האם נכון לשלב אימוני כח כחלק מתהליך ההתמודדות עם השמנת ילדים ובני נוער?

האם נכון לשלב אימון כח כחלק מתהליך ההתמודדות עם השמנת ילדים ובני נוער?
ומהן ההמלצות להתמודדות עם תופעה זו?

ראשית, יש להתחיל בתהליך רק כאשר הילד בשל לכך. האצה בילד ליצור שינוי שהוא לא מעוניין בו יכולה ליצור אצלו התנגדות לתהליך.
שנית, על פי מטה-אנליזה משנת 2018 שילוב של פעילות אירובית ואימוני התנגדות עדיפים על פני אימוני אירובי בלבד. על פי תוצאות הסקירה המלצתם הינה לבצע 60 דק' או יותר של פעילות גופנית אירובית מתונה- עצימה ליום ובנוסף לשלב 3 אימוני התנגדות בשבוע. 
הקבוצה שביצעה אימון משולב ( כח ואירובי) השיגה שיפור גדול יותר במסת הגוף, מסת השומן שפירה את מסת הגוף הרזה וזאת בנוסף לירידה בערכי LDL ביחס לקבוצה שביצעה אימון אירובי בלבד.
מומלץ לשלב גם אימוני התנגדות בכל גיל וגם בקרב יחדים ובני נוער במקביל לפעילות אירובית תוך הפחתה של 10% במשקל על מנת לשפר מדדי בריאות

García-Hermoso, A., Ramírez-Vélez, R., Ramírez-Campillo, R., Peterson, M. D., & Martínez-Vizcaíno, V. (2018). Concurrent aerobic plus resistance exercise versus aerobic exercise alone to improve health outcomes in paediatric obesity: a systematic review and meta-analysis. Br J Sports Med, 52(3), 161-166.‏.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של נויה

כל הכבוד לנויה על שיפור משמעותי בהרכב הגוף תוך שמירה על התנהלות בריאה ונכונה הכוללת שגרה של פעילות גופנית עם המאמן בר איבגי ותזונה מותאמת

קרא עוד »

תזונה קטוגנית ואימוני כוח

תזונה קטוגנית ואימוני כח תזונה קטוגנית ואימוני כח. תזונה קטגונית צוברת יותר ויותר תשומת לב בשנים האחרונות הן בקרב הקהל הרחב והן בקרב ספורטאים. תזונה

קרא עוד »

זמינות אנרגטית בקרב מתעמלות

זמינות אנרגטית בקרב מתעמלות את המונח זמינות אנרגטית חשוב להכיר לכל העוסקים בענפי הספורט. זמינות אנרגטית מבטאת את כמות האנרגיה שאנחנו צורכים פחות כמות הקלוריות

קרא עוד »
סגירת תפריט