האם ישנו יתרון בצריכה גבוהה מההמלצות של חלבון?

חלבון הינו אחד אבות המזון החשובים ביותר לכל מה שקשור להרכב הגוף כאשר ההמלצה עפ"י ארגון ISSN הינה לצריכה של 1.4-2 גר'/קג עבור אנשים שמתאמנים.

אך האם ישנו יתרון בצריכה גבוהה מההמלצות של חלבון?

במחקר בנושא נמצא שצריכה מוגברת של חלבון ברמה של 3.4 עד 4.4 גר/קג / יום בקרב אנשים שמתאמנים לא הובילה לעליה במסת השומן. יחד עם זאת, התרומה לעליה במסת הגוף הרזה לא היתה משמעותית. 
במרבית המחקרים לא נמצאה פגיעה של צריכה עודפת של חלבון על הכבד או הכליות.
בנימה אישית לא כל המרבה הרי זה משובח, אני נתקל רבות במתאמנים שקיבלו המלצות לצריכת חלבון גבוהה מההמלצות, ללא התייחסות לתזונה הכוללת שלהם ולבדיקות דם.
ניתן להגיע לתוצאות גם עם כמות חלבון המצויה בטווח ההמלצות תוך אספקה של רכיבי תזונה נוספים החיוניים לבריאות האדם.

Antonio, J., Peacock, C. A., Ellerbroek, A., Fromhoff, B., & Silver, T. (2014). The effects of consuming a high protein diet (4.4 g/kg/d) on body composition in resistance-trained individuals. Journal of the International Society of Sports Nutrition, 11(1), 19.
A high protein diet (3.4 g/kg/d) combined with a heavy resistance training program improves body composition in healthy trained men and women – a follow-up investigatio

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

התאמת תזונה באופן אישי

התאמת תזונה באופן אישי   בשנים האחרונות צברה הדיאטה הקטוגנית פופולריות גדולה. גישה זו משמשת לטיפול בסכרת, השמנה ואפיליפסיה. בנוסף, אוכלוסיה בריאה ובפרט ספורטאים רבים

קרא עוד »

קצת על NEAT

קצת על NEAT אני שמח לראות שלא מעט אנשים מבינים שאפשר גם אחרת ושלא צריך הרבה בשביל לעשות פעילות גופנית טובה ואיכותית גם בבית, לכן

קרא עוד »
סגירת תפריט