ההשפעה של כח השרירים שלנו על אריכות ימים

ההשפעה של כח השרירים שלנו על אריכות ימים

מדוע אנחנו צריכים לחשוב על העתיד הרחוק? ומה ההשפעה של כח השרירים שלנו על אריכות ימים?

פעמים רבות אנו עוסקים בהשפעת הפעילות הגופנית רק על המשקל או המראה האסתטי שלנו, אך עלינו תמיד לחשוב קדימה ולחשוב על הבריאות שלנו שכן פעילות גופנית בכל הגילאים מיטיבה עם הבריאות שלנו ומפחיתה סיכונים למחלות כגון מחלות לב, סכרת לחץ דם ועוד.

חשוב להבין שעם העליה בגיל ישנה ירידה בכוח השריר ובכושר האירובי. אך הירידה מתונה יותר בקרב אנשים שמבצעים אימוני התנגדות (גרף ימיני) ופעילות סיבולת לב ריאה (גרף שמאלי) ביחס לאנשים שלא ביצעו במהלך השנים

ראיות רבות המצטברות מעידות על התרומה של שמירה על מסת וכוח השריר על בריאות הלב, לחץ דם וסכרת סוג 2. כמו כן ישנה עדות לכך שמסת שריר נמוכה נמצאת בקשר עם תפקוד קוגניטיבי לקוי, דמנציה ואלצהיימר.

לסיכום, להתמודדות עם הירידה בכוח והכושר האירובי עם העליה בגיל יש שני מאפיינים: שמירה על אורח חיים בריא בגיל המבוגר וטיפול מונע בגילאים הצעירים יותר. כיצד? תזונה נאותה עם כמות מספקת של חלבון בנוסף לשילוב של אימוני התנגדות ופעילות סיבולת לב ריאה ישפרו יכולת תפקודית ותנועתית ויסייעו לשיפור איכות החיים ואריכות ימים. חשוב לזכור כי לא לא ניתן למנוע את הירידה של מסת השריר וסיבולת לב ריאה עם הגיל אך ניתן למתן ירידה זו באמצעות הטיפים הנ"ל.
Strasser, B., Volaklis, K., Fuchs, D., & Burtscher, M. (2018). Role of dietary protein and muscular fitness on longevity and aging. Aging and disease, 9(1), 119.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

התאמת תזונה באופן אישי

התאמת תזונה באופן אישי   בשנים האחרונות צברה הדיאטה הקטוגנית פופולריות גדולה. גישה זו משמשת לטיפול בסכרת, השמנה ואפיליפסיה. בנוסף, אוכלוסיה בריאה ובפרט ספורטאים רבים

קרא עוד »

קצת על NEAT

קצת על NEAT אני שמח לראות שלא מעט אנשים מבינים שאפשר גם אחרת ושלא צריך הרבה בשביל לעשות פעילות גופנית טובה ואיכותית גם בבית, לכן

קרא עוד »
סגירת תפריט