האם יש לצרוך אבקות חלבון יחד עם פחימות?

פעילות גופנית חשובה מאוד לצורך קידום ושמירה על הבריאות.
רבים מהמתאמנים נוטים להתעלם מאימוני ההתנגדות ולבצע רק אימוני סיבולת ובכך הם מפספסים את היתרונות החשובים של אימונים אלו. אימוני התנגדות הם הדרך היעילה ביותר לשפר חוזק ולהגדיל נפח שריר. בנוסף יש להם תרומה גדולה לבריאות עצמות הגוף והלב. כדי לייעל את תוצאות אימון ההתנגדות חשוב להקפיד על צריכה נאותה של חלבון לאורך היום ולא רק לאחר האימון כי שהיה נהוג לחשוב. צריכה מספקת של חלבון עוזרת לשפר את כוח השריר ולהשיג עלייה בנפח (היפרטרופיה).
לפחמימה בפני עצמה אין יתרון באימון לשיפור תוצאות של אימון התנגדות אך האם ייתכן שהשילוב חלבון יחד עם פחמימה יכול להיות יעיל יותר מחלבון לבדו?

מחקר שנערך לבדוק זאת השווה בין שלוש קבוצות של ספורטאים שהתאמנו באימוני התנגדות במשך 12 שבועות לצורכי היפרטרופיה ( עלייה בנפח השריר) ושיפור כח השריר.
1. קבוצה שקיבלה חלבון מי גבינה (WHEY) – קיבלו 30 גר'
2. קבוצה שקיבלה פחמימות- קיבלו 34.7 גר' מלטודקסטרין
3. קבוצה שקיבלה חלבון+ פחמימות
הנבדקים קיבלו את התוספים באופן מיידי במשך 2-3 פעמים בשבוע.
תוצאות המחקר:
1. בקרב כל הקבוצות הייתה עליה משמעותית במסת הגוף הרזה (LBM), גודל השריר ובכוח לאחר תקופת האימון. כלומר, לאימון התנגדות יתרונות על שלושת מימדים אלו.
2. בהשוואה בין קבוצת החלבון בלבד לקבוצת הפחמימה בלבד נמצא שהקבוצה שצרכה חלבון בלבד הפחיתה יותר שומן בטני ביחס לקבוצה שצרכה פחמימות בלבד. כלומר, חלבון לבדו יעיל יותר מפחמימה לבדה.
3. השילוב של חלבון יחד עם פחמימה לא היה יעיל יותר משימוש בחלבון בלבד. כלומר, לשילוב של פחמימה וחלבון אין יתרון משמעותי.

לסיכום:

חלבון יעיל יותר מפחמימות לשימור ועליה במסת הגוף הרזה ולירידה במסת השומן הבטני. השילוב של פחמימות יחד עם החלבון לא הוסיף תרומה משמעותית לאחר אימון ההתנגדות. כלומר, חלבונים לבדם מספיקים ומומלצים לשימוש לאחר אימון התנגדות על מנת למקסם תוצאות.

מתוך המאמר

Hulmi, J. J., Laakso, M., Mero, A. A., Häkkinen, K., Ahtiainen, J. P., & Peltonen, H. (2015). The effects of whey protein with or without carbohydrates on resistance training adaptations. Journal of the International Society of Sports Nutrition, 12(1), 48.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של עומר

עומר, השוער של אחי נצרת בכדורגל מהליגה הלאומית הגיעה אלינו על מנת לשפר את הרכב הגוף, ולאורך התהליך השיל 4.5 ק"ג שומן מגופו תוך ירידה

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של א'

הנה דוגמא לשינוי איכותי לצד שינוי הרגלים לטווח הארוך. א' הגיעה אלינו לאחר ניסיונות רבים לירידה במשקל. על בסיס בדיקות הרכב גוף, חילוף חומרים והעדפות

קרא עוד »

תוסף BCAA לסינטזת שריר

תוסף BCAA לסנטזת השריר הגישה היום בכל הנוגע ליחס בין תזונה לתוספים הינה לתת עדיפות למימוש הצרכים התזונתיים באמצעות התזונה. למרות זאת, השימוש בתוספי תזונה

קרא עוד »

מדדים לבדיקת השמנה

מדדים לבדיקת השמנה רקע האם BMI הוא המדד העיקרי אליו אנו צריכים להתייחס בנוגע לקביעת גורמי סיכון עקב השמנה? ארה"ב מייצגת תמונה מדאיגה בנוגע לעלייה

קרא עוד »
סגירת תפריט