האם אימוני התנגדות יכולים לסייע במקרים של סכרת סוג 2??

האם אימוני התנגדות יכולים לסייע במקרים של סכרת סוג 2??
שכיחות מחלת הסכרת מסוג 2 ממשיכה לעלות בשנים האחרונות וב20 השנים הבאות צפויים לחלות במחלה כ 600 מיליון בני אדם מרחבי העולם.
ידוע זה כבר כי פעילות אירובית יכולה לשפר רגישות לאינסולין ולכן פעילות גופנית מאוד מומלצת לאנשים הסובלים מסכרת סוג 2.
נשאלת השאלה האם גם לאימוני ההתנגדות תרומה להתמודדות עם סכרת סוג 2?
מאמר משנת 2017 מצא כי אימון התנגדות המבוצע בעצימות מתונה עבור חולי סכרת סוג 2 מסייע ל:
• עלייה ביכולת לחמצן שומן לאנרגיה וירידה במאגרי השומן כתוצאה מכך.
• עלייה בצריכת החמצן לאחר האימון.
• הגנה מפני רדיקאלים חופשיים ע"י עלייה ברמות נוגדי החמצון.
• עלייה ברגישות לאינסולין.
• עלייה ביכולת לסנטז גליקוגן.
• שליטה בערכי הסוכר.
• הפחתה בערכי HbA1C
• עלייה בסינטזת החלבון בשריר ועלייה במסת השריר.
• שיפור ( לא משמעותי) בחילוף החומרים.
המסקנה היא כי גם לאימוני התנגדות תרומה בהתמודדות עם מחלת סכרת סוג 2. שילוב של אימוני אירובי יחד עם אימוני התנגדות תורמים רבות לבריאותנו ומהווים חלק אינטגרלי בטיפול במחלה הוכלל תזונה , פעילות גופנית ושינוי הרכב גוף.

 

המאמר המלא:Pesta, D. H., Goncalves, R. L., Madiraju, A. K., Strasser, B., & Sparks, L. M. (2017). Resistance training to improve type 2 diabetes: working toward a prescription for the future. Nutrition & Metabolism14(1), 24.

שתפו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

פוסטים נוספים:

התאמת תזונה באופן אישי

התאמת תזונה באופן אישי   בשנים האחרונות צברה הדיאטה הקטוגנית פופולריות גדולה. גישה זו משמשת לטיפול בסכרת, השמנה ואפיליפסיה. בנוסף, אוכלוסיה בריאה ובפרט ספורטאים רבים

קרא עוד »

קצת על NEAT

קצת על NEAT אני שמח לראות שלא מעט אנשים מבינים שאפשר גם אחרת ושלא צריך הרבה בשביל לעשות פעילות גופנית טובה ואיכותית גם בבית, לכן

קרא עוד »
סגירת תפריט