האם נכון לשלב אימוני כח כחלק מתהליך ההתמודדות עם השמנת ילדים ובני נוער?

האם נכון לשלב אימוני כח כחלק מתהליך ההתמודדות עם השמנת ילדים ובני נוער?
ומהן ההמלצות להתמודדות עם תופעה זו?

ראשית, יש להתחיל בתהליך רק כאשר הילד בשל לכך. האצה בילד ליצור שינוי שהוא לא מעוניין בו יכולה ליצור אצלו התנגדות לתהליך.
שנית, על פי מטה-אנליזה משנת 2018 שילוב של פעילות אירובית ואימוני התנגדות עדיפים על פני אימוני אירובי בלבד. על פי תוצאות הסקירה המלצתם הינה לבצע 60 דק' או יותר של פעילות גופנית אירובית מתונה- עצימה ליום ובנוסף לשלב 3 אימוני התנגדות בשבוע. 
הקבוצה שביצעה אימון משולב ( כח ואירובי) השיגה שיפור גדול יותר במסת הגוף, מסת השומן שפירה את מסת הגוף הרזה וזאת בנוסף לירידה בערכי LDL ביחס לקבוצה שביצעה אימון אירובי בלבד.
מומלץ לשלב גם אימוני התנגדות בכל גיל וגם בקרב יחדים ובני נוער במקביל לפעילות אירובית תוך הפחתה של 10% במשקל על מנת לשפר מדדי בריאות

García-Hermoso, A., Ramírez-Vélez, R., Ramírez-Campillo, R., Peterson, M. D., & Martínez-Vizcaíno, V. (2018). Concurrent aerobic plus resistance exercise versus aerobic exercise alone to improve health outcomes in paediatric obesity: a systematic review and meta-analysis. Br J Sports Med, 52(3), 161-166.‏.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

ירידה במשקל לאחר לידה

ירידה במשקל לאחר לידה

תקופת ההיריון, החל מהניסיון להיכנס להריון, זמן ההיריון ואחרי הלידה מכילה שינויים רבים עבור גוף האישה ומצריכה הכנות תזונתיות לכל אורכה. במאמר זה אתמקד בתקופה

קרא עוד »
מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון?

נושא האכילה לפני\בזמן\לאחר האימון הינו נושא המעסיק מתאמנים מנוסים ומתחילים. ישנם מס' כללים פשוטים שיעזרו לנו לתכנן את האכילה בהתאם לפעילות הגופנית אותה אנו מבצעים.

קרא עוד »
חישוב חילוף חומרים

מחיר אימון אישי

אימוני כושר אישיים או אימונים בקבוצות קטנות תופסים  תאוצה בשנים האחרונות עקב עלייה במודעות לאורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה בריאה נשאלת השאלה כיצד

קרא עוד »
עודף משקל ואכילה בריאה

עודף משקל ואכילה בריאה

בעיית ההשמנה הינה בעיה כלל עולמית שהולכת וגדלה בשנים האחרונות. לכך יש סיבות רבות: התנהגות אכילה לא נכונה, קושי בדחיית סיפוקים, מזון דחוס קלורית, חוסר

קרא עוד »
תזונת ספורטאים

תזונת ספורטאים

המודעות לביצוע של פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי במקביל לתזונה נאותה הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. בהתאם לכך, מידע רב חלקו נכון

קרא עוד »
סגירת תפריט