האם מגנזיום יעיל לכאבי שרירים?

האם מגנזיום יעיל לכאבי שרירים?

אנשי מקצוע רבים נתקלים בשאלת המגנזיום.
האם באמת מגנזיום מסייע להתמודדות עם התכווצות שרירים? מצד אחד מחקרים מוכיחים פעם אחר פעם שאין לתוסף מגנזיום תרומה משמעותית להתמודדות עם התכווצות שרירים, מצד שני מטופלים רבים מדווחים על שיפור בעקבות הנטילה.
מאין נובע השיפור שהם חשים? ייתכן שמדובר בהשפעה פסיכולוגית (פלסבו) או תרומה אינדיווידואלית לאדם.
לדוגמא, מחקר שנערך במשך שנתיים ובחן את התרומה של מגנזיום אוקסיד בהפחתת תסמינים של התכווצות לא רצונית (נפוץ בגיל מבוגר) שמתרחשת במנוחה ובלילות בעיקר באיזור השוקיים נמצא ששתי הקבוצות- זו שנטלה את התוסף וזו שקיבלה פלסבו דיווחו על הפחתה דומה בתחושת ההתכווצות.
מבחינה מחקרית ומבחינת המלצות אין הוכחה ליעילותו של המגנזיום בצורותיו השונות לטיפול בהתכווצות שרירים.
חשוב להבין שהסיבות להתכווצות שרירים שונות ומלבד מחוסר איזון של אלקטרוליטים יכול לנבוע גם מפעילות גופנית, דיאליזה, בעיות אנדוקריניות, מטבוליות, וכן בבעיות הקשורות בכלי הדם, תרופות והריון.

Maor, Noga Roguin, et al. "Effect of magnesium oxide supplementation on nocturnal leg cramps: A randomized clinical trial." JAMA internal medicine 177.5 (2017): 617-623

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של נויה

כל הכבוד לנויה על שיפור משמעותי בהרכב הגוף תוך שמירה על התנהלות בריאה ונכונה הכוללת שגרה של פעילות גופנית עם המאמן בר איבגי ותזונה מותאמת

קרא עוד »

תזונה קטוגנית ואימוני כוח

תזונה קטוגנית ואימוני כח תזונה קטוגנית ואימוני כח. תזונה קטגונית צוברת יותר ויותר תשומת לב בשנים האחרונות הן בקרב הקהל הרחב והן בקרב ספורטאים. תזונה

קרא עוד »

זמינות אנרגטית בקרב מתעמלות

זמינות אנרגטית בקרב מתעמלות את המונח זמינות אנרגטית חשוב להכיר לכל העוסקים בענפי הספורט. זמינות אנרגטית מבטאת את כמות האנרגיה שאנחנו צורכים פחות כמות הקלוריות

קרא עוד »
סגירת תפריט