האם ממתיק הסטיביה תורם לבריאותנו ולאיזון רמות הסוכר?

האם ממתיק הסטיביה תורם לבריאותנו ולאיזון רמות הסוכר?

מדובר בממתיק טבעי ללא ערך קלורי המיוחסות לו השפעות חיוביות על רמות הסוכר והשומנים בדם כמו גם על לחץ הדם וזאת בשל תכולת הגליקוזידים שבו
אך האם באמת ישנה תרומה משמעותית?
כאשר השוו בין 200 מ"ג סטיביה לפלסבו במבדק העמסת סוכר 75 גר' סוכר (OGGT) בקרב נבדקים הסבלו מהשמנה לא נמצאו הבדלים ברמות הסוכר או האינסולין בין הקבוצות לאחר הבדיקה. כלומר, לסטיביה לא היתה תרומה משמעותית לאיזון רמות הסוכר. 
המסקנה הינה שעל אף היתרונות המיוחסים לסטיביה הכמות אותה אנו צורכים היא ככל הנראה קטנה מאוד על מנת להשפיע על רמת הסוכר בדם, וצריך עוד מחקר נוסף בנושא, אך אם בחרתם להמתיק אין מניעה להשתמש בסטיביה (כמו ממתיקים אחרים).


SAMAKKARNTHAI, P., PAYANUNDANA, M., SATHAVARODOM, N., SIRIWAN, C., & BOONYAVARAKUL, A. (2018). Effect of Stevia on Glycemic and Insulin Responses in Obese Patients—A Randomized, Double-Blind, Placebo-Controlled Crossover Study.‏

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

תוסף L קרניטין

תוסף L קרניטין תוסף L קרניטין מקבל תשומת לב נרחבת בשנים האחרונות בשל תרומתו להפחתה במסת השומן ולעלייה במסת השריר ועל כן משווק לציבור כתוסף

קרא עוד »
סגירת תפריט