האם תה ירוק שורף שומן??

האם תה ירוק שורף שומן??

"שורפי שומן" הם תוספים מאוד פופולארים לצריכה בקרב מתאמנים ומטופלים בשל "הסגולות" המיוחסות להם בכל הקשור לעלייה בהוצאה האנרגטית וסיוע באיבוד של מסת שומן ומשקל.
ישנם שורפי שומן מאוד פופלארים המכילים קפאין, L קרניטין, תה ירוק, CLA טאורין ופרוסקולין.
היום אתמקד בתה ירוק. 
תה ירוק מכיל פוליפונולים וקטכינים, אשר הנפוץ מבינהם הוא הEGCG בעל הפעילות הפארמקולוגית הגדולה ביותר. הוא תורם לעלייה בריכוז קטלכולאמינים המסייעים לעלייה בחמצון השומן.
מחקרים הבחנו את השפעתו של התה הירוק על ההוצאה האנרגטית מצאו שתה ירוק אמנם בעל פוטנציאל להעלות מטבוליזים השומן במנוחה ואף במאמץ גופני ולסייע בהפחתת משקל.
אבל, בדומה לקפאין גודל האפקט של התוסף על הוצאה האנרגטית במנוחה וכן במאמץ גופני היה נמוך מאוד.
אין מניעה לשתות תה ירוק זה בריא ובעיקר מחמם בחורף אך אין צורך לשתות תה ירוק בשאיפה לתקוות שווא בכל הנוגע להפחתה במסת השומן והמשקל משום שעד כה אין תחליף ליצירת גרעון קלורי בתזונה ולביצוע פעילות גופנית.
Jeukendrup, A. E., & Randell, R. (2011). Fat burners: nutrition supplements that increase fat metabolism. Obesity reviews, 12(10), 841-851.
Maughan, R. J., Burke, L. M., Dvorak, J., Larson-Meyer, D. E., Peeling, P., Phillips, S. M., … & Meeusen, R. (2018). IOC consensus statement: dietary supplements and the high-performance athlete. International journal of sport nutrition and exercise metabolism, 28(2), 104-125.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

תוסף L קרניטין

תוסף L קרניטין תוסף L קרניטין מקבל תשומת לב נרחבת בשנים האחרונות בשל תרומתו להפחתה במסת השומן ולעלייה במסת השריר ועל כן משווק לציבור כתוסף

קרא עוד »
סגירת תפריט