעמים רבות אנו עוסקים בהשפעת הפעילות הגופנית רק על המשקל או המראה האסתטי שלנו, אך עלינו תמיד לחשוב קדימה ולחשוב על הבריאות שלנו שכן פעילות גופנית בכל הגילאים מיטיבה עם הבריאות שלנו ומפחיתה סיכונים למחלות כגון מחלות לב, סכרת לחץ דם ועוד.

חשוב להבין שעם העליה בגיל ישנה ירידה בכוח השריר ובכושר האירובי. אך הירידה מתונה יותר בקרב אנשים שמבצעים אימוני התנגדות (גרף ימיני) ופעילות סיבולת לב ריאה (גרף שמאלי) ביחס לאנשים שלא ביצעו במהלך השנים

ראיות רבות המצטברות מעידות על התרומה של שמירה על מסת וכוח השריר על בריאות הלב, לחץ דם וסכרת סוג 2. כמו כן ישנה עדות לכך שמסת שריר נמוכה נמצאת בקשר עם תפקוד קוגניטיבי לקוי, דמנציה ואלצהיימר.

לסיכום, להתמודדות עם הירידה בכוח והכושר האירובי עם העליה בגיל יש שני מאפיינים: שמירה על אורח חיים בריא בגיל המבוגר וטיפול מונע בגילאים הצעירים יותר. כיצד? תזונה נאותה עם כמות מספקת של חלבון בנוסף לשילוב של אימוני התנגדות ופעילות סיבולת לב ריאה ישפרו יכולת תפקודית ותנועתית ויסייעו לשיפור איכות החיים ואריכות ימים. חשוב לזכור כי לא לא ניתן למנוע את הירידה של מסת השריר וסיבולת לב ריאה עם הגיל אך ניתן למתן ירידה זו באמצעות הטיפים הנ"ל.
Strasser, B., Volaklis, K., Fuchs, D., & Burtscher, M. (2018). Role of dietary protein and muscular fitness on longevity and aging. Aging and disease, 9(1), 119.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של אוהד

סיפור ההצלחה של אוהד עוד תהליך של שיפור הרכב הגוף והפעם של אוהד בן עמי שהפחית משמעותית במסת השומן ובשומן הבטני וכל זאת ע"י תזונה

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של ע'

סיפור ההצלחה של ע' שינוי משמעותי בהרכב הגוף שעשה ע' המטופל אצלנו כאשר לצד הפחתה משמעותית במסת השומן והשומן הבטני שיפר בנוסף את מסת השריר

קרא עוד »

מחקרים שנעשו על הקשר שבין צריכת בטא-אלנין וביצועים כתלות בעצימות ומשך האימון מצאו קשר חיובי בפעילויות שנמשכות בין 30 שניות ל10 דקות.

מחקרים שנעשו על הקשר שבין צריכת בטא-אלנין וביצועים כתלות בעצימות ומשך האימון מצאו קשר חיובי בפעילויות שנמשכות בין 30 שניות ל10 דקות. השאלה שנותרת פתוחה

קרא עוד »

אחד השאלות הבוערות ביותר בפגישות עם מטופלים היא "למה?" – "למה נתקעתי?", "למה לא ירדתי?", "למה מה שאנחנו עושים כבר לא עובד?"

אחד השאלות הבוערות ביותר בפגישות עם מטופלים היא "למה?" – "למה נתקעתי?", "למה לא ירדתי?", "למה מה שאנחנו עושים כבר לא עובד?" להלן מספר סיבות

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של ערן להב

סיפור ההצלחה של ערן להב "בשנת 2019 התחלתי לעשות שינוי בהרגלי התזונה שלי. התזונאי מספר אחד Elad Shavit בנה לי תפריט. בשנת 2021 קצת זייפתי

קרא עוד »
סגירת תפריט