האם נכון לשלב אימוני כח כחלק מתהליך ההתמודדות עם השמנת ילדים ובני נוער?

האם נכון לשלב אימון כח כחלק מתהליך ההתמודדות עם השמנת ילדים ובני נוער?
ומהן ההמלצות להתמודדות עם תופעה זו?

ראשית, יש להתחיל בתהליך רק כאשר הילד בשל לכך. האצה בילד ליצור שינוי שהוא לא מעוניין בו יכולה ליצור אצלו התנגדות לתהליך.
שנית, על פי מטה-אנליזה משנת 2018 שילוב של פעילות אירובית ואימוני התנגדות עדיפים על פני אימוני אירובי בלבד. על פי תוצאות הסקירה המלצתם הינה לבצע 60 דק' או יותר של פעילות גופנית אירובית מתונה- עצימה ליום ובנוסף לשלב 3 אימוני התנגדות בשבוע. 
הקבוצה שביצעה אימון משולב ( כח ואירובי) השיגה שיפור גדול יותר במסת הגוף, מסת השומן שפירה את מסת הגוף הרזה וזאת בנוסף לירידה בערכי LDL ביחס לקבוצה שביצעה אימון אירובי בלבד.
מומלץ לשלב גם אימוני התנגדות בכל גיל וגם בקרב יחדים ובני נוער במקביל לפעילות אירובית תוך הפחתה של 10% במשקל על מנת לשפר מדדי בריאות

García-Hermoso, A., Ramírez-Vélez, R., Ramírez-Campillo, R., Peterson, M. D., & Martínez-Vizcaíno, V. (2018). Concurrent aerobic plus resistance exercise versus aerobic exercise alone to improve health outcomes in paediatric obesity: a systematic review and meta-analysis. Br J Sports Med, 52(3), 161-166.‏.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של עומר

עומר, השוער של אחי נצרת בכדורגל מהליגה הלאומית הגיעה אלינו על מנת לשפר את הרכב הגוף, ולאורך התהליך השיל 4.5 ק"ג שומן מגופו תוך ירידה

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של א'

הנה דוגמא לשינוי איכותי לצד שינוי הרגלים לטווח הארוך. א' הגיעה אלינו לאחר ניסיונות רבים לירידה במשקל. על בסיס בדיקות הרכב גוף, חילוף חומרים והעדפות

קרא עוד »

תוסף BCAA לסינטזת שריר

תוסף BCAA לסנטזת השריר הגישה היום בכל הנוגע ליחס בין תזונה לתוספים הינה לתת עדיפות למימוש הצרכים התזונתיים באמצעות התזונה. למרות זאת, השימוש בתוספי תזונה

קרא עוד »

מדדים לבדיקת השמנה

מדדים לבדיקת השמנה רקע האם BMI הוא המדד העיקרי אליו אנו צריכים להתייחס בנוגע לקביעת גורמי סיכון עקב השמנה? ארה"ב מייצגת תמונה מדאיגה בנוגע לעלייה

קרא עוד »
סגירת תפריט