האם ישנו יתרון בצריכה גבוהה מההמלצות של חלבון?

חלבון הינו אחד אבות המזון החשובים ביותר לכל מה שקשור להרכב הגוף כאשר ההמלצה עפ"י ארגון ISSN הינה לצריכה של 1.4-2 גר'/קג עבור אנשים שמתאמנים.

אך האם ישנו יתרון בצריכה גבוהה מההמלצות של חלבון?

במחקר בנושא נמצא שצריכה מוגברת של חלבון ברמה של 3.4 עד 4.4 גר/קג / יום בקרב אנשים שמתאמנים לא הובילה לעליה במסת השומן. יחד עם זאת, התרומה לעליה במסת הגוף הרזה לא היתה משמעותית. 
במרבית המחקרים לא נמצאה פגיעה של צריכה עודפת של חלבון על הכבד או הכליות.
בנימה אישית לא כל המרבה הרי זה משובח, אני נתקל רבות במתאמנים שקיבלו המלצות לצריכת חלבון גבוהה מההמלצות, ללא התייחסות לתזונה הכוללת שלהם ולבדיקות דם.
ניתן להגיע לתוצאות גם עם כמות חלבון המצויה בטווח ההמלצות תוך אספקה של רכיבי תזונה נוספים החיוניים לבריאות האדם.

Antonio, J., Peacock, C. A., Ellerbroek, A., Fromhoff, B., & Silver, T. (2014). The effects of consuming a high protein diet (4.4 g/kg/d) on body composition in resistance-trained individuals. Journal of the International Society of Sports Nutrition, 11(1), 19.
A high protein diet (3.4 g/kg/d) combined with a heavy resistance training program improves body composition in healthy trained men and women – a follow-up investigatio

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

סיפור ההצלחה של ע'

ע' פנה אלינו לאחר שהיה תקוע במשקל זמן רב. באמצעות שינוי תזונתי הוא ירד 9.5 קילו מתוכם 8.5 קילו שומן. מבחינת היקפים ירד ע' 14

קרא עוד »

תזונה ים תיכונית

לעיתים אנחנו מחפשים בנרות אחר גיוון בסוגי דיאטות ותפריטים כאשר לעיתים רבות מספיק לשנות הרגלים ופשוט לאכול ולבחור נכון. לכן אני מאוד אוהב את עקרונות

קרא עוד »

אימון גופני בחורף

למי יש כוח לצאת בקור הזה?? כבר חושך בחוץ אחכה שיתחמם. משפטים אלו ועוד אני שומע פעמים רבות מתחילת החורף. מחקר נחמד שבוצע בקרב אנשים אמנם

קרא עוד »

סיפור ההצלחה של ירדן

תכירו את ירדן שהגיע על מנת לשנות את הרכב הגוף ובבמהלך התהליך השיל כ4 קג של שומן וירדה משמעותית בהיקף הטבור שילוב של תוכנית תזונה

קרא עוד »
סגירת תפריט